قابلیت Digital Wellbeing در گوشی های سامسونگ چیست ؟

قابلیت Digital Wellbeing در گوشی های سامسونگ چیست ؟
Digital Wellbeing یکی از قابلیت های مفید و کاربردی در گوشی های اندرویدی است که به کاربران سامسونگ این امکان را می دهد تا مدت استفاده از دستگاه های هوشمند را کاهش دهند و بهتر از زمان خود استفاده کنند.

Digital Wellbeing یک قابلیت کاربردی افزوده شده برای گوشی های سامسونگ است که توسط گوگل ارائه شده است. قابلیت Digital Wellbeing به کاربران کمک می کند تا مدت استفاده از گوشی را کاهش می دهند و زمان بیشتری را صرف امور زندگی خود کنند. در ادامه این مطلب درباره قابلیت Digital Wellbeing صحبت کرده ایم. همراه ساتل دیجیتال باشید. 

قابلیت سلامت دیجیتال Digital Wellbeing 

اصل قابلیت سلامت دیجیتال در گوشی ها و تبلت های اندرویدی این است که افراد به طور استاندارد از گوشی های هوشمند استفاده کنند. قابلیت سلامت دیجیتال از اندروید 9 به بعد، به گوشی های سامسونگ اضافه شد و با هر بار آپدیت این قابلیت پیشرفته تر شد. این قابلیت رفته رفته به یک ویجت اختصاصی تبدیل شد که شما می توانید برای استفاده از هر برنامه یک محدوده زمانی مشخص کنید تا مدت زمان استفاده از گوشی را بهتر مدیریت کنید. با این قابلیت هنگام استفاده از برنامه هایی مانند اینستاگرام که اکثرا ساعت زیادی را در آن صرف می می کنید به راحتی می توانید مدت زمان استفاده از گوشی را محدود کنید. 

چگونه به قابلیت سلامت دیجیتال دسترسی پیدا کنیم؟

برای استفاده از این قابلیت کافی است وارد تنظیمات گوشی شوید و گزینه Digital Wellbeing را انتخاب کنید. سپس وارد قسمت Goals شوید. در این بخش می توانید مدت زمان استفاده از گوشی را مشاهده کنید. در این قسمت نیز بخشی قرار دارد که شما می توانید مدت زمان استفاده از هر برنامه را مشخص نمایید. در این بخش با انتخاب گزینه Screen Time می توانید مدت زمان مورد نظر برای روز یا هفته را انتخاب نمایید. 

در صورتی که قصد دارید برای استفاده از برنامه محدودیت زمانی ایجاد کنید کافی است گزینه App Timer را انتخاب کنید. سپس برای هر برنامه آیکون ساعت را انتخاب کنید و مدت زمان مورد نظر برای ایجاد محدودیت را وارد کنید و در تنظیمات را ذخیره نمایید. با این تنظیمات وقتی مدت استفاده از برنامه به زمان تعیین شده برسد، یک پیغام مبنی بر اتمام مدت زمان استفاده از برنامه نمایش داده می شود. قابل ذکر است که شما می توانید این محدودیت را تغییر دهید و مدت زمان جدید برای برنامه تعیین کنید و مجدد از برنامه استفاده کنید. 

تعیین مدها برای استفاده بهتر از قابلیت سلامت دیجیتال

سامسونگ برای استفاده بهتر از قابلیت سلامت دیجیتال مدهای گوناگونی را در نظر گرفته است. یکی از این مدها مد تمرکز یا Focus Mode نام دارد. وقتی شما این قابلیت را فعال می کنید امکان استفاده از تمام برنامه ها به غیر از برنامه های انتخاب شده، امکان پذیر نمی باشد. همچنین تمام نوتیفیکشن و تماس ها بی صدا می شوند. برای استفاده از این قابلیت باید یکی از گزینه های Me Time یا Work Time را در بخش Focus Mode انتخاب کنید. شما می توانید این قابلیت را براساس نیازتان شخصی سازی کنید. در قسمت شخصی سازی قابلیت Focus Mode می توانید برنامه های مورد نیازتان را در حالت فعال قرار دهید و در بخش Duration زمان فعال بودن برنامه ها را مشخص کنید. در آخر با انتخاب گزینه Start این تنظیمات ثبت شده فعال خواهد شد. 

یکی دیگر از مدها حالت خواب است که با فعال کردن این قابلیت تمام اعلان ها و تماس ها غیر فعال می شوند و رنگ صفحه نمایش به سیاه و سفید تغییر می کند. شما می توانید قابلیت مد خواب را برای ساعت استراحت خود تنظیم کنید تا در آرامش کامل استراحت کنید. 

همچنین شما می توانید ویجت Digital Wellbeing را در لاک اسکرین گوشی قرار دهید و اطلاعات آن همیشه در دسترس داشته باشید. برای این کار باید وارد تنظیمات گوشی شوید سپس از بخش Lock Screen وارد قسمت Widgets شوید و ویجت سلامت دیجیتال را انتخاب کنید. 

در این مطلب ما درباره قابلیت Digital Wellbeing در گوشی های سامسونگ صحبت کردیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد. لطفا نظرات و تجربیات خود را در این زمینه در بخش نظرات در اختیار ما و سایر کاربران قرار دهید. با تشکر از شما 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)