6 روش تشخیص شارژر اصلی سامسونگ از کپی

6 روش تشخیص شارژر اصلی سامسونگ از کپی
سوالی که برای همه ی افراد پیش می آید این است که چگونه شارژر اصلی سامسونگ را از کپی تشخیص دهیم؟ در این مطلب 6 روش تشخیص شارژر اصلی سامسونگ از کپی را در اختیار شما قرار دادیم تا به راحتی و با اطمینان بتوانید شارژر اصلی سامسونگ خریداری کنید.

چگونه شارژر اصلی سامسونگ را از شارژر کپی تشخیص دهیم؟

لوازم جانبی موبایل به علت متقاضی زیاد بیشتر از بازارهای دیگر مورد هجوم سودجویان قرار می گیرد. کابل و شارژرهای کپی هم از این دسته مستثنی نیستند. کابل و شارژرهای کپی باعث آسیب رسیدن به گوشی شما می شود و در اکثر مواقع طول عمر پایینی دارند. شارژرهای کپی رد اولین قدم به باتری گوشی شما آسیب وارد می کند و شما علاوه بر خرید مجدد کابل و شارژر مجبور به پرداخت هزینه باتری می شوید. به همین دلیل بسیار مهم است هنگام خرید کابل و شارژر حساسیت به خرج دهید تا از هزینه های اضافی جلوگیری کنید. ما در این مطلب 6 نکته برای تشخیص شارژر اصلی سامسونگ از کپی را در اختیارتان قرار داده ایم. همراه ساتل دیجیتال باشید. 

به کیفیت ساخت شارژر توجه کنید

اولین راه برای تشخیص کابل و شارژر اصلی توجه به ظاهر کابل و شارژر سامسونگ است. کابل و شارژرهای اصلی از مواد باکیفیت ساخته می شوند و ظاهر استاندارد دارند. اما کابل و شارژرهای کپی طراحی از مواد نامرغوب ساخته شده اند و در قسمت گوشه های شارژر ناهمواری و  بیرون زدگی مشاهده می شود. 

وزن شارژر را در نظر بگیرید

دومین موردی که باید برای تشخیص شارژر اصلی از شارژر کپی در نظر بگیرید وزن شارژر است. چون در ساخت شارژرهای کپی از پلاستیک نامرغوب استفاده می شود و معمولا تراکم ساخت بالایی ندارند. به همین دلیل وزن کمتری نسبت به شارژرهای اصلی دارند. 

کانکتور شارژ را بررسی کنید

هنگام خرید کابل برای تشخیص اصلی یا کپی بودن آن به کانکتور USB توجه کنید. در قسمت کانکتورها باید دندانه های روی کابل را در نظر داشته باشید. در شارژرهای اصلی روی کانکتور تنها دو دندانه مشاهده می شود و این دندانه ها در فاصله کمتری نسبت به هم دارند. در حالی که این دندانه ها در کابل های کپی با فاصله بیشتر از هم قرار دارند. این مسله باعث می شود کانکتور شارژ به درستی در جایگاه خود قرار نگیرد و مدت شارژ گوشی بیشتر طول بکشد و همچنین به پورت شارژ گوشی آسیب وارد کند. 

اندازه رابط شارژ را در نظر بگیرید

مورد دیگری که باید هنگام خرید کابل رعایت کنید، اندازه رابط Miro USB کابل شارژر است. کانکتورهای اصلی به بدنه کابل نزدیک تر هستند و طول کمتری دارند. این در حالی است که  فاصله بدنه و کانکتور در کابل های کپی بیشتر است. این فاصله کوتاه به منظور جلوگیری از شکستگی رابط درنظر گرفته است.   

به فونت و کیفیت نوشته روی شارژر توجه کنید

قبل از خرید به ظاهر شارژر از لحاظ فونت و محل قرار گیری نوشته توجه کنید. فونت شارژرهای کپی ضخیم تر از فونت شارژرهای اصلی می باشد.  

علامت UL را مشاهده می کنید؟

یکی دیگر از مواردی که باید هنگام خرید کابل و شارژر در نظر داشته باشید، مشاهده علامت UL است. این علامت در ردیف پایین سمت چپ شارژر در داخل دایره حک شده است. علامت UI مخفف عبارت Underwriters Laboratories به معنای دارا بودن استانداردهای ایمنی می باشد. بنابراین اگر شارژر شما علامت UL را نداشت بهتر است از آن استفاده نکنید. 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)