گوشی آب خورده را چه کار کنیم؟

گوشی آب خورده را چه کار کنیم؟
گوشی آب خورده را چه کار کنیم؟ هنگامی که گوشی شما داخل آب میفتد چند نکته ساده را باید رعایت کنید و بلافاصله به یک تعمیرکار گوشی باتجربه جهت بررسی و تعمیر گوشی مراجعه کنید.

خیس شدن گوشی یکی از اتفاقات ناخوشایندی است که ممکن است برای همه ما اتفاق بیفتد. ضد آب بودن گوشی های نسل جدید به این معنا نیست که می توانید آن را در آب غوطه ور کنید. اگر گوشی شما هم ناخواسته داخل آب، جوی آب و ... افتاد باید یکسری موارد را برای خشک کردن گوشی قبل از رساندن به تعمیرگاه انجام دهید. در ادامه به طور کامل در مورد گوشی های آب خورده و نکات لازم صحبت کرده ایم. همراه ساتل دیجیتال باشید. 

تفاوت گوشی های ضد آب و گوشی های مقاوم در برابر آب چیست؟

قبل از هر چیزی باید با تفاوت گوشی های ضد آب و مقاوم در برابر آب به طور کامل آشنا شوید. هر گوشی مشخصات منحصر به فرد خودش را دارد که قبل از استفاده از آن باید به طور کامل مشخصات آن را بررسی کنید تا به مشکل خاصی برخود نکنید. برخی از گوشی های موبایل برای مدتی در برابر آب مقاومت دارند و برخی از گوشی ها هیچ مقاومتی در برابر آب و رطوبت ندارند. به عنوان مثال اگر گوشی شما گواهی مقاومت در برابر آب و رطوبت نداشته باشد به داخل حمام ببرید، باید با آن گوشی به زودی خداحافظی کنید. 

برای اینکه متوجه شوید گوشی شما تا چه حد در برابر آب و رطوبت مقاومت دارد باید IPXX را بررسی کنید. X اول عبارت IPXX که تا عدد 6 مقیاس می شود، مربوط به گرد و غبار می باشد. X دوم IPXX که بین 0 تا 9 اندازه گیری می شود، مقاومت در برابر آب و رطوبت را نشان می دهد. اگر این عدد 0 باشد یعنی گوشی هیچ مقاومتی در برابر آب ندارد و اگر 9 باشد یعنی بالاترین مقاومت را دارد. 

به عنوان مثال اگر مقدار IPXX یک گوشی IP67 باشد یعنی گوشی تا 30 دقیقه در آب تا عمق 1 متری می تواند دوام بیاورد. تا اینجا با مفهوم مقاومت در اب آشنا شدیم. اما اگر با هر مشخصه ای گوشی ما بیشتر از مدت زمان مشخص شده به داخل آب افتاد چیکار کنیم؟ در ادامه ساتل دیجیتال با بیش از 15 سال سابقه در زمینه تعمیرات گوشی، نکات مفید و کاربردی برای گوشی آبخورده در اختیارتان قرار می دهد. 

گوشی آب خورده را در برنج نذارید

این باور بین خیلی از افراد جا افتاده است که با قرار دادن گوشی آبخورده درون برنج، دانه های برنج رطوبت گوشی را به خود جذب می کند. اما بدانید که قرار دادن گوشی درون برنج نه تنها کمکی به حل مکشل می کند بلکه باعث آسیب بیشتر به دستگاه شما می شود. 

تعمیر گوشی آبخورده

برنج چه آسیبی به گوشی آب خورده می زند؟

قطعا داخل درگاه شارژ، اسپیکر و ... گوشی آب خورده آب نفوذ می کند. از طرفی با قرار دادن گوشی آبخورده در برنج باعث نفوذ گرده های برنج به داخل درگاه شارژ، اسپیکر و ... می شود به قطعات سخت افزاری گوشی شما آسیب وارد می کند. 

راه های خشک کردن گوشی آبخورده

  • اولین نکته که باید در مورد گوشی های آب خورده رعایت کنید این است که گوشی آبخورده را تحت هیچ شرایطی استفاده نکنید و آن را خاموش کنید. همچنین اگر گوشی داخل شارژ بود و دچار آبخوردگی شد حتما از شارژ جدا کنید.  
  • بعد از آن که گوشی را آب خارج کردید، آن را خاموش کنید. گوشی را کامل با یک پارچه بدون پرز خشک کنید. اصلا از حوله و دستمال کاغذی برای خشک کردن استفاده نکنید چون پرزهای دستمال ممکن است با طوبت به داخل گوشی نفوذ کند. 
  • گوشی را از قاب جدا کنید. همچنین سیم کارت و رم هم از گوشی خارج کنید. 

تعمیر گوشی آبخورده

گوشی آب خورده را به تعمیرکاران با تجربه بسپارید

بعد از انجام اقدامات اولیه در اولین فرصت گوشی آب خورده را به یک تعمیرکار گوشی حرفه ای و با تجربه بسپارید. حتی اگر گوشی را مجدد روشن کردید و هیچ مشکلی در اثر آب خوردگی مشاهده نکردید باز هم باید به تعمیرکار گوشی مراجعه کنید. چون ممکن است اثرات آب خوردگی بعد از چند روز نمایان شود و آسیب جدی به قطعات گوشی وارد شود. 

در صورتی که گوشی شما نیاز به تعمیر دارد می توانید با کارشناسان بخش تعمیر ساتل دیجیتال تماس بگیرید. ما در ساتل دیجیتال تعمیرکاران با تجربه و حرفه ای داریم که در کوتاه ترین زمان مشکل به وجود آمده برای گوشی شما را برطرف می کنند.

 تماس با بخش تعمیرات

برای تعمیر گوشی با شماره 88969497-021 تماس بگیرید.

آدرس: تهران، میدان فاطمی، میدان گلها، ابتدای خیابان کاج شمالی، پلاک 103 فروشگاه موبایل ساتل دیجیتال

ساعت کار: همه روزه به جز روزهای تعطیل 10 صبح الی 19

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)