بررسی علت داغ کردن گوشی آیفون

بررسی علت داغ کردن گوشی آیفون
علت داغ شدن بیش از حد گوشی های آیفون چیست؟ روش های حل مشکل داغ شدن گوشی های آیفون چیست؟ در این مطلب 9 روش برای حل مشکل داغ شدن گوشی در اختیارتان قرار داده ایم.

داغ کردن گوشی های آیفون یک مشکل رایج است. در حالی که اپل معتقد است داغ شدن آیفون ها مربوط به نرم افزارهاست و سخت افزار آیفون هیچ مشکلی ندارد. اگر شما هم مشکل داغ شدن گوشی های آیفون را دارید باید این مشکل را جدی بگیرید. در این مطلب به بررسی علت داغ شدن گوشی های آیفون و راه های جلوگیری از داغ شدن آیفون پرداخته ایم. همراه ساتل دیجیتال باشید. 

عملکرد استاندارد گوشی های آیفون بین 0 تا 35 درجه سانتی گراد است. دمای بیشتر یا کمتر خصوصا دمای بیشتر باعث افزایش مصرف باتری می شود. به همین دلیل روی طول عمر و سرعت گوشی تاثیر می گذارد. البته این نکته نباید باعث حساسیت شما شود. چون گوشی به طور طبیعی هنگام شارژ، استفاده طولانی، بازی کردن و ... مقداری داغ می شود. اما اگر همیشه هنگام استفاده های معمولی گوشی آیفون شما داغ می شود و مدام اعلان افزایش دما دریافت می کنید باید به فکر بررسی علت آن باشید. 

علت داغ کردن آیفون چیست؟

علت اصلی داغ کردن گوشی های آیفون معمولا یکی از موارد زیر است: 

  • مشکل باتری
  • مشکل سخت افزای
  • گرمای بیش از حد محیط
  • ایراد نرم افزاری و خراب بودن برنامه ها
  • استفاده طولانی مدت از برنامه های سنگین
  • مشکل در سیستم عامل ios

راه حل سریع برای حل مشکل داغ کردن گوشی آیفون

اگر حس کردید هنگام کار با شما گوشی، گوشی آیفون شما بیش از حد داغ شده است، از راه حل های زیر برای برطرف کردن داغ شدن گوشی و خنک شدن آن استفاده کنید:

  • اگر گوشی به شارژر متصل است، آن را از شارژ جدا کنید. 
  • گوشی آیفون را برای مدتی خاموش کنید.
  • گوشی را در محیط خنک دور از گرما قرار دهید. تذکر: برای خنک شدن گوشی آن را داخل یخچال، جلوی باد کولر و ... قرار ندهید. چون خنک شدن سریع گوشی به قطعات داخلی ان آسیب میزند. 

چگونه از داغ کردن گوشی آیفون جلوگیری کنیم؟

شما باید بررسی کنید که علت داغ شدن گوشی آیفون چیست تا از داغ شدن مجدد آن جلوگیری کنید. ما راهکارهای اصولی برای جلوگیری از داغ کردن آیفون را در ادامه بررسی کرده ایم تا اگر علت داغ شدن گوشی شما مربوط به سخت افزار آن نباشد، بتوانید با رعایت این نکات از داغ شدن مجدد آن جلوگیری کنید. 

برای جلوگیری از داغ شدن آیفون در محیط های گرم از گوشی استفاده نکنید

در محیط‌های گرم و داغ، گوشی‌ها به سرعت گرم می‌شوند. در این شرایط، عملکرد خنک کننده داخلی گوشی ممکن است ناکافی باشد و دمای آن بالا برود. همچنین ممکن است هنگام کار با گوشی زیر نور مستقیم خورشید پیغام Temperature too high را دریافت کرده باشید. یکی از شایع ترین علت های گرم شدن گوشی آیفون، ماندن طولانی مدت گوشی زیر نور خورشید است. پس ساعت های طولانی در محیط های گرم از آیفون استفاده نکنید. 

تمام برنامه ها را ببندید

افزایش حجم پردازنده می تواند باعث گرم شدن بیش از حد باتری گوشی شود. پس اولین قدمی که باید هنگام داغ شدن گوشی آیفون انجام دهید، بستن برنامه های اضافی است. 

گوشی آیفون را هنگام داغ شدن ری استارت کنید

اگر گوشی ایفون شما بیش از حد داغ شد، گوشی را ری استارت کنید. با ری استارت کردن گوشی تمام برنامه به طور خودکار بسته می شوند و دیگر نیازی به بستن برنامه های در حال اجرا به صورت دستی نیست. برای ری استارت کردن گوشی آیفون باید مراحل زیر را انجام دهید: 

  • کلید پاور و یکی از کلیدهای ولوم زیاد یا ولوم کم را برای چند ثانیه همزمان نگه دارید. 
  • سپس یک پیغام روی صفحه نمایش ظاهر می شود که برای خاموش کردن گوشی، نوار لغزنده را از چپ به راست بکشید. 
  • گوشی را برای مدتی خاموش نگه دارید تا دمای آن به حالت اولیه بازگردد. 
  • بعد از خنک شدن گوشی می توانید آن را روشن کنید. 

برای جلوگیری از داغ شدن آیفون از شارژ اصلی استفاده کنید

ممکن است به علت قیمت بالای شارژرهای اصلی آیفون از شارژرهای متفرقه استفاده کنید اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که این موضوع عدم کنترل ولتاژ خروجی از شارژر می شود و در نتیجه باعث آسیب رسیدن به باتری گوشی و داغ شدن آیفون هنگام شارژ می شود. پش بهتر است با این نکته را رعایت کنید و از پرداخت هزینه های جانبی جلوگیری کنید. 

برای جلوگیری از داغ شدن آیفون قابلیت Background Refresh را غیر فعال کنید

قابلیت Background Refresh یک ویژگی در سیستم‌عامل iOS است که به برنامه‌ها اجازه می‌دهد در پس‌زمینه (بدون اجرای فعال در صفحه نمایش) اطلاعات را بروزرسانی کنند. این قابلیت به برنامه‌ها اجازه می‌دهد تا اطلاعات جدید را در زمانی که گوشی شما در حال استفاده از برنامه دیگری یا در حال خواب است، بروزرسانی کنند تا زمانی که شما به آن برنامه بازگشته و اطلاعات جدید را مشاهده می‌کنید. این قابلیت باعث داغ شدن گوشی می شود. 

برای مدیریت قابلیت Background Refresh در دستگاه آیفون خود، می‌توانید به تنظیمات iOS بروید و مراحل زیر را انجام دهید:

  1. وارد تنظیمات (Settings) شوید
  2. گزینه General را انتخاب کنید. 
  3. سپس Background App Refresh را پیدا کنید و آن را خاموش کنید.

برای جلوگیری از داغ کردن آیفون استفاده از گوشی را محدود کنید

اگر هنگام استفاده یا یازی کردن با گوشی متوجه داغ شدن بیش از حد گوشی می شوید، بهتر است با به طور دائم از گوشی استفاده نکنید. چون ممکن است داغ شدن گوشی به دلیل  استفاده بیش از حد از ظرفیت تراشه گوشی باشد و به دستگاه آسیب جدی وارد شود.

قابلیت روشنایی خودکار را فعال کنید

یکی دیگر از علت های داغ شدن گوشی های آیفون روشنایی بیش از حد گوشی است. زمانی که روشنایی صفحه‌نمایش گوشی تان بیش از حد بالا برود می‌تواند علت داغ شدن گوشی باشد. شما با استفاده از تنظیمات آیفون می توانید میزان روشنایی را روی حالت خودکار قرار دهید تا گوشی با توجه به نور محیط میزان نور مورد نیاز صفحه نمایش را تنظیم کند. برای فعال سازی این قابلیت باید مراحل زیر را انجام دهید: 

وارد تنظیمات شوید و در انتهای صفحه گزینه Accessibility را انتخاب کنید. 

سپس وارد بخش Display & Text Size شوید و در پایین صفحه گزینه Auto-Brightness را انتخاب نمایید. 

برنامه هایی که باعث داغ شدن گوشی شده است را شناسایی کنید

ممکن است علت داغ شدن آیفون هیچ یک از موارد بالا نباشد و تنها یک برنامه باعث داغ کردن گوشی شود که با استفاده از روش زیر می توانید برنامه را پیدا کنید و حذف کنید. 

  • وارد تنظیمات گوشی شوید. 
  • گزینه Privacy‌ را انتخاب نمایید. 
  • گزینه Analytics & Improvements و سپس Analytics Data را انتخاب کنید. 
  • در این مرحله لیست تمام برنامه هایی را که باعث داغ شدن گوشی شده است را می توانید، مشاهده کنید. 

گوشی آیفون را به تنظیمات کارخانه برگردانید

اگر تمام مراحل بالا را انجام دادید و هنوز مشکل داغ شدن گوشی برطرف نشد، گوشی را به تنظیمات کارخانه برگردانید. این نکته را در نظر داشته باشید که قبل از بازرگدانی به تنظیمات کارخانه از اطلاعات گوشی بکاپ تهیه کنید چون با بازگردانی به تنظیمات کارخانه تمام اطلاعات ذخیره شده روی گوشی پاک می شود. 

ما در این مطلب علت داغ کردن گوشی آیفون را بررسی کردیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. لطفا تجربیات و نظرات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)