دلایل خاموش شدن گوشی سامسونگ و آیفون

دلایل خاموش شدن گوشی سامسونگ و آیفون
بررسی دلایل خاموش شدن گوشی سامسونگ و آیفون و راهکارهای مناسب برای حل مشکل خاموش شدن ناگهانی گوشی

دلایل خاموش شدن ناگهانی گوشی سامسونگ و آیفون

دلایل مختلفی برای خاموش شدن ناگهانی گوشی وجود دارد. خاموش شدن گوشی ممکن است به دلیل مشکلات نرم افزاری یا سخت افزاری باشد که ما آنها را در این مطلب بررسی کرده ایم. همراه ساتل دیجیتال باشید. 

خاموش شدن ناگهانی گوشی به دلیل خراب شدن باتری

دلایل مختلفی برای خاموش شدن ناگهانی گوشی وجود دارد. یکی از مواردی که باعث خاموش شدن گوشی می شود خراب شدن باتری است. اگر گوشی شما با داشتن شارژ ناگهان خاموش می شود به این معنا است که باتری گوشی شما خراب شده است. باتری های خراب معمولا تا مقدار خاصی گوشی را روشن نگه می دارند و سپس خاموش می شوند. برای حل این مشکل می توانید باتری گوشی را کالیبره کنید. برای کالیبره کردن باتری گوشی و تبلت پیشنهاد می کنیم مقاله کالیبره کردن باتری گوشی را مطالعه کنید. 

گاهی اوقات ممکن است شارژ گوشی واقعا تمام شده باشد اما درصد باقی مانده از شارژ را اشتباه نمایش دهد. برای حل این مشکل باید گوشی را کالیبره کنید. باتری گوشی می تواند در اثر شارژ نادرست و استفاده از کابل کپی خراب شود. 

خاموش شدن ناگهانی گوشی به دلیل مشکلات نرم افزاری

از دیگر مواردی که باعث خاموش شدن گوشی می شود مشکلات نرم افزاری و برنامه های مخرب است. گاهی اوقات یک برنامه می تواند در عملکرد گوشی شما اختلال ایجاد کند و گوشی شما را اتفاقی خاموش کند. دقت داشته باشید که تمام برنامه های شما بروزرسانی های جدید را دریافت کرده باشند. اگر قبل از خاموش شدن گوشی، موبایلتان هنگ می کند و بعد از چند ثانیه گوشی شما خاموش می شود ممکن است مشکل از برنامه های گوشیتان باشد. برنامه های اخیری را که نصب کرده اید را حذف کنید تا مشکلتان حل شود. 

خاموش شدن ناگهانی گوشی به دلیل افزایش دما

گرم شدن بیش از حد گوشی روی باتری و قسمت های دیگر گوشی تاثیر می گذارد. به همین دلیل با افزایش دما و گرم شدن یکدفعه گوشی برای جلوگیری از وارد شدن خسارت به قسمت های مختلف گوشی، خاموش می شوند.

مهم ترین دلایل خاموش دشن ناگهانی گوشی

خاموش شدن ناگهانی آیفون به دلیل سرما

گوشی های آیفون برعکس گوشی های اندروید در برابر گرما مقاومت بالایی دارند. گوشی های آیفون در سرمای زیاد ناگهان خاموش می شوند. گوشی های آیفون هم مانند اندروید ممکن است به علت خرابی باتری، مشکلات سخت افزاری و نرم افزارهای مخرب ناگهان خاموش شوند. 

خاموش شدن ناگهانی گوشی به دلیل مشکلات سخت افزاری

گاهی اوقات مشکلات سخت افزاری یا آسیب دیدن قطعات گوشی در اثر ضربه یا آب خوردگی باعث خاموش شدن یا ریستارت شدن گوشی به صورت خودکار شود. البته ممکن است ریستارت شدن گوشی های اندرویدی دلایل مختلفی داشته باشد که برای بررسی این دلایل پیشنهاد می کنیم مقاله علت ریستارت شدن خودکار گوشی های اندرویدی را مطالعه کنید. 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)