بررسی گوشی سامسونگ A24 یک گوشی اقتصادی

بررسی گوشی سامسونگ A24 یک گوشی اقتصادی
در این مطلب به بررسی گوشی سامسونگ A24 یک گوشی میان رده و اقتصادی می پردازیم که قراره در کنار کیفیت خوب و ساختار عالی عملکرد خوبی داشته باشد.

گوشی های سری A سامسونگ گوشی های میان رده این کمپانی هستند. گوشی سامسونگ A24 نسل جدید سری A و گوشی های میان رده است که از نمایشگر با کیفیت، عملکرد سخت افزاری مناسب و ترکیب نرم‌افزاری با پشتیبانی بالا و قیمت مناسب حدود 7.5 میلیون تومان تا 8 میلیون تومان می باشد. در ادامه این مطلب به بررسی مشخصات سامسونگ A24 می پردازیم. اگر به دنبال یک گوشی با قیمت مناسب و کیفیت خوب هستید، در این مطلب همراه ساتل دیجیتال باشید. 

نگاهی به مشخصات کلی گلکسی A24

  • نمایشگر: ۶.۵ اینچی سوپر امولد با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل و نرخ رفرش ۹۰ هرتزی
  • چیپست: مدیاتک Helio G99
  • رم و حافظه داخلی: ۴/۱۲۸، ۶/۱۲۸ و ۸/۱۲۸ گیگابایتی
  • سیستم عامل: اندروید ۱۳ با پوسته اختصاصی One UI 5.1
  • مشخصات دوربین اصلی: ۳ گانه شامل دوربین عریض ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، فوق‌عریض ۵ مگاپیکسلی و ماکروی ۲ مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی: ۱۳ مگاپیکسلی
  • ظرفیت باتری: 5000mAh
  • فناوری شارژ: 25 وات سیمی
  • سایر مشخصات: مجهز به حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و جایگاه اختصاصی کارت حافظه MicroSD

طراحی گوشی سامسونگ A24 

گوشی سامسونگ A24 از لحاظ فنی بسیار مشابه گوشی A34 است. اما گوشی A24 از لحاظ قیمت کمی ارزان تر از کوشی A34 است به همین دلیل ارزش خرید این گوشی بالاتر از گوشی A34 است. 

گوشی A24 مانند سایر گوشی های میان رده در چهار رنگ مشکی، آبی گرادینت، سبز لیمویی و قرمز تیره عرضه شده است. گوشی A24 نسبت به مدل های قبلی طراحی مدرن تری دارد. قاب پشتی این گوشی مسطح و ارگونومی بهتری دارد تا راحت تر گوشی را در دست بگیرید. بر روی قاب پشتی این گوشی سه دوربین مجزا با فلش LED قرار دارد. اما نقطه ضعف این گوشی این است که اثر انگشت و لکه بر روی قاب پشتی گوشی باقی می ماند. به همین دلیل بهتر است از قاب و محافظ برای این گوشی استفاده کنید تا خط و خش یا لکه بر روی گوشی نیفتد. بدنه این گوشی کاملا از پلاستیک باکیفیت ساخته شده است و هنگام استفاده از گوشی حس بدی نخواهید داشت. اما همانطور که گفتیم برای جلوگیری از خط و خش یا ایجاد لکه بر روی گوشی از قاب محافظ استفاده کنید. 

بر روی فریم میانی گوشی کلید پاور، کلیدهای ولوم، حسگر اثر انگشت، خشاب سیم کارت و پورت شارژ قرار دارد. درگاه شارژ این گوشی USB-C است. همچنان جک 3.5 میلی متری در این گوشی وجود دارد و مانند برخی از مدل ها هنوز حذف نشده است. حسگر اثر انگشت بر روی کلید پاور قرار دارد که شما به راحتی می توانید گوشی را روشن کنید. 

A24 دارای یک صفحه نمایش 6.5 اینچی با حاشیه های ضخیم در اطرافش گوشی می باشد. اما هیچ اطلاعاتی از نوع شیشه محافظ روی صفحه نمایش منتشر نشده است. همچنین بر روی صفحه نمایش قسمت بالا دوربین سلفی به سبک گوشی های 5 سال پیش قرار دارد. این نکته را در نظر داشته باشید که در این گوشی خبری از استاندارد مقاومت در برابر آب و گردوغبار IP نیست و باید مراقب باشید. 

نمایشگر گوشی A24

گوشی A24 مجهز به نمایشگر ۶.۵ اینچی سوپر امولد با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس است که کیفیت تصویر بسیار بالایی را در کنار رنگ‌های پویا و جذاب در اختیارتان قرار می دهد. صفحه نمایش گوشی A24 دارای حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیتی است که هنگام استفاده از گوشی در زیر نور آفتاب مشکلی نخواهید داشت. در کل می توان گفت این گوشی نسبت به گوشی های زیر ده میلیون از صفحه نمایش باکیفیتی برخوردار است.

نرم افزار و رابط کاربری گوشی A24

این گوشی مانند سایر گوشی های سامسونگ با اندروید 13 و رابط کاربری One UI 5.1 که جدیدترین رابط کاربری می باشد، وارد بازار شده است. طبق گفته کره ای ها این گلکسی A24 تا 4 نسل آپدیت اندروید و 5 سال آپدیت امنیتی دریافت خواهد کرد. نسل One UI 5.1 کاملا کارکرد گوشی را روان کرده است و تمام قابلیت های اندروید 13 را به خوبی ارائه می دهد. در کنار این به روزرسانی ها، تا حدودی طراحی اپ‌های دوربین، گالری و سایر اپ‌های پیش‌فرض نیز تغییر کرده و نگاه بیشتری به سازگاری تم رنگی Material You با برنامه‌ها داده شده است. با این مشخصات اگر به دنبال یک گوشی اقتصادی و با صرفه هستید گلکسی A24 بهترین انتخاب برای شما می باشد و با پرداخت این مبلغ می توانید تا حدود 5 سال از خرید گوشی بی نیاز شوید.

دوربین گلکسی A24

با توجه به قیمت و مشخصات گوشی A24 کاملا واضح است که این گوشی برای عکاسی و فیلم برداری ساخته نشده است و نباید از آن انتظار خاصی داشته باشید. در ادامه به بررسی تخصصی دوربین A24 می پردازیم. 

  • دوربین عریض ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال -  اندازه سنسور ۱/۲.۷۶ اینچی - مجهز به فوکوس خودکار PDAF - ضریب اف ۱.۸
  • دوربین فوق‌عریض ۵ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۳ درجه - ضریب اف ۲.۲
  • دوربین ماکروی ۲ مگاپیکسلی با ضریب اف ۲.۴
  • دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی با ضریب اف ۲.۲
  • قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 1080p و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه

در کل عکاسی با این دوربین این گوشی در نور روز و شرایط مناسب رضایت اکثر کاربران را جلب کرده است و تصاویر ثبت شده از شفافیت بالا و رنگ های زنده برخورداراند. اما هنگام عکاسی با این دوربین در شب بهتر است از قابلیت Night Mode استفاده کنید چون بدون استفاده از این قابلیت نتیجه قابل قبولی دریافت نخواهید کرد. دوربین سلفی این گوشی دارای یک دوربین 13 مگاپیکسلی است که کیفیت تصویر متوسطی را ارائه می دهد و نباید انتظار کیفیت تصویر پرچمداران سامسونگ را داشته باشید. 

باتری و شارژر گوشی سامسونگ A24

گوشی گلکسی A24 دارای باتری 5000 میلی آمپر ساعتی می باشد که در کنار سخت افزار کم مصرف و نرم افزار بهینه از لحاظ شارژدهی یکی از بهترین گوشی ها می باشد. اگر به طور میانگین مدت استفاده از گوشی را متوسط در نظر بگیریم، می توانید تا 1 روز یا 1 روز و نیم بدون نیاز به شارژ، از آن استفاده کنید. 

ما در این مطلب درباره مشخصات گوشی گلکسی A24 گوشی میان رده و اقتصادی سامسونگ صحبت کردیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. لطفا تجربیات و نظرات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

برای خرید گوشی A24 به صورت نقد و اقساط یا مشاوره قبل از خرید با کارشناسان ساتل دیجیتال تماس بگیرید. 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)