چگونه گوشی موبایل را دایورت کنیم؟ | آموزش و کدهای دایورت تماس

چگونه گوشی موبایل را دایورت کنیم؟ |  آموزش و کدهای دایورت تماس
آموزش دایورت شماره تلفن همراه در حالت های مختلف خاموش بودن ،در دسترس نبودن، جواب ندادن و دایورت کلی، هدایت تماس در موبایل با استفاده از کد دستوری و منوی تنظیمات گوشی موبایل

کدهای دایورت خط تلفن همراه - آموزش دایورت موبایل

آموزش گام به گام دایورت کردن موبایل به خط دیگر به همراه تمامی کدهای دستوری، استفاده از دایورت کردن موبایل در هنگام خاموش بودن، عدم پاسخگویی، در دسترس نبودن و هدایت تماس بصورت کلی 

دایورت کردن موبایل چیست؟ کاربرد دایورت کردن گوشی چیست؟ کد های دایورت کردن مکالمه چیست؟ تنظیمات هدایت تماس یا دایورت در کدام قسمت از تنظیمات موبایل است؟

در این مطلب به تمامی سوالات بالا پاسخ داده می شود و شما می توانید وضعیت دایورت و هدایت تماس سیمکارت خود را بررسی و با توجه به نیاز خود آن را فعال و غیر فعال نمایید. همراه ساتل دیجیتال باشید.

دایورت کردن گوشی یا هدایت تماس چیست؟

این قابلیت که توسط اپراتور سیم کارت شما ارائه می شود به شما این امکان را می دهد تا تماس های دریافتی سیم کارت خود را با استفاده از شروطی که شما انتخاب می کنید به یک شماره دیگر انتقال داده شود. در حالت های مختلف خاموش بودن تلفن همراه، در دسترس نبودن، پاسخگو نبودن و یا در همه حالت ها، اگر شما دایورت خط در صورت برقراری هر کدام از این شرط ها را فعال نمایید تماس های دریافتی شما به شماره اعلام شده منتقل می شوند. به این عمل دایورت کردن سیم کارت یا هدایت تماس گفته می شود.

کاربرد دایورت کردن گوشی یا هدایت مکالمه چیست ؟

  • دایورت کردن گوشی در حالت خاموش بودن موبایل: در صورتی که تلفن همراه شما خاموش شده باشد هنگام تماس با شماره شما، مخاطب شما به شماره دیگری که شما تنظیم کرده اید هدایت می شود و امکان پاسخگویی به تماس را خواهید داشت.
  • دایورت کردن گوشی در حالت عدم پاسخگویی: در صورتی که به تلفن همراه خود دسترسی نداشته باشید با دریافت تماس و پس از چند بوق، بصورت خودکار تماس به شماره دیگری که شما اعلام نموده اید هدایت داده می شود و امکان پاسخگویی به تماس وجود دارد .
  • دایورت کردن گوشی در حالت در دسترس نبودن : گاهی اوقات در موقعیت مکانی خاص اپراتور تلفن همراه شما آنتن مناسب ندارد در این حالت اگر مخاطبی با شما تماس بگیرد موفق به برقراری تماس نمی شود و پیغام مشترک مورد نظر در دسترس نمی باشد را دریافت می نماید با فعال نمودن دایورت خط در زمان در دسترس نبودن می توانید با اعلام شماره ای دیگر از اپراتور دیگر امکان پاسخگویی بهتر به تمام تماس ها در هر موقعیت مکانی را داشته باشید.
  • دایورت شماره تلفن در زمان مشغول بودن خط : با فعال نمودن این قابلیت در صورت اشغال بودن خط شما و دریافت تماس جدید ، بصورت خودکار تماس دریافتی جدید به شماره اعلام شده هدایت می شود.
  • دایورت شماره تلفن بصورت کامل : زمانی که شما یه شماره تلفن دارید و از آن استفاده نمی کنید اما می خواهید به تماس های دریافتی از آن سیم کارت پاسخ دهید این گزینه را فعال می نمایید در این حالت هر تماسی که با شماره تلفن مورد نظر گرفته شود به شماره دیگری که اعلام نموده اید هدایت می شود و امکان پاسخگویی به آن را خواهید داشت. مثلا شما چند سیم کارت دارید اما به تعداد آن موبایل ندارید و یا نمی خواهید چند دستگاه تلفن همراه با خود جابجا نمایید از این قابلیت دایورت نمودن کلی استفاده می نمایید.
  • یک کاربرد دیگر از قابلیت دایورت خطوط هم وجود دارد که در واقع سواستفاده از این سیستم به حساب می آید به این صورت که کاربر با دایورت نموده شماره موبایل خود به یک شماره اشتباه تلفن همراه خود را از دسترس خارج می نماید. در این حالت در صورتی که با خط کاربر تماس گرفته شود چون روی خط تعریف نشده دایورت شده است پیغام مشترک مورد نظر در دسترس نمی باشد دریافت می شود.

روش های دایورت نمودن شماره تلفن همراه (هدایت تماس )

برای این کار به دو صورت می توان عمل نمود اول استفاده از منوی تلفن همراه دوم استفاده از کده های دستوری در زیر بصورت خلاصه کدهای دستوری لازم برای اینکار آمده است :

کد دستوری دایورت شماره تلفن در همه حالت ها 

شماره گیری کد دستوری به ترتیب ستاره 21 ستاره شماره مورد نظر برای دایورت به آن مربع

*21*شماره مورد نظر برای دایورت به آن #

با شماره گیری این کد و دریافت پیغام موفقیت تمامی تماس های دریافتی شما به شماره اعلام شده هدایت می شوند .

کد دایورت سیم کارت به شماره دیگری

کد دستوری دایورت شماره تلفن در زمان پاسخگو نبودن 

شماره گیری کد دستوری به ترتیب ستاره 61 ستاره شماره مورد نظر برای دایورت به آن مربع

*61*شماره مورد نظر برای دایورت به آن #

کد دستوری دایورت شماره تلفن در زمان پاسخگو نبودن

کد دستوری دایورت شماره تلفن در زمان مشغول بودن 

شماره گیری کد دستوری به ترتیب ستاره 67 ستاره شماره مورد نظر برای دایورت به آن مربع

*67*شماره مورد نظر برای دایورت به آن #

                         کد دستوری دایورت شماره تلفن در زمان مشغول بودن

کد دستوری دایورت شماره تلفن در زمان در دسترس نبودن 

شماره گیری کد دستوری به ترتیب ستاره 62 ستاره شماره مورد نظر برای دایورت به آن مربع

*62*شماره مورد نظر برای دایورت به آن #

کد دستوری دایورت شماره تلفن در زمان در دسترس نبودن

کد دستوری لغو دایورت شماره در تلفن بصورت کلی 

شماره گیری کد دستوری به ترتیب مربع 21 مربع 

#21#

کد دستوری لغو دایورت شماره در تلفن بصورت کلی

همچنین می توانید از طریق منوی تلفن همراه به گزینه های هدایت تماس یا همان دایورت خط دسترسی داشته و تغییرات لازم را از طریق منو اعمال نمایید.

مسیر منوی دایورت خط یا هدایت تماس در گوشی های اندروید معمولا در گزینه تنظیمات قسمت مکالمه قرار دارد.

برای رفتن به منوی هدایت تماس مسیر زیر را در تلفن همراه خود دنبال نمایید:

تماس/مکالمه | تنظیمات | خدمات تکمیلی | هدایت تماس 

phone | setting | supplementary services

بسته به نسخه نرم افزاری تلفن همراه شما ممکن است منوی مورد نظر بصورت دیگری نمایش داده شود .

این مطلب توسط گروه آموزشی وبسایت ساتل دیجیتال گردآوری و مورد بازبینی قرار گرفته است و امیدواریم برای شما مفید بوده باشد. 

لطفا نظرات و تجربیات خود را در اختیار ما و سایر کاربران قرار دهید با تشکر از شما

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)