مشکل از کار افتادن فیس آیدی آیفون

مشکل از کار افتادن فیس آیدی آیفون
رفع مشکل از کار افتادن فیس آیدی آیفون | فروشگاه موبایل ساتل دیجیتال | چگونه ایراد در قابلیت تشخیص چهره آیفون در اثر آبخوردگی و ضربه و یا تعمیر بر طرف می شود؟

ایراد کار نکردن قابلیت فیس آیدی Face ID در گوش های موبایل آیفون - تعمیر فیس آیدی

چگونه ایراد در عملکرد قسمت های مختلف فیس آیدی Face ID را تشخیص دهیم؟ روش های تعمیر ایرادات مربوط به فیس آیدی آیفون در موبایل ساتل دیجیتال. اصطلاح فیس آیدی به قابلیت تشخیص چهره منحصر به فرد در موبایل های آیفون برای شناسایی هویت استفاده کننده از دستگاه گفته می شود که از تکنولوژی منحصر به فرد، دقیق و قابل اعتماد بهره برده است. این قابلیت در دستگاه های آیفون ایکس به بعد جایگزین حسگر اثر انگشت شده است .

عدم کارکرد صحیح فیس آیدی موبایل های آیفون در مدل های X ,XR ,Xs max ,11 , 11 pro , 11pro max و سری های جدید یک ایراد نسبتا شایع می باشد که کاربران زیادی با آن برخورد داشته اند و این ایراد و روش های بر طرف نمودن آن گاه ساده و شامل خطاهای نرم افزاری است و گاها ایرادات سخت افزاری سنسورهای تشخیص چهره بدلیل آسیب های فیزیکی ناشی از آبخوردگی، ضربه های شدید و همچنین بی دقتی در تعمیرات می باشد.

اگر شما هم در عملکرد فیس آیدی آیفون خود با مشکل مواجه شده اید مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید ، اگر خوش شانس باشید و ایراد جزئی باشد با انجام مراحل ارائه شده در زیر می توانید مشکل بوجود آمده را برطرف نمایید . 

اما اگر با انجام مراحل گفته شده باز هم مشکل face ID آیفون شما پا برجا بود می توانید با مشاوره با کارشناسان ساتل دیجیتال جهت رفع مشکل بوجود آمده ارتباط برقرار نمایید.

فروشگاه موبایل ساتل دیجیتال | مشاوره و فروش کالای دیجیتال موبایل و کامپیوتر | تعمیرات تخصصی | تهران یوسف آباد

علت بروز مشکل در فیس آیدی آیفون چیست؟

علت درست کارنکردن فیس آیدی آیفون می تواند از ایرادات پیش پا افتاده تا ایرادات اساسی سخت افزاری متغیر باشد. گاهی اوقات ممکن است دلیل این ایراد کثیف بودن قسمت بالای صفحه نمایش، جایی که سنسورهای فیس آیدی قرار دارند باشد و به همین دلیل سنسور های فوق قادر به کارکرد درست نمی باشند. گاهی اوقات نیز استفاده از محافظ صفحه نمایش نا مناسب یا نصب بی دقت سنسور های فوق پوشانده شده و نمی توانند بدرستی کار کنند.

ایرادات سخت افزاری فیس آیدی آیفون معمولا بر اثر نفوذ رطوبت به داخل دستگاه بوجود می آیند . همچنین استفاده از پاک کننده های الکلی و نفوذ آن به داخل دستگاه می تواند باعث بوجود آمدن ایراد در فیس آی آیفون و سایر قسمت های آن بشود . پس توصیه می کنیم تا حد امکان از ریختن مایعات بر روی گوشی موبایل خود اجتناب نموده و ضد آب بودن آیفون خود را امتحان نکنید. بسیاری از مواقع نیز ضربه های شدید به گوشی موبایل مخصوصا صفحه نمایش آن باعث از کار افتادن فیس آیدی آیفون می شود .

همچنین مشاهده شده است که پس از تعمیرات آیفون بدلیل سهل انگاری در عملیات اسمبل قطعات، بعضی قسمت های حساس مربوط به سنسور فیس آیدی از کار می افتد و در قابلیت تشخیص چهره اختلال بوجود می آید.

چگونه ایراد کارنکردن فیس آیدی آیفون را برطرف نماییم ؟

معمولا برا ی عیب یابی فیس آیدی آیفون از راه حل های نرم افزاری و غیر تهاجمی شروع می نماییم و در صورت برطرف نشدن مشکل با راهکارهای فوق و اطمینان از ایراد سخت افزاری اقدام به تعمیرات سخت افزاری می نماییم.

برای رفع مشکل فیس آیدی موارد زیر را دنبال نمایید:

ابتدا پیغام خطایی که دستگاه هنگام استفاده از فیس آیدی نمایش می دهد را بررسی نمایید :

- اگر با خاموش و روشن نمودن آیفون خود پیغامی با مضمون face id is not available on this  iphone مواجه می شوید در اکثر موارد ایراد سخت افزاری بوده و نیاز به تعمیر توسط تعمیرگاه مجرب می باشد. 

 

- اگر با ورود به قسمت فیس آیدی در تنظیمات در هنگام اضافه کردن چهره جدید وارد مرحله تشخیص چهره می شوید و چهره شما به نمایش در می آید و سپس پیغامی نمایش داده می شود با مضمون این که لطفا صورت خود را نزدیک تر بیاورید در این حالت نیز ایراد مربوط به سخت افزار فیس آیدی بوده و نسبت به حالت قبل تعمیر اساسی تری نیاز دارد و باز هم شما باید به مرکز تعمیرات مجرب مراجعه نمایید .

اگر ایراد فیس آیدی آیفون شما موردی غیر از دو مورد ذکر شده بالا بود موارد زیر را امتحان نمایید:

- اطمینان از تمیز بودن قسمت بالای صفحه نمایش موبایل

- اطمینان حاصل نمایید که محافظ صفحه نمایش موبایل با  سنسور های فیس آیدی تداخل و همپوشانی ندارند.

- وارد قسمت تنظیمات فیس آیدی شده و آن را یکبار ریست نمایید.

- از قسمت ریست دستگاه اقدام به ریست نمودن تنظیمات دستگاه نمایید. در نظر داشته باشید که با ریست نمودن تنظیمات تنها کلیه تنظیمات آیفون شما ریست شده و اطلاعات دستگاه شما پاک نمی شود.

- آپدیت آیفون به آخرین نسخه بروز 

نکته مهم در تعمیرات فیس آیدی این است که با توجه به این که سنسور های فیس آیدی آیفون حساس و ساختار پیچیده ای دارند توصیه اکید کارشناسان موبایل ساتل دیجیتال این است که با آگاهی از شرایط فوق و این که در ایران نمایندگی رسمی اپل وجود ندارد دقت نمایید تا یک مرکز تعمیر مناسب را انتخاب و تعمیر آیفون خود را به آن بسپارید بدلیل اینکه با ظرافت قسمت فیس آیدی آیفون تعمیر های مجدد و چندباره شانس موفقیت تعمیر دستگاه شما را بشدت پایین می آورد .

برای تعمیر فیس آیدی آیفون خود همین حالا با کارشناسان موبایل ساتل دیجیتال تماس بگیرید.

 تماس با بخش تعمیرات

برای تعمیر گوشی آیفون با شماره 88969497-021 تماس بگیرید.

آدرس: تهران، میدان فاطمی، میدان گلها، ابتدای خیابان کاج شمالی، پلاک 103 فروشگاه موبایل ساتل دیجیتال

ساعت کار: همه روزه به جز روزهای تعطیل 10 صبح الی 19