5 روش برای بالا بردن امنیت گوشی های سامسونگ

5 روش برای بالا بردن امنیت گوشی های سامسونگ
چگونه امنیت گوشی های سامسونگ را بالا ببریم؟، 5 روش تضمینی برای افزایش امنیت گوشی های سامسونگ برای حفظ حریم خصوصی

چگونه امنیت گوشی های سامسونگ را بالا ببریم؟

کاربران گوشی های هوشمند به دلیل داشتن اطلاعات شخصی بیشتر از قبل باید مراقب اطلاعات شخصی شان باشند. به همین دلیل حفظ اطلاعات شخصی و حریم خصوصی در گوشی های اندروید به یکی از دغدغه های کاربران تبدیل شده است. حفظ امنیت در گوشی های سامسونگ مانند سایر گوشی های اندرویدی می باشد و تفاوت آنچنانی ندارد. سامسونگ نسبت به سایر گوشی های اندرویدی قابلیت های دیگری برای حفظ امنیت گوشی در اختیار کاربران قرار داده است که به کمک این قابلیت می توانید امنیت گوشی را بیشتر از سایر گوشی افزایش داد. در این مطلب به راه های بالا بردن امنیت گوشی سامسونگ اشاره کرده ایم و 5 روش برای افزایش امنیت گوشی های سامسونگ به شما معرفی کرده ایم. همراه ساتل دیجیتال باشید. 

1. حساب کاربری سامسونگ را فعال کنید

کاربران گوشی های سامسونگ در اولین قدم باید حساب کاربری سامسونگ را فعال کنند. برای اینکه به قابلیت های بیشتر سامسونگ دسترسی داشته باشید باید اکانت سامسونگ را فعال کنید. با فعال کردن اکانت سامسونگ می توانید به سرویس Find My Mobile که یکی از سرویس های موقعیت یابی گوشی یا تبلت های سامسونگ می باشد، دسترسی پیدا داشته باشید. با استفاده از Find My Mobile به راحتی می توانید از راه دور گوشی را کنترل کنید و در صورت نیاز اطلاعات گوشی را پاک کنید، قفل گوشی را باز کنید و از سایر قابلیت های این سرویس هنگام به سرقت رفتن گوشی یا گم شدن آن استفاده کنید. 

برای آموزش ساخت اکانت سامسونگ می توانید به آموزش "چگونه اکانت سامسونگ بسازیم؟" مراجعه کنید.

افزایش امنیت سامسونگ با داشتن اکانت سامسونگ

با داشتن اکانت سامسونگ علاوه بر  افزایش امنیت گوشی می توانید نسخه پشتیبان از اطلاعات گوشی تهیه کنید. در صورتی که گوشی را ریست فکتوری کنید یا به تنظیمات کارخانه برگردانید و یا گوشی جدید خریداری کنید می توانید به راحتی به اطلاعات گوشی دسترسی داشته باشید. 

2. فایل های ضروری را به Secure Folder منتقل کنید

اگر فایل یا اطلاعات حساسی دارید، برای حفظ امنیت اطلاعات تان آنها را به Secure Folder منتقل کنید. این برنامه با رمزگذاری برروی اطلاعات و فایل های شخصی شما امنیت داده های ضروری شما را حفظ می کند. علاوه بر رمزگذاری از طریق حسگر اثر انگشت و سایر روش های بیومتریک می توانید وارد Secure Folder شوید. 

این نکته را در نظر داشته باشید که اطلاعاتی را که در پوشه Secure Folder نگهداری می کنید هیچ گاه با فضای ذخیره سازی ابری همگام سازی نمی شود. پس حتما رمزی که برروی Secure Folder قرار می دهید رمزی باشد که آن را فراموش نمی کنید. چون اگر رمز ورود را فراموش کنید به هیچ عنوان به اطلاعات داخل آن دسترسی پیدا نخواهید کرد. 

3. از مرورگر سامسونگ استفاده کنید

گوگل کروم اطلاعات زیادی را از جستجوی افراد در اینترنت جمع آوری می کند. زیرا گوگل از جمع آوری اطلاعات جهت مصارف تجاری استفاده می کند. اما از جاییکه هدف سامسونگ برروی کیفیت می باشد نیازی به جمع آوری اطلاعات و ساتفاده از آنها در جهت تبلیغات ندارد. از قابلیت های استفاده از مرورگر سامسونگ می توان به بارگذاری صفحات پاپ آپ، دانلودهای خودکار، حفظ تاریخچه جستجوی کاربران در برابر سایت ها و ... اشاره کرد. 

بالا بردن امنیت سامسونگ با استفاده از مرورگر سامسونگ

4. بالا بردن امنیت گوشی سامسونگ با لغو دسترسی یا مجوزها

اکثر برنامه ها به خصوص اپلیکیشن های پیام رسان درخواست اجازه دسترسی برای خواندن اطلاعاتی مانند مکان یابی، مخاطبین و ...  را می دهند. اجازه دسترسی برای خواندن این داده ها معمولا برای جمع آوری اطلاعات کاربران داده می شود و کاربرد خاصی ندارد. شما می توانید این دسترسی ها را لغو کنید. برای لغو دسترسی های ایجاد شده در اپلیکیشن ها باید مراحل زیر را دنبال کنید. 

  • وارد تنظیمات گوشی شوید.
  • وارد بخش Security and privacy شوید. 
  • در این مرحله باید گزینه Privacy و سپس گزینه Permission manager را انتخاب کنید. 
  • با انجام مراحل بالا برنامه های روی گوشی و مجوزهای برنامه ها را مشاهده خواهید کرد. 
  • در هر برنامه دسترسی هاییی مانند مخاطبین، میکروفون، مکان یابی و ... را لغو کنید.

این نکته را در نظر داشته باشید که گوگل دسترسی های اپلیکیشن هایی که کمتر از آن ها استفاده می کنید را به طور خودکار حذف می کند. اما در نهایت بهتر است با روش گفته شده دسترسی های حساس را از برنامه ها حذف کنید. 

از روش های امن برای انتقال فایل ها استفاده کنید

بهتر است برای انتقال اطلاعات حساس مانند عکس و ویدیو از روش های امن مانند Private Share استفاده کنید. Private Share یک روش امن برای انتقال اطلاعات و فایل ها می باشد. تمام داده هایی که از طریق Private Share منتقل می شوند، رمز گذاری می شود و فقط شخص مشخص شده می تواند فایل ها را باز کند. 

روش انتقال فایل ها با Private Share چگونه عمل می کند؟ با استفاده از این روش فرستنده می تواند برای فایل های ارسالی تاریخ انقضا در نظر بگیرد. بعد از به پایان رسیدن تاریخ انقضا دیگر امکان مشاهده فایل ها توسط گیرنده وجود ندارد. در روش Private Share محدودیت انتقال وجود دارد. یعنی شما با استفاده از این روش می توانید برای هربار انتقال 10 فایل را انتخاب کنید و همچنین حجم کل فایل ها هم کمتر از 20 مگابایت باشد. 

در صورتی که می خواهید فایل ها را از طریق Private Share منتقل کنید، باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • در ابتدا این نکته را در نظر داشته باشید که در صورتی که گیرنده برنامه Private Share را روی گوشی یا تبلت خود نداشته باشد می توانید لینک دعوت برای گیرنده ارسال کنید. بعد از نصب برنامه توسط گیرنده فایل ها برای قابل مشاهده است. 
  • برنامه Private Share را در گوشی یا تبلت اجرا کنید. 
  • گزینه Share Files را انتخاب کنید. 
  • عکس، ویدیو و فایل مورد نظری را می خواهید ارسال کنید را انتخاب کنید و در آخر گزینه Done را انتخاب کنید. 
  • در این مرحله از طریق انتخاب گزینه Select from contacts باید گیرنده فایل را انتخاب کنید.
  • بعد از اینکه گیرنده را انتخاب کردید گزینه Done را انتخاب کنید. در صورت تمایل می توانید برای فایل ها تایخ انقضا در نظر بگیرید. در انتها گزینه Send را انتخاب کنید. 

در این مطلب ما 5 روش برای بالا بردن امنیت گوشی های سامسونگ به شما آموزش داده ایم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد. لطفا نظرات و تجربیات خود را در بخش نظرات در اختیار ما و سایر کاربران قرار دهید. با تشکر از شما 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)