بهترین راه برای نجات گوشی موبایل آب خورده

بهترین راه برای نجات گوشی موبایل آب خورده
بهترین راه برای نجات گوشی موبایل آب خورده، با گوشی موبایل اب خورده چیکار کنیم، اگر گوشی موبایلمان آب خورد چیکار کنیم، چگونه گوشی موبایل آب خورده را خشک کنیم، نشانه های آسیب ناشی از آب خوردگی گوشی موبایل چیست

بهترین راه برای نجات گوشی موبایل آب خورده

با گوشی آب خورده چه کار کنیم؟

بعضی از افراد فکر می کنند اگر گوشی موبایلشان درون آب افتاد یا به هر دلیلی خیس شد باید گوشی آب خورده را دور بیاندازند. در اکثر موارد می توان گوشی آب خورده را نجات داد و فقط هزینه ی تعمیر آن را پرداخت کنید در صورتیکه بعد زا آب خوردگی گوشی اقدامات غیر منطقی انجام ندهید.

خراب شدن گوشی موبایل آب خورده به ععوامل مختلفی مانند کیفیت ساخت گوشی موبایل، نوع باتری و مدت زمانی که گوشی در آب بوده بستگی دارد.

یکی از مهم ترین عوامل موثر در میزان خرابی گوشی های آب خورده باتری آنهاست. معمولا گوشی های موبایلی که باتری آنها جدا می شوند و اتمی نیستند بیشتر در معرض خرابی ناشی از آب خوردگی قرار می گیرند. این مدل از گوشی های موبایل به دلیل وجود درز در پشت گوشی موبایل باعث نفوذ آب به درون گوشی موبایل و باتری می شود. در این شرایط باعث اتصال کوتاه می شود و قطعات الکترونیکی آسیب می بیند.

اگر باتری گوشی موبایل شما قابل جدا شدن می باشد بعد از آب خوردگی حتما آن را جدا کنید تا دچار مشکل شود. در صورتیکه باتری موبایل شما خراب شد می توانید از بخش باتری موبایل  باتری موردنظر خود را سفارش دهید.

راه های زیادی برای خشک کردن گوشی آب خورده وجود دارد اما بهتر است این کار را به متخصصین حرفه ایی در این زمینه بسپارید. زیرا ممکن است در حین انجام یکی از روش ها به یکی از قسمت های گوشی آسیب وارد شود. تنها کاری که بعد از آب خوردگی باید انجام دهید این است که قسمت های در دسترس مانند سوکت شارژ و هندزفری را با یک پارچه نرم خشک کنید.

کارهایی که با گوشی آب خورده نباید انجام بدهید

بعد از آب خوردگی گوشی موبایل اصلا آن را روشن نکنید و فقط قاب گوشی و کارت حافظه را از آن جدا کنید و سه نکته مهم زیر را حتما رعایت کنید.

1- خشک کردن گوشی موبایل با برنج 

یکی از باورهای اشتباه در رابطه با گوشی موبایل آب خورده قرار دادن آن داخل گونی برنج است. قرار دادن گوشی آب خورده داخل برنج تا حدودی رطوبت داخل گوشی موبایل را از بین می برد اما تمام گرد و غبار برنج وارد گوشی موبایل می شود و در نهایت باعث خراب شدن قطعاتی از گوشی موبایل می شود.

2- قرار دادن گوشی موبایل آب خورده در فریزر

اگر گوشی موبایل را داخل فریز قرار دهید نه تنها تاثیری دارد بلکه باعث یخ زدن مایع درون LCD می شود و علاوه بر تعمیر گوشی آب خورده باید LCD گوشی موبایلتان را تعویض کنید. 

3- خشک کردن گوشی موبایل آب خورده با سشوار

باد سشوار رطوبت داخل گوشی موبایل را به سادگی پخش می کند و باعث می شود قسمت هایی که خشک هستند هم خیس می شوند. باد سشوار به icهای گوشی موبایل آسیب وارد می کند و شما علاوه بر تعمیر گوشی موبایل آب خورده ی خود باید هزینه اضافی هم بابت تعمیر icها پرداخت کنید.

بهتر است بعد از آب خوردگی گوشی موبایل آن را به متخصصان حرفه ایی در این زمینه بسپارید. ساتل دیجیتال با 15 سال سابقه در زمینه تعمیرات گوشی و موبایل و لوازم الکترونیکی برای هر گونه راهنمایی آماده مشاوره به شما هستند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)