6 تفاوت کیبورد گیمینگ با کیبورد معمولی

6 تفاوت کیبورد گیمینگ با کیبورد معمولی
تفاوت کیبورد گیمینگ با کیبورد معمولی چیست؟، استفاده از کیبورد گیمینگ چه تاثیر روی کیفیت کار دارد؟6 تفاوت کیبورد گیمینگ با کیبورد معمولی را در این مطلب بررسی می کنیم

کیبورد گیمینگ به دلیل داشتن صفحه کلیدهای خاص تاثیر بالایی در سرعت و عملکرد بازی دارد. تفاوت کیبوردهای گیمینگ با کیبوردهای معمولی را گیمرهای حرفه ای خوب می دانند. به همین دلیل است که گیمرها همیشه حاضرند برای خرید کیبورد گیمینگ و ماوس گیمینگ بهای بالایی پرداخت کنند تا از کیفیت آن لذت ببرند. تفاوت کیبورد گیمینگ با کیبورد معمولی چیست؟ کیبورد گیمینگ چه تاثیر روی بازی ما خواهد داشت؟ ما در این مطلب به بررسی تفاوت های کیبورد معمولی و گیمینگ می پردازیم تا بتوانید به درستی تصمیم بگیرید که کدام کیبورد مناسب شما است. همراه ساتل دیجیتال باشید.

مقایسه کیبورد گیمینگ با کیبورد معمولی 

کیبوردهای معمولی با کیبوردهای گیمینگ از لحاظ ظاهری و سخت افزاری باهم تفاوت دارند. کیبوردهای گیمینگ سرعت و عملکرد بالایی نسبت به سایر کیبوردها دارد به همین دلیل است که گیمرها با خرید کیبورد گیمینگ حس بهتری هنگام بازی های رایانه ای دارند. در ادامه 6 تفاوت اصلی کیبورد گیمینگ با کیبورد معمولی می پردازیم.

1. امکان برنامه ریزی دکمه ها

یکی از تفاوت های اصلی کیبورد گیمینگ با کیبوردهای معمولی، کلیدهای ماکرو است. کلیدهای ماکرو در کیبوردهای گیمینگ این امکان را به گیمرها می دهد تا بتواند کلیدهای کیبورد را شخصی سازی کند. با این امکان گیمر با استفاده از نرم افزار مخصوص می تواند دستورهای مختلف تعریف کند. به عنوان مثال در یک بازی گیمر باید یک کلید را چندین بار فشار دهد. این کار از گیمر وقت می گیرد در حالیکه با کیبورد گیمینگ می تواند این دستورات را برای یک دکمه خاص تعریف کند و با فشردن یک کلید عملیات مورد نظر را انجام دهد. با داشتن یک کیبورد گیمینگ می توانید سرعت العمل بالایی در بازی داشته باشید. 

2. طراحی ارگونومیک

کیبوردهای گیمینگ در کنار طراحی خاص طراحی ارگونومیک دارند. چیدمان کلیدها، فاصله کیبوردها، مقدار فشار مورد نیاز برای کلیدها طوری است که گیمرها بتوانند به راحتی بدون فشار وارد کردن به دست ساعت ها بازی کنند و احساس خستگی نداشته باشند. 

3. قابلیت سوییچ مکانیکی

یکی دیگر از تفاوت های اصلی کیبوردهای گیمینگ و کیبوردهای معمولی تفاوت در بخش سخت افزاری کیبورد است. کیبوردهای گیمینگ دارای سوییچ های فنری شکل است که بدون نیاز به فشردن زیاد دستور را اجرا می کند. این قابلیت سرعت و عملکرد بالایی دارد. سوییچ های مکانیکی رنگبندی متفاوتی دارند که هرکدام از رنگبندی میزان فشار متفاوتی نیاز دارد. کیبوردهای گیمینگ به سوییچ مکانیکی مجهز هستند تا نیاز به فشار کمتر و سرعت بالاتری باشد، دوام بیشتری داشته باشد و محدودیتی در فشردن همزمان کلیدها وجود نداشته باشد. 

مقایسه کیبورد گیمینگ با کیبورد معمولی

کیبوردهای معمولی دارای سوییچ های سیلیکونی به شکل حباب هستند. در کیبوردهای معمولی با هربار فشردن کلیدهای کیبورد به برد اصلی صفحه کلید فشار وارد می شود و بعد از مدتی این حباب ها فرسوده می شود.

4. پورت های ورودی و خروجی

کیبوردهای گیمینگ دارای پورت های ورودی و خروجی می باشند و کاربر می تواند گوشی و لوازم جانبی دیگر را به راحتی به آن متصل کند. 

5. طراحی خاص 

طراحی و شکل ظاهری کیبوردهای گیمینگ، قرارگیری کلیدها، رنگبندی دکمه های کیبورد یکی دیگر از ویژگی های جذاب کیبوردهای گیمینگ است. 

6. نور پشت زمینه در کیبوردهای گیمینگ

در پشت کلیدهای کیبوردهای گیمینگ چراغ های LED کوچکی قرار دارد و این امکان را به کیبوردهای گیمینگ می دهد تا نور پس زمینه داشته باشند. این نور پس زمینه علاوه بر زیبایی و جذابیتی که به کیبورد می دهد به گیمر کمک می کند تا در شب به راحتی بازی کند. 

نور پس زمینه بعضی از این کیبوردها قابلیت شخصی سازی دارد. گیمر می تواند انتخاب کند که این نور روشن باشد یا خیر یا هرکدام از کلیدها چه رنگی باشد و این افکت های نوری را تغییر دهد. 

تفاوت کیبورد گیمینگ با کیبورد معمولی

بطور کلی اگر گیمر هستید و به دنبال افزایش هیجان، سرعت و عملکرد هستید کیبوردهای گیمینگ انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. در نهایت براساس بودجه و نیاز خود می توانید از میان مدل های مختلف کیبورد گیمینگ موجود در فروشگاه ساتل دیجیتال بهترین انتخاب را داشته باشید. در صورت نیاز به مشاوره کارشناسان آماده پاسخگویی هستند. 

لطفا نظرات و تجربیات خود را در اختیار ما و سایر کاربران قرار دهید با تشکر از شما

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)