چگونه با OTG اطلاعات گوشی را به فلش منتقل کنیم؟

چگونه با OTG اطلاعات گوشی را به فلش منتقل کنیم؟
چگونه با OTG اطلاعات گوشی را به فلش منتقل کنیم؟، حل مشکلاتی که ممکن است هنگام اتصال OTG و انتقال اطلاعات از طریق OTG به گوشی و برعکس پیش بیاید.

چگونه فلش را به گوشی متصل کنیم؟

یکی از مشکلاتی که اکثر کاربران گوشی های اندروید دارند، انتقال فایل از گوشی به فلش است. روش های مختلفی برای انتقال اطلاعات از گوشی به فلش وجود دارد. گاهی اوقات شما دسترسی به لپ تاپ یا کامپیوتر برای انتقال اطلاعات از گوشی به فلش ندارید. در این شرایط ساده ترین روش انتقال اطلاعات از گوشی به فلش یا برعکس از طریق کابل OTG است. شما با استفاده از کابل OTG خیلی راحت می توانید فایل های گوشی و تبلت را به فلش منتقل کنید یا از اطلاعات گوشی و تبلت خود بکاپ تهیه کنید. ما در این مطلب درباره چگونگی اتصال کابل OTG به گوشی و مشکلات رایجی که ممکن است هنگام اتصال کابل OTG به گوشی پیش بیاید صحبت کرده ایم. همراه ساتل دیجیتال باشید. 

چگونه کابل OTG را به گوشی متصل کنیم؟

شما برای انتقال اطلاعات از گوشی و تبلت به فلش نیاز به کابل OTG یا فلش OTG دارید. کابل های OTG مانند کابل های شارژ در دو نوع تایپ سی و میکرو یو اس بی هستند. برای انتقال اطلاعات از گوشی به فلش یا برعکس باید فلش را به کابل OTG متصل کنید، سپس آن ها را به پورت شارژ گوشی وصل کنید. حتما دقت کنید هنگام اتصال و جدا کردن کابل OTG آسیبی به پورت شارژ وارد نشود. بهتر است برای جدا کردن فلش از OTG ابتدا فلش و کابل OTG را با هم از گوشی جدا سپس آن ها از هم جدا کنید. اگر این نکات را رعایت کنید هیچ آسیبی به دستگاه شما وارد نمی شود. 

انتقال اطلاعات از گوشی به OTG و برعکس

برای انتقال اطلاعات از گوشی و تبلت به فلش و بر عکس بعد از اتصال کابل OTG باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • قبل از هر چیزی محل ذخیره اطلاعات در گوشی، تبلت یا فلش را مشخص کنید.
  • کابل OTG را به فلش متصل کنید، سپس آن دو را به گوشی یا تبلت متصل کنید.
  • بعد از اتصال OTG به گوشی ممکن است یه اعلان برای اجازه دسترسی روی صفحه نمایش به شما نمایش داده شود.
  • در صورتی که اعلان اجازه دسترسی را مشاهده نکردید، وقتی نوار وضعیت را به پایین بکشید باید پیغام Tap here to transfer media files را مشاهده کنید. 
  • بعد از اتصال کابل OTG به گوشی باید وارد File Manager شوید. 
  • از قسمت فایل منجیر وارد بخشی شوید که قصد دارید اطلاعات آن را منتقل کنید.
  • فایل یا فایل های مورد نظر را انتخاب کنید. با انتخاب فایل ها در قسمت پایین صفحه تعدادی آیکون مشاهده خواهید کرد. اگر قصد دارید فایل ها برروی گوشی بماند گزینه Copy و اگر می خواهید فایل ها به طور کل از گوشی به فلش منتقل شود گزینه Move را انتخاب کنید. (تمام این مراحل برای انتقال اطلاعات از فلش به گوشی هم امکان پذیر است.)
  • بعد از انجام مراحل بالا گزینه بازگشت را انتخاب کنید و پوشه مورد نظر را برای انتقال فایل انتخاب کنید. 
  • در این مرحله گزینه Move Here یا Copy را انتخاب کنید.
  • با انجام مراحل بالا فایل های مورد نظر شما به فلش یا گوشی منتقل می شود. 

علت وصل نشدن OTG

اما برسیم به اینجا که چرا کابل OTG به گوشی وصل نمی شود و کاربران نمی توانند اطلاعات گوشی یا فلش را از طریق OTG منتقل کنند. کار نکردن کابل OTG دلایل مختلفی دارد که در ادامه بررسی می کنیم. شما برای استفاده از قابلیت OTG باید این نکته را در نظر داشته باشید که آیا گوشی یا تبلت شما از قابلیت OTG پشتیبانی می کند یا نه. برای اطلاع از اینکه گوشی شما از OTG پشتیبانی می کند یا خیر باید مشخصات گوشی را مطالعه کنید.

خراب بودن پورت شارژ یا کابل OTG

در صورتی که هنگام اتصال کابل OTG دچار مشکل می شوید باید درگاه شارژ و کابل OTG را بررسی کنید. اگر از سلامت کابل OTG مطمئن هستید، پورت شارژ گوشی را تست کنید. برای این کار یک بار گوشی را شارژ کنید اگر هنگام شارژ با قطع و وصل شدن شارژ گوشی مواجه شدید، پورت شارژ گوشی شما خراب است و نیاز به تعمیر دارد. 

در این مطلب درباره نحوه اتصال کابل OTG، انتقال اطلاعات از طریق OTG و علت نخواندن OTG صحبت کردیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد. لطفا نظرات و تجربیات خود را در اختیار ما و سایر کاربران قرار دهید با تشکر از شما 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)