بررسی گلکسی A05 و گلکسی A05s گوشی های اقتصادی سامسونگ

بررسی گلکسی A05 و گلکسی A05s گوشی های اقتصادی سامسونگ
سامسونگ گوشی اقتصادی جدید خودش را در دو مدل گلکسی A05 و گلکسی A05S معرفی کرد. این دو گوشی نسبت به نسخه قبلی از تراشه و دوربین باکیفیت تری برخوردار است. بریم به بررسی این دو گوشی بپردازیم.

گوشی های اقتصادی گلکسی A05 و گلکسی A05S با مشخصات پیشرفته تر در تراشه، دوربین و 4 سال پشتیبانی نرم افزاری معرفی و روانه بازار شده اند. حالا گوشی A04 جای خود را به دو گوشی A05 و گلکسی A05S داده است. گوشی A05 و A05S با قیمت حدودی 5.500.000 میلیون تومان احتمالا به پرفروش ترین گوشی اقتصادی برند سامسونگ در ایران تبدیل شود. در ادامه به بررسی مشخصات گوشی A05 و گلکسی A05S می پردازیم. همراه ساتل دیجیتال باشید.  

طراحی و کیفیت ساخت گوشی A05 و گلکسی A05S

طراحی ظاهری گوشی های A05 و A05S مانند گوشی های قبلی می باشد و به نظر می رسد سامسونگ این سبک را به عنوان طراحی نهایی در نظر گرفته است. گوشی گلکسی A05 در سه رنگ مشکی، سبز و نقره ای طراحی شده است. همچنین گوشی A05S علاوه بر رنگ های مشکی، نقره ای و سبز رنگ بنفش هم دارد. 

در قسمت پنل پشت هر دو گوشی، دو دوربین دوگانه با فلش LED تعبیه شده است. درب پشت گوشی مات و حالت طراحی خاصی دارد که اگر گوشی را در زوایای مختلف نور حرکت دهید، حالت آن تغییر می کند. اما قاب پشتی بشدت مستعد خط و خش است و پس از مدتی در دست گرفتن لکه چربی اثر انگشت روی آن ایجاد می شود. توصیه می شود حتما از قاب مناسب آن استفاده کنید تا حین استفاده آسیبی به پنل گوشی وارد نشود. 

بررسی گلکسی A05 و گلکسی A05s گوشی های اقتصادی سامسونگ

در قسمت فریم میانی گوشی در هر دو مدل گلکسی A05 و گلکسی A05S کلید ولوم، کلید پاور، پورت شارژ USB-C، بلندگو جک هدفون و جایگاه سیم کارت قرار دارد. گوشی A05S یک تفاوت جزئی با گلکسی A05 دارد که بر روی کلید پاور حسگر اثر انگشت دارد که در A05 خبری از حسگر اثر انگشت نیست. هر دو مدل برای بازگشایی قفل از قابلیت تشخیص چهره پشتیبانی می کند. بلندگوی به کار برده شده در این دو گوشی دارای صدای مونو با یک خروجی می باشد و در کل بلندی و رسایی معمولی دارد. هر دو مدل گوشی صفحه نمایش 6.7 اینچی دارند اما حاشیه دور نمایشگر A05S به نسبت کم تر از A05 است. 

بررسی گلکسی A05 و گلکسی A05s گوشی های اقتصادی سامسونگ

وزن گوشی حدود 200 گرم، ابعاد آن 78.2*168 میلی متر و ضخامت آن 8.8 میلی متر است. ممکن است با این ابعاد و وزن ممکن است اینطور به نظر برسد که موقع کار کردن با گوشی در طولانی مدت احساس خستگی کنید، اما طراحی صفحه گوشی به شکل تخت تا حدی از خستگی دست تان حین کار با موبایل جلوگیری می کند. جنس بدنه پشتی و فریم گلکسی A05 و گلکسی A05S از پلاستیک با استحکام بالا ساخته شده است. این دو مدل استاندارد IP ندارند. 

نمایشگر گوشی A05 و A05S

صفحه نمایش گوشی گلکسی A05 از پنل PLS LCD با نمایشگر 6.7 اینچی و رزولوشن +HD بهره می برد. این صفحه نمایش تا حد قابل قبولی تصاویر را با کیفیت نشان می دهد اما اگر به دنبال نمایشگر با کیفیت تر با این بودجه هستید باید سراغ گلکسی A05S بروید. مشخصات نمایشگر گلکسی A05S مانند گلکسی A05 است اما رزولوشن آن فول اچ دی پلاس است که می توانید تصاویر و ویدیوها را با شفافیت بالا تماشا کنید. 

نرخ رفرش در گوشی A05 محدود به 60 هرتز و نرخ رفرش در A05S برابر با 90 هرتز است که نمایش محتوا در A05S قاعدتا روان تر است. اما مشکل اصلی اینجاست که سرعت پاسخ‌دهی پیکسل‌های نمایشگر در گلکسی A05s بسیار کند است و این مسله باعث می شود تا یک هاله ای حین اسکرول در محیط کاربری گوشی دیده شود. 

نرم افزار و رابط کاربری گلکسی A05 و A05S

هر دو گوشی با اندروید 13 و رابط کاربری آن ها One UI Core 5.1 عرضه شدند. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که کلمه Core در رابط کاربری به چه معناست؟ Core در عبارت One UI Core 5.1 به سبک‌ سازی رابط کاربری نسبت به نسخه استاندارد One UI اشاره می کند. هر دو گوشی ها 4 سال پشتیبانی نرم افزاری، امنیتی و آپدیت خواهند داشت که در حال حاضر به‌روزرسانی اندروید ۱۴ و پوسته One UI Core 6 برای این گوشی‌ها در حال انتشار است. این نکته را در نظر بگیرید که تعداد کم بروزرسانی های نرم افزاری در گوشی های میان رده نقطه ضعف محسوب نمی شود. این گوشی با توجه به ساختاری که دارند بهتر است حالت پشتیبانی نرم افزاری شان در همین سطح باشد. 

همچنان در این گوشی می توانید با استفاده از ویجت ها و قابلیت های متنوع در بخش رابط کاربری با توجه به سلیقه ی خود، آن را شخصی سازی کنید. 

عملکرد سخت افزاری گلکسی A05 و A05S

سامسونگ این بار در گوشی های اقتصادی از تراشه های قدرتمندتری استفاده کرده است. در گوشی A05 از تراشه مدیاتک Helio G85 و در گوشی A05S از اسنپدراگون ۶۸۰ استفاده کرده است. هر دو گوشی در دو حافظه 64 و 128 گیگابایت با رم 4 یا 6 گیگابایت عرضه شده اند. همچنین این گوشی ها از MicroSD پشتیبانی می کنند و می توانید در صورت کمبود فضا از کارت حافظه کمک بگیرید. طبق بررسی های ساتل دیجیتال، گلکسی A05S از لحاظ سخت افزاری نسبت به A05 قوی تر است و برنامه ها را بهتر و بهینه تر اجرا می کند. 

دوربین گوشی های A05 و A05S

هر دو گوشی دارای دوربین عریض ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین عمق سنج 2 مگاپیکسلی هستند. اما گوشی A05S یک دوربین سوم 2 مگاپیکسلی ماکرو هم دارد. دوربین A05 دارای حسگر 8 مگاپیکسلی و دوربین A05S حسگر 13 مگاپیکسلی داد. 

باتری و شارژر A05 و A05S

ظرفیت باتری هر دو گوشی 5000 میلی آمپر ساعت است. با این ظرفیت باتری انتظار داریم شارژردهی طولانی مدت داشته باشد اما ایا در واقعیت هم این طور است؟ باتری های این دو گوشی حدود 12 ساعت امکان شارژدهی دارند که مدت خیلی دور از انتظار نبود. 

بررسی گلکسی A05 و گلکسی A05s گوشی های اقتصادی سامسونگ

گوشی های A05 و A05S از فناوری شارژ سریع 25W پشتیبانی می کنند و با این قابلیت، گوشی در مدت 1.5 ساعت به طور کامل شارژ خواهد شد. طبق روال اخیر همچنان گوشی ها بدون شارژر عرضه شده اند و باید شارژر را جداگانه خریداری کنید. 

جمع بندی

سامسونگ دو گوشی اقتصادی A05 و A05S با حدود قیمت 5 میلیون تومان معرفی کرده است، تا کاربرانی که به دنبال گوشی با محدوده قیمت 5 میلیون تومان هستند، سراغ آن بروند. اکثر مشخصات هر دو دستگاه یکسان است اما نمایشگر و تراشه گوشی A05S نسبت به A05 بهتر و قوی تر است. 

ساتل دیجیتال با بیش 15 سال سابقه در زمینه فروش گوشی و لوازم جانبی شما در خرید بهتر و آسان راهنمایی می کند. همچنین ما با فروش اقساطی گوشی این امکان را برای مشتریان عزیز فرآهم کردیم تا هر مدل از گوشی را که می خواهند به راحتی و در کمترین فرصت سفارش دهند. 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)