کالیبره کردن باتری گوشی

کالیبره کردن باتری گوشی
چگونه باتری گوشی و تبلت را کالیبره کنیم؟ کالیبره کردن باتری گوشی برای افزایش کارایی باتری، رفع خطاهای باتری و خالی شدن سریع باتری انجام می شود. اگر باتری گوشی شما یکباره خالی می شود و یا درصد باتری گوشی عدد واقعی را نشان نمی دهد با ما همراه باشید

چگونه باتری گوشی و تبلت را کالیبره کنیم؟ کالیبره کردن باتری گوشی چیست؟

bچگونه باتری موبایل را کالیبره کنیم ؟

در این مطلب به بررسی کالیبره کردن باتری گوشی و تبلت و دلایل نیاز به این کار می پردازیم. همراه ساتل دیجیتال باشید. 

بسیاری از کاربران پس از مدتی استفاده از گوشی و یا تبلت خود مشاهده می کنند که باتری دستگاه مانند گذشته کارایی ندارد. مثلا درصد باتری از 90 درصد به یکباره مقدار زیادی کاهش را نشان می دهد و یا مثلا دستگاه با داشتن 30 درصد از شارژ باتری به یکباره تخلیه شده و نیاز به شارژ پیدا می کند.

موارد بیان شده در بالا باعث سردرگمی و عدم امکان استفاده راحت از گوشی می شود. در نظر بگیرید که در یک روز پر مشغله کاری در حالی که باتری گوشی خود را کامل شارژ کرده اید بعد از مدت کوتاهی به یکباره شارژ باتری شما کاهش غیر منتظره و بدون دلیل داشته باشد.

دلیل خالی شدن یکباره باتری گوشی چیست؟

  1. خالی شدن یکباره شارژ و یا زود خالی شدن شارژ باتری می تواند چند دلیل مختلف داشته باشد که به آنها می پردازیم:

کالیبره نبودن باتری گوشی

هنگامی که شما از گوشی یا تبلت خود استفاده می کنید پردازنده دستگاه اطلاعات مهمی را از سلامت باتری دریافت می کند . میزان شارژ فعلی باتری ، دمای باتری، آخرین سیکل های شارژ کامل باتری از جمله این اطلاعات می باشند. سی پی یو با استفاده از این اطلاعات مدیریت شارژ باتری را انجام می دهد. همچنین وضعیت سلامت باتری توسط اطلاعات دریافت شده از این واحد سنجیده می شود. گاهی اوقات به دلایل مختلف پردازنده اطلاعات نادرستی را از باتری دریافت می کند و به همین دلیل نمی تواند کارایی درست باتری را فراهم کند در این حالت باتری دستگاه سالم بوده اما دستگاه نمی تواند بدرستی از تمام توانایی باتری استفاده کند و نیاز به کالیبره باتری وجود دارد.

در طی کالیبره شدن باتری گوشی یا تبلت دستگاه اطلاعات قبلی که از باتری دریافت کرده بود را با اطلاعات جدید و صحیح که دریافت می کند جایگزین می نماید.

خبر خوب این است که بسیاری از گوشی ها و تبلت های امروزی با تکنولوژی های پیشرفته قابلیت کالیبره نمودن باتری را به خودی خود دارند.

یک روش برای انجام کالیبراسیون باتری خالی کردن شارژ باتری گوشی تا نزدیک صفر درصد و شارژ مجدد آن می باشد و تکرار این مرحله تا چند بار باعث می شود تا دستگاه اطلاعات مورد نیاز از باتری را بدرستی دریافت نماید. برای اینکار پیشنهاد می کنیم ابتدا از گوشی خود بطور معمول استفاده کنید تا باتری آن کاملا تخلیه شود و دستگاه خاموش شود.

وقتی میزان شارژ باتری به این مرحله رسید دستگاه را در حالت خاموش به یک شارژر استاندارد متصل کنید و اجازه بدهید تا کاملا شارژ شود. این عمل را تا زمانی که با روشن کردن گوشی و تبلت درصد شارژ به صد در صد رسید تکرار نمایید. با چند بار تکرار این مرحله باتری دستگاه شما اصطلاحا کالیبره می شود.

کد کالیبره باتری سامسونگ چیست؟

*#0228#

در گوشی های اندرویدی سامسونگ یک راه میانبر برای کالیبره کردن باتری دستگاه وجود دارد. توصیه می کنیم این کار را با دقت کافی و فقط زمانی که باتری دستگاه شما بدرستی کار نمی کند انجام دهید و از تکرار بی دلیل آن خودداری نمایید. در واقع کاری که این کد دستوری انجام می دهد این است که دستگاه اطلاعات دریافتی قبلی از باتری حذف و شروع به جمع آوری اطلاعات جدید از باتری و نحوه شارژ و دشارژ شدن آن می نماید.

کالیبره کردن باتری موبایل سامکسونگ با استفاده از کد دستوری *#0228# (کد ستاره مربع صفر -دو - دو هشت -مربع). با شماره گیری این کد یک منو باز می شود و اطلاعاتی در مورد میزان ظرفیت و درصد حال حاضر دستگاه می دهد. با مقایسه مقادیر فوق با وضعیت گوشی می توانید به سلامت دستگاه خود پی ببرید.

در انتها با فشردن کلید QUICK START در پایین صفحه عملیات برای دریافت اطلاعات جدید از باتری آغاز می شود. بهتر است در هنگام استفاده از این کد، باتری گوشی شما کامل پر باشد. در صورتی که ایراد باتری گوشی شما مربوط به کالیبره نبودن باتری باشد پس از استفاده از این کد و چندبار شارژ و دشارژ شدن دستگاه عملکرد باتری گوشی شما به طرز محسوسی بهبود پیدا می کند.

کالیبره کردن باتری گوشی

چطور بفهمیم باتری گوشی ما خراب شده است؟

در صورتی که با انجام کالیبره کردن باتری هنوز هم باتری گوشی یا تبلت شما به خوبی کار نمی کند و با شارژ کامل گوشی خود بیشتر از چند ساعت نمی توانید از دستگاه خود استفاده نمایید به احتمال زیاد باتری شما مستهلک شده است و نیاز به تعویض دارد. 

گاهی اوقات باتری گوشی در حال فساد متورم می شود و به بخش های دیگر گوشی فشار می آورد در صورتی که باتری گوشی شما باد کرده است دیگر آن را شارژ نکنید و در سریع ترین زمان ممکن آن را تعویض نمایید. باتری های باد کرده خصوصا در هنگام شارژ مجدد احتمال انفجار و آسیب رسانی را دارند.

چکارکنیم تا باتری موبایل عمر بیشتری داشته باشد؟

رعایت چند نکته می تواند در افزایش عمر مفید باتری گوشی و تبلت های مورد استفاده تاثیر داشته باشد:

  • توجه داشته باشید که باتری نسبت به گرما حساس می باشد هر چه در حین استفاده و یا شارژ دستگاه بیشتر گرم شود عمر مفید باتری کمتر خواهد شد. بنابراین بهتر است هنگامی که گوشی به شارژر متصل است از آن استفاده نکنیم زیرا دستگاه گرمای بیشتری تولید می نماید.
  • استفاده از شارژر های استاندارد و توصیه شده بر اساس مدل دستگاه می تواند از آسیب های احتمالی ناشی از استفاده از شارژر و کابل غیر استاندارد به دستگاه جلوگیری نماید.
  • هر بار شارژ کردن باتری گوشی یک سیکل شارژ به حساب می آید و یک باتری به طور مفید پس از یک تعداد سیکل شارژ مستهلک می شود. پس تا حد امکان باید از شارژ نمودن ناقص گوشی جلوگیری نماییم. امروزه بسیاری از کارشناسان و همین طور برنامه های مانیتورینگ باتری مانند ACCU Battery توصیه می کنند تا حد امکان در درصد شارژ باتری ده الی پانزده درصد گوشی خود را به شارژر متصل نموده و قبل از شارژ کامل آن مثلا حدود 95 درصد آن را از شارژر جدا نمایید.

امیدواریم مطالب بالا برای شما مفید بوده باشد.

پیج فروشگاه موبایل ساتل دیجیتال را در اینستاگرام برای اطلاع از مطالب جدید و تخفیف ها دنبال کنید. 

instagram: satel_digital 

تجربیات خود در باره باتری موبایل و تبلت را بیان نمایید.
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)