آموزش ساخت اپل آیدی با ایمیل شخصی

آموزش ساخت اپل آیدی با ایمیل شخصی
ساده ترین آموزش ساخت اپل آیدی | آموزش قدم به قدم ساخت اپل آی دی شخصی همراه با نکات مهم برای جلوگیری از نات اکتیو شدن اپل آی دی در ساتل دیجیتال

اپل آیدی حساب کاربری اپل می باشد و برای استفاده از آیفون، آیپد، مک بوک و سایر دیوایس های اپل شما به اپل آیدی نیاز دارید. برای نصب برنامه ها روی گوشی آیفون خود ابتدا باید با اپل آیدی معتبر وارد اپ استور شده و شروع به نصب برنامه های دلخواه خود کنید. ساخت اپل آیدی روی گوشی به آسانی ساخت جیمیل نیست و باید یکسری محدودیت های اپل را دور زد. ما در این مقاله قصد داریم نحوه ساخت اپل آیدی را به صورت معتبر آموزش دهیم. همراه ساتل دیجیتال باشید. 

آنچه در این مطلب می خوانید:

  • ساخت اپل آیدی و چالش بزرگ
  • اپل آیدی چیست؟
  • آموزش ساخت اپل آیدی با برنامه اپل موزیک نسخه اندروید
  • نات اکتیو شدن اپل آیدی چیست ؟ چکار کنیم تا اپل آیدی نات اکتیو نشود ؟

ساخت اپل آیدی در ایران و چالش بزرگ

قبل از آموزش ساخت اپل آیدی بصورت کوتاه به این نکته می پردازیم که چرا ساخت اپل آیدی در ایران به یک چالش بزرگ تبدیل شده است ؟

کشور ایران مورد تحریم امریکا قرار دارد و اپل هم برای کاربران ایرانی در استفاده از آیفون ، آیپد و سایر دیوایس های اپل محدودیت های زیادی اعمال کرده است. هنگامی که بخواهید اپل آیدی بسازید متوجه می شوید که اصلا کشور ایران در گزینه کشور ها وجود ندارد بنابراین شما از کشور ایران و شماره تلفن های ایران در ساخت اپل آیدی نمی توانید استفاده کنید. همچنین در صورتی که هنگام ساخت اپل آیدی از آی پی کشور ایران وصل شده باشید به احتمال زیاد پس از طی کردن مراحل ساخت اپل آیدی در مرحله آخر با خطا موتجه خواهید شد.

در اینجا بهترین راه ساخت اپل آیدی را به شما آموزش می دهیم. با توجه به تغییراتی که ممکن است در آینده به وجود بیاید این آموزش در صورت لزوم این مقاله بروزرسانی خواهد شد. برای ساخت اپل آیدی به موارد زیر نیاز داریم:

حساب ایمیل: برای ساخت اپل آیدی به یک حساب ایمیل معتبر نیاز دارید .پیشنهاد ما یک جیمیل معتبر است که به شماره تلفن موبایل شما هم متصل باشد تا در صورت فراموشی رمز در آینده بتوانید با شماره موبایل خود آن را بازیابی کنید. باید بدانید که دسترسی همیشگی به ایمیلی که با آن اپل آیدی می سازید بسیار مهم است و در صورتی که در آینده برای اپل آیدی شما مشکلی به وجود بیاید باید به ایمیل آن دسترسی داشته باشید.

آدرس و پستال کد معتبربرای ساخت اپل آیدی: قطعا منظور از آدرس معتبر، آدرس شما در ایران نمی باشد چون اصلا کشور ایران در لیست کشورهای قابل انتخاب نمی باشد. درستی اطلاعات وارد شده برای اپل بسیار مهم است. معمولا برای ساخت اپل آیدی از آدرس های ایالات متحده آمریکا استفاده می شود و اپل آیدی که با آدرس امریکا ساخته شود هم در آینده در اپ استور امریکا فعال خواهد بود. این مورد در خرید برنامه های غیر رایگان و خرید گیفت کارت اهمیت خواهد داشت.

شما می توانید یک آدرس معتبر به همراه نام ایالت، شهر و پستال کد مربوط به آن را از سایت هایی که آدرس های امریکا را ارائه می دهند برای ساخت اپل آیدی اماده کنید. برای به دست آوردن آدرس عبارت fake address را در گوگل سرچ کنید و از یکی از سایت های موجود استفاده کنید. سعی کنید تا آدرس که استفاده می کنید منحصر بفرد باشد و از نمونه آدرس هایی که برای ساخت اپل آیدی گذاشته شده است استفاده نکنید تا توسط ربات ها به عنوان اکانت تقلبی شناسایی نشوید.

در زیر یک نمونه از آدرس پستی در ایالت کالیفرنیا آورده شده است .

نرم افزار تغییر آی پی: همانطور که گفتیم برای ساخت اپل آیدی از کشور ایران با محدودیت رو به رو هستیم و جدیدا اپل آی دی هایی که با آی پی ایران ساخته می شوند نیز توسط اپل شناسایی شده و حتی پس از ساخت موفق آن، بعد از مدتی اپل آیدی اصطلاحا نات اکتیو می شود و مشکلات بسیاری را برای کاربران به وجود می آورد. بنابراین برای ساخت اپل آیدی از برنامه های تغییر آی پی استفاده نمایید. بهترین حالت این است که  بتوانید با آی پی های امریکا اپل آیدی بسازید و این اپل آی دی در آینده بسیار معتبر خواهد بود در هر صورت برای ساخت اپل آیدی بعد از آماده کردن موارد بالا از یک برنامه تغییر آی پی خوب استفاده کنید.

برنامه ساخت اپل آیدی: برای ساخت اپل آیدی می توان از اپ استور روی گوشی آیفون یا در سایت آیکلود icloud.com استفاده نمود اما باز هم برای کاربران ایرانی موارد بالا قابل نیست. به خاطر اینکه حتی زمانی که شما با برنامه تغییر آی پی وارد می شوید در هنگام ساخت اپل آی دی از شما اطلاعات مالی حساب برای پرداخت برنامه های پولی در آینده را می خواهد که این مورد هم برای کاربران ایرانی در دسترس نیست.

برنامه ای که در حال حاضر بدون مشکل می تواند از آن برای ساخت اپل آیدی استفاده کنید برنامه اپل موزیک نسخه اندروید می باشد. در یک گوشی اندرویدی در گوگل پلی Apple music را جستجو و نصب نمایید. اگر در گوگل پلی این برنامه در دسترس نبود (باز هم محدودیت برای ایران) از طریق مارکت های دیگر این برنامه را روی گوشی خود نصب نمایید.

بعد از آماده کردن تمام موارد بالا شروع به ساخت اپل آیدی می کنیم:

  • 1. برنامه تغییر آی پی خود را فعال کنید و مطمئن شوید که با آی پی ایران وصل نخواهید شد.
  • 2. برنامه اپل موزیک را باز کنید گزینه try it now پلن individual را انتخاب و start trial را بزنید .
  • 3. موارد خواسته شده برای اپل آیدی را به درستی وارد نمایید. آدرس ایمیل، رمز عبور استاندارد شامل حداقل هشت کاراکتر و حرف بزرگ و کشور امریکا را انتخاب نمایید و به مرحله بعد بروید.
  • 4. مرحله بعد اطلاعات شخصی ، تاریخ تولد و سوالات امنیتی را باید وارد نمایید. دقت کنید تمام این موارد را به درستی انتخاب و حتما برای استفاده های بعدی در جایی ثبت کنید. برای پاسخ به سوالات امنیتی عبارات معنی دار و مرتبط را انتخاب کنید و از درج کاراکتر های بی معنی و مشابه برای سوالات امنیتی خودداری کنید. تمام این نکات برای جلوگیری از مسدود شدن اپل آیدی شما در آینده موثر خواهد بود.
  • 5. در مرحله بعد قسمت روش پرداخت payment method گزینه none را انتخاب نمایید و اطلاعات آدرس را که از قبل آماده کرده اید را به درستی وارد نمایید.
  • 6. با وارد کردن مراحل قبل به درستی در مرحله بعد اپل یک کد تایید به ایمیل شما رسال می نماید و با وارد کردن آن و تکمیل این مرحله پیام ساخته شدن اپل آیدی با موفقیت به شما نمایش داده خواهد شد. تبریک شما چالش ساخت اپل آیدی شخصی و معتبر برای خود را به تنهایی پشت سر گذاشتید.
  • 7. بعد از این که اپل آیدی خود را با موفقیت ساختید آن را در قسمت آیکلود آیفون خود به درستی وارد نمایید.

نکات مهم برای استفاده از اپل آی دی در آیکلود آیفون

شما می توانید از اپل آی دی فقط در اپ استور آیفون برای نصب برنامه استفاده کنید. اگر می خواهید اپل آیدی خود را در آیکلود نیز وارد کنید و از مزایای آن مانند پشتیبان گیری اطلاعات، فیس تایم و ... استفاده کنید نکات زیر را حتما رعایت کنید.

کمپانی اپل، اپل آیدی هایی را که غیر مجاز تشخیص دهد به راحتی مسدود می نماید. مثلا اپل آیدی هایی که گروهی و با اطلاعات جعلی ساخته می شوند (مانند برخی از اپل آیدی هایی که با اسم اپل آی دی کارتی می شناسیم). در این حالت شما باید برای حل مشکل با پشتیبانی اپل ارتباط بگیرید که برای کاربران ایرانی کار دشواری است. مثلا ممکن است از شما فاکتور معتبر بخواهند که با توجه به مورد تحریم بودن ایران فاکتورهای خرید در ایران برای اپل قابل قبول نیست. پس ما تلاش می کنیم تا اپل آیدی ما به مشکل برنخورد تا بخواهیم بعدا مشکل را حل کنیم.

در حال حاضر با توجه به مشکلاتی که برای بسیاری از کاربران ایرانی اپل در نات اکتیو شدن اپل آیدی Not Active و قفل شدن آیفون پیش آمده است پیشنهاد ما به شما این است زمانی که اپل آی دی خود در آیکلود وارد می کنید گزینه Find my phone و share my location را خاموش نمایید . در این حالت موقعیت مکانی شما برای اپل به اشتراگ گذاشته نمی شود و احتمال مسدود شدن اپل آیدی کمتر خواهد بود.

خاموش بودن Find my phone هم این کمک را خواهد کرد که اگر به هر دلیلی اپل آیدی شما قفل شود در نهایت بتوانید با خارج شدن از آن اپل آی دی یک حساب کاربری جدید بسازید و از آن استفاده کنید. اگر گزینه Find my phone روشن باشد و اپل آی دی به هر دلیلی قفل شود، بدون حل مشکل اپل آیدی قبلی امکان برداشتن آن از گوشی وجود ندارد.

جمع بندی

در این مطلب درباره نحوه ساخت اپل آیدی و نکات مهم برای استفاده از اپل آی دی در آیکلود آیفون صحبت کردیم و هر کدام را به صورت مرحله به مرحله توضیح داده ایم. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر سوالات خود را در بخش نظرات با کارشناسان ما به اشتراک بگذارید. همچنین برای ساخت اپل آیدی با اطلاعات شخصی خود به واتساپ ساتل دیجیتال پیام ارسال کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. لطفا تجربیات و نظرات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید. 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)