چگونه گوشی سامسونگ قفل شده را ریست کنیم؟

چگونه گوشی سامسونگ قفل شده را ریست کنیم؟
آموزش دو روش آسان برای ریست کردن گوشی سامسونگ قفل شده به صورت مرحله به مرحله در ساتل دیجیتال، روش اول ریست کردن از طریق کلید های پاور و ولوم گوشی روش دوم از شماره گیری کد دستوری

یکی از مشکلات رایجی که هر کاربری گوشی تلفن ممکن است یک بار آن را تجربه کند فراموشی رمز عبور گوشی است. اگر رمز گوشی را به خاطر نیاورید به ناچار باید گوشی خود را ریست کنید. اما چگونه گوشی قفل شده سامسونگ را ریست کنیم؟ برای ریست کردن گوشی های سامسونگ قفل شده روش های مختلفی وجود دارد که در ادامه روش های مختلف ریست کردن در اختیار شما قرار داده ایم. همراه ساتل دیجیتال باشید. 

با ریست کردن گوشی اطلاعات گوشی از بین می رود. حتما قبل از انجام این کار از اطلاعات گوشی بکاپ تهیه کنید. اما ممکن است این سوال شما پیش بیاید که چگونه از گوشی قفل شده بکاپ تهیه کنیم؟

برای استفاده از قابلیت های گوشی های سامسونگ مانند گوگل پلی شما باید اکانت گوگل داشته باشید. اگر به اکانت گوگل خود دسترسی دارید می توانید از اطلاعات گوشی خود بکاپ تهیه کنید. این نکته را هم در نظر داشته باشید که قبل از ریست فکتوری گوشی را با شارژر مناسب، شارژ کنید تا در فرآیند ریست خاموش نشود. در ادامه بررسی روش های ریست کردن گوشی سامسونگ قفل شده می پردازیم. 

ریست فکتوری گوشی قفل شده سامسونگ از طریق کلیدهای گوشی

برای ریست کردن گوشی روش های مختلفی وجود دارد. در این مطلب هدف ما ریست کردن گوشی های سامسونگ قفل شده است که در ادامه 2 روش کاربردی برای ریست کردن گوشی قفل شده به شما آموزش می دهیم. در انتهای مطلب ریست کردن گوشی از طریق بخش تنظیمات را هم در اختیارتان قرار می دهیم. 

یکی از روش های ریست کردن گوشی سامسونگ هنگام فراموشی رمز استفاده از کلیدهای گوشی است. برای ریست کردن گوشی از طریق کلید پاور و کلید ولوم باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • گوشی سامسونگ را خاموش کنید.
  • کلیدهای POWER (خاموش و روشن گوشی)، (افزایش صدا) VOLUME UP و HOME را همزمان نگه دارید تا گوشی ویبره بزند، کلیدها را همچنان رها نکنید. با این کار وارد حالت ریکاوری مود گوشی سامسونگ می شوید. (صفحه به روزرسانی سیستم عامل گوشی را مشاهده می کنید.)
  • برای رفتن به گزینه های منو از کلیدهای VOLUME UP (افزایش صدا) و VOLUME DOWN (کاهش صدا) استفاده کنید. 
  • با کلیدهای گفته شده گزینه Factory Reset را انتخاب کنید و سپس دکمه Power را فشار دهید. 
  • در انتها پیام Yes-Delete All User Data را دریافت خواهید کرد. 
  • با انجام مراحل بالا گوشی شما به تنظیمات کارخانه برمی گردد. در این مرحله باید گزینه Reboot Now را انتخاب کنید تا گوشی ریست شود. 
  • توجه داشته باشید که اگر در حین انجام فرایند ریست کردن گوشی به مشکل برخورد کردید با کلید پاور گوشی را درمدت طولانی نگه دارید تا گوشی خاموش شود. مجدد مراحل بالا را انجام دهید.

ریست فکتوری گوشی قفل شده سامسونگ از طریق کد دستوری

اگر از طریق روش بالا موفق به ریست فکتوری گوشی قفل شده سامسونگ نشدید می توانید از طریق شماره گیری کد دستوری گوشی قفل شده را ریست فکتوری کنید. برای استفاده از این روش سیم کارت و کارت حافظه را گوشی خارج کنید و گوشی را کامل شارژ کنید.

کد دستوری *2767*3855# را شماره گیری کنید. با استفاده از این روش با انتخاب کلید # ریست شدن گوشی شما آغاز می شود و دیگر صفحه جدید یا منویی نمایش داده نمی شود.

این نکته را در نظر داشته باشید که با استفاده از این روش نمی توانید فرایند ریست کردن گوشی را متوقف کنید. حتما قبل از شماره گیری کد دستوری از تصمیم ریست کردن گوشی خود اطمینان حاصل کنید. 

ریست کردن گوشی سامسونگ از طریق تنظیمات

اگر به منوی گوشی سامسونگ خود دسترسی دارید قبل از ریست فکتوری یک بکاپ از گوشی خود تهیه کنید. سپس برای ریست فکتوری مراحل زیر را انجام دهید:

  • وارد تنظیمات گوشی شوید سپس از قسمت تنظیمات گزینه Backup & Reset را انتخاب نمایید. 
  • در مرحله بعد گزینه Factory Data Reset را انتخاب نمایید. 
  • گزینه Reset Device را انتخاب کنید. 
  • در انتها برای انجام ریست فکتوری گزینه Erase Everything را انتخاب کنید. 
  • با انجام مراحل بالا یک پیام به شما نمایش داده می شود که اطلاعات روی گوشی حذف خواهد شد با تایید این پیغام فرایند ریست فکتوری گوشی آغاز می شود.

در صورتی که نسخه اندروید گوشی شما 10 به بالا است برای انجام ریست فکتوری باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • از بخش تنظیمات گزینه General Management را انتخاب کنید.
  • سپس گزینه Reset را انتخاب کنید.
  • در انتها برای انجام ریست فکتوری گزینه Factory Data Reset را انتخاب کنید. 

در این مطلب روش های ریست فکتوری گوشی سامسونگ را بررسی کردیم. شما برای ریست فکتوری کردن گوشی می توانید از طریق منو، Recovery Mode و شماره گیری کد دستوری اقدام کنید. در نظر داشته باشید که حتما قبل از ریست فکتوری از اطلاعات گوشی خود بکاپ تهیه کنید. 

شما از چه روشی برای ریست فکتوری گوشی سامسونگ استفاده می کنید؟ امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد. لطفا نظرات و تجربیات خود را در اختیار ما و سایر کاربران قرار دهید با تشکر از شما 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)