چگونه اطلاعات گوشی را بعد از ریست فکتوری بازیابی کنیم؟

چگونه اطلاعات گوشی را بعد از ریست فکتوری بازیابی کنیم؟
چگونه اطلاعات گوشی را بعد از ریست فکتوری بازیابی کنیم؟ بعد از ریست فکتوری اطلاعات گوشی قابل بازیابی هستند؟ در این مطلب روش های بازیابی اطلاعات بعد از ریست فکتوری را در اختیارتان قرار داده ایم

این روزها گوشی ها نقش مهمی در نگهداری و جابه جایی اطلاعات دارند. گاهی اوقات ممکن است شرایطی بوجود می آید که شما بدون گرفتن بکاپ از اطلاعات گوشی مجبور شوید آن را ریست فکتوری کنید. در چنین شرایطی تصور کنید با اطلاعات از دست رفته ی خود رو به رو هستید. در این مطلب قصد داریم آموزش بازیابی اطلاعات بعد از ریست فکتوری را در اختیارتان قرار دهیم. لازم به ذکر است که در برخی شرایط ممکن است اطلاعات شما بازیابی نشود یا برخی از اطلاعات گوشی برگردانده شود. همراه ساتل دیجیتال باشید. 

راه های بازیابی اطلاعات بعد از ریست فکتوری گوشی

اکثر افراد تصور می کنند که بعد ریست فکتوری تمام اطلاعاتشان از گوشی حذف می شود و دیگر امکان دسترسی به این اطلاعات وجود ندارد. این تصور کاملا غلط است. باید بدانید که بعد از ریست فکتوری امکان بازگردانی اطلاعات گوشی هنوز وجود دارد. پس اگر قصد فروش گوشی را دارید باید حتما این نکته مهم را در نظر داشته باشید تا بعدا به مشکل برخورد نکنید. 

قبلا گوشی های اندرویدی از رمزگذاری استفاده نمی کردند. یعنی بعد از ریست فکتوری شما می توانستید بعضی از اطلاعات از دست رفته را بازیابی کنید. بعد از اندروید 6 مارشملو این رمزگذاری به صورت پیش فرض انجام می شود و دیگر نیازی نیست نگران اطلاعات خود باشید. 

رمزگذاری برروی اطلاعات به این معنی نیست که هرگز اطلاعات شما بازگردانی نخواهد شد. کاربران می توانند اطلاعاتی مانند مخاطبین، اپلیکیشن، گوگل درایو و ... را برروی سرویس های ابری ذخیره کنند و از طریق حساب کاربری گوگل این اطلاعات را در دستگاه های اندرویدی همگام سازی کنند. 

ریکاوری اطلاعات بعد از فکتوری ریست

یعنی اطلاعات شما حتی با رمزگذاری به طور قطعی در امان نیستند. برای اینکه از اطلاعات خود محافظت کنید باید همه حساب های کاریریتان را از قبل ببندید. 

بازیابی اطلاعات با استفاده از گوگل

برای بازیابی اطلاعات گوشی بعد از ریست فکتوری از طریق گوگل در گوشی های اندرویدی وارد حساب کاربری گوگل شوید و همگام سازی همه داده را فعال نمایید. با استفاده از این روش می توانید تمام داده های همگام سازی شده را برگردانید. 

بازیابی اطلاعات بعد از فکتوری ریست

برگرداندن اطلاعات با استفاده از لوکال بکاپ

اکثر برنامه ها دارای قابلیت بکاپ گیری محلی هستند و شما در صورت گرفتن بکاپ بعد از ریست فکتوری از طریق آدرس Settings - Back up & restore و با انتخاب گزینه latest backup file اطلاعات را بازیابی کنید. 

بازیابی اطلاعات بعد از ریست فکتوری بدون گوگل و بکاپ 

در صورتی که قبل از ریست فکتوری فراموش کردید که از اطلاعاتتان بکاپ بگیرید یا هنگام بکاپ گیری به مشکل خوردید و عملیات پشتیبان گیری بخوبی انجام نشد می توانید از روش زیر استفاده کنید. 

اپلیکیشن Gihosoft Android Data Recovery Free یکی از برنامه های حرفه ای برای بازیابی اطلاعات بعد از ریست فکتوری است. با استفاده از این اپلیکیشن می توانید عکس ها، فایل ها و تمام اطلاعات حذف شده را بازیابی کنید. 

برای بازیابی اطلاعات از طریق اپلیکیشن Gihosoft Android Data Recovery Free باید مراحل زیر را انجام دهید:

  •  اپلیکیشن Gihosoft Android Data Recovery Free را برروی لپ تاپ یا کامپیوتر نصب و اجرا کنید.
  • برروی اطلاعاتی که می خواهید بازیابی کنید کلیک کنید و گزینه Next را بزنید.
  • سپس در قسمت تنظیمات گزینه USB debugging را فعال نمایید.
  • گوشی را از طریق کابل به لپ تاپ یا کامپیوتر متصل کنید. 
  • برروی Start کلیک کنید. 
  • بعد از انجام مراحل بالا فایل های بازیابی شده را می توانید مشاهده کنید. 
  • در انتها موارد مورد نظر را انتخاب کنید و برروی گزینه Recover کلیک کنید. 

اگر گوشی شما سامسنوگ است می توانید از طریق نرم افزار Samsung File Recovery یا ابزار Samsung Smart Switch اطلاعات حذف شده را برگردانید.

راه های مختلفی برای بازیابی اطلاعات بعد از ریست فکتوری وجود دارد که ما در این مطلب به چند مورد آن اشاره کردیم. اگر گوشیتان را قبل فروش ریست فکتوری کردید حتما عدم بازیابی اطلاعات حذف شده توسط مالک جدید را بررسی کنید.

چگونه متوجه شویم اطلاعات گشوی بعد از ریست فکتوری قابل بازیابی نیست؟

در صورتی که می خواهید اطمینان حاصل کنید که اطلاعات شما تحت هیچ شرایطی بعد از ریست فکتوری بازیابی نشود از اپلیکیشن Shreddit استفاده کنید. با استفاده از این اپلیکیشن می توانید تمام فایل های داخلی و خارجی گوشی را حذف کنید و با خیال راحت گوشی را به مالک جدید بسپارید. 

بازیابی اطلاعات گوشی بعد از فکتوری ریست

در این مطلب درباره بازیابی اطلاعات بعد از ریست فکتوری گوشی صحبت کردیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد. لطفا نظرات و تجربیات خود را در اختیار ما و سایر کاربران قرار دهید با تشکر از شما 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)