تجهیزات روشنایی برای مسافرت و طبیعت گردی

تجهیزات روشنایی برای مسافرت و طبیعت گردی
انواع لوازم روشنایی در مسافرت و طبیعت گردی چیست؟، تجهیزات روشنایی ضروری برای کمپینگ و طبیعت گردی چیست؟، برای کمپینگ، طبیعت گردی و کوهنوردی به چه تجهیزات روشنایی نیاز داریم؟، با تجهیزات روشنایی مناسب برای کوهنوردی و غارنوردی آشنا شویم.

انواع لوازم روشنایی در مسافرت و طبیعت گردی چیست؟

تجهیزات روشنایی ضروری برای کمپینگ و طبیعت گردی چیست؟

برای کمپینگ، طبیعت گردی و کوهنوردی به چه تجهیزات روشنایی نیاز داریم؟

با تجهیزات روشنایی مناسب برای کوهنوردی و غارنوردی آشنا شویم.

اگر در حال برنامه ریزی برای یک مسافرت جذاب، برنامه کمپینگ خارج از شهر یا طبیعت گردی و کوهنوردی هستید حتما برای تامین روشنایی مناسب فکر کرده اید. در این مطلب بهترین وسایل تامین روشنایی مسافرتی را به شما معرفی می کنیم.

در یک برنامه طبیعت گردی ما به انواع مختلفی از ابزارهای روشنایی نیاز خواهیم داشت. مثلا برای پیدا کردن وسایل و بررسی محیط به چراغ قوه با نور مناسب نیاز داریم. مثلا برای دیدن مسیر یا منطقه ای در فاصله دور به چراغ قوه با برد بالا نیاز داریم. برای پیاده روی و کوهنوردی در شب به هد لامپ برای روشنایی مسیر پیش رو بدون اینکه منبع نور را در دست بگیریم، نیاز داریم. هنگام استراحت در داخل چادر یا محیط آزاد در شب به چراغ روشنایی آویز دار، یا چراغ روشنایی پایه دار با میزان روشنایی متوسط یا زیاد نیاز داریم.

همین طور در مواقع اضطراری برای ارسال کمک، یا علامت دادن به نیروهای امدادی و متوجه کردن دیگران نسبت به خطر پیش رو به چراغ های خطر که امکان ارسال پیام های اضطراری نورانی می باشند، نیاز است و می تواند از ما و دیگران در جلوگیری از پیش آمدن حادثه یا دسترسی به نیروهای امدادی کمک کند. همین طور قابل شارژ بودن وسایل روشنایی اهمیت زیادی برای برنامه های مسافرتی و یا کاری دارد، اینکه بتوانیم چراغ قوه یا چراغ روشنایی را با شارژرهای متداول شارژ نماییم، تا دوباره قابل استفاده باشند. همین طور ظرفیت باتری های چراغ های کمپینگ و میزان نوردهی آن ها با یک بار شارژ جزو مواردی است که حتما باید قبل از یک برنامه مسافرتی از آن ها با خبر باشیم.

در زیر لوازم روشنایی مسافرتی و کارگاهی را بر اساس نوع کاربرد آنها دسته بندی کرده ایم:

  • چراغ قوه دستی 

این منبع روشنایی از پرکاربردترین وسایل در هر نوع برنامه تفریحی و کاری می باشد. در حال پیاده روی، تعمیر خودرو، دوچرخه سواری، شرایط اضطراری و … می توانیم از آن ها استفاده کنیم. یک مدل از پرفروش ترین چراغ قوه دستی ها به چراغ قوه پلیس معروف هستند. چراغ قوه پلیس با بدنه فلزی بادوام دارای باتری قابل شارژ و پر قدرت می باشد و می توان برای  طولانی مدت از نور آن استفاده کرد. چند حالت قابلیت تنظیم شدت نور را دارند.

همین طور دارای حالت نور هشدار دهنده بصورت چشمک زن می باشند، تا در مواقع اضطراری هم به کاربر کمک کنند. چراغ قوه پلیس با لنز قابل تنظیم می تواند خروجی نور را برای شما تنظیم کند، نور گسترده برای تامین روشنایی در نزدیک و نور متمرکز با قدرت تابش تا مسافت های طولانی با چراغ قوه های با لنز متحرک در اختیار شما می باشد.

چراغ قوه پلیس پاوراستایل

بررسی و خرید:   چراغ قوه پلیسی T6 | چراغ قوه پلیسی 

https://sateldigital.com/product/q5-battery-powered-flashlight

بررسی و خرید:   چراغ قوه فلزی مونتین ولف Q5 

  • هدلامپ 

هدلامپ ها با قرار گرفتن روی پیشانی کابر نور لازم برای دید روبرو را تامین می کنند بدون اینکه نیاز به نگه داشتن آن ها با دست باشد. استفاده از هدلامپ در کوهنوردی، پیاده روی، غارنوردی بسیار متداول و ضروری می باشد. استفاده از چراغ قوه در این موارد می تواند اذیت کننده باشد چون مدام باید یک دست از کاربر را مشغول خود کند.

همین طور هدلامپ یا چراغ پیشانی هر طرف که کاربر نگاه می کند، را روشن می کند که راحتی بسیاری برای استفاده کننده دارد. هدلایت ها دارای انواع شارژی و غیر شارژی دارند. بعضی از هدلامپ ها دارای چند نوع چراغ هستند که هم زمان محیط اطرف و فاصله های بیشتر را برای استفاده کننده روشن می نمایند.

هدلامپ ها با نام های دیگری هم شناخته شده اند مثلا هدلایت، چراغ پیشانی، چراغ قوه پیشانی و …

بررسی و خرید هدلامپ t6

بررسی و خرید:   چراغ پیشانی شارژی هدلایت T6 | هد لامپ T6

هدلامپ شارژی 6658A

بررسی و خرید:   چراغ پیشانی شارژی 6658A | هد لامپ شارژی

  • پروژکتور روشنایی شارژی

اگر بخواهیم یک محوطه کوچک یا بزرگ را روشن کنیم ممکن است این کار از توان چراغ قوه دستی خارج باشد. پروژکتور های شارژی قابل حمل با لامپ های اس ام دی یا COB قابلیت تامین روشنایی محوطه ای کوچک یا بزرگ بسته به ابعاد و توان خود دارند. این پروژکتور ها باید باتری با ظرفیت و کیفیت مناسب داشته باشند تا بتوانند مدت زمان لازم برای روشنایی با یکبار شارژ را داشته باشند. داشتن پایه و آویز مناسب روی پروژکتور شارژی می توان برای قراردادن آن در بهترین محل و داشتن نور خوب به شما کمک کند.

  LL-603 پروژکتور شارژی و پاوربانک

بررسی و خرید:   پروژکتور و پاوربانک شارژی LL-603

  • چراغ روشنایی قابل حمل 

تفاوت این چراغ روشنایی با چراغ قوه دستی قابلیت پخش نور گسترده در محل می باشد. در واقع این دسته از روشنایی ها کاربردی مابین چراغ قوه دستی و پروژکتور ها را دارند و با ابعادی کوچک در حد چراغ قوه ها نور محیطی را برای ما تامین می کنند. می توان از این چراغ ها برای روشنایی محیط هنگام پیاده روی و کوهنوردی چند نفره، کنار چادر و کمپ برای تامین نور و همین طور داخل چادر برای گذراندن شب استفاده کرد.

بررسی و خرید:   چراغ باتری خور کمپی MD-1288S

بررسی و خرید :     چراغ اضطراری و پاوربانک خورشیدی مدل GD-8017

  • چراغ خطر هشدار دهنده 

داشتن یک چراغ اضطراری هشدار برای هر خودرو و همین طور هر برنامه سفر، کمپینگ و کوهنوردی و طبیعت گردی ضروری است. ممکن است حادثه یا شرایط اضطراری پیش بیاید و بخواهیم دیگران را از خطر با خبر کنیم. چراغ خطر برای شما این کار را به راحتی انجام می دهد. معمولا اعلام هشدار با چراغ های قرمز و چشمک زن انجام می شود. چون می تواند بسیار جلب توجه کند. همین طور علامت مثلث خطر یک علامت جهانی شناخته شده برای اعلام هشدار به دیگران باشد. 

پس چه بهتر که چراغ خطری داشته باشید که مثلث خطر را هم با خود همراه داشته باشد.

بررسی و خرید :     چراغ خطر مثلثی شارژی مدل HS-8018

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)