بررسی گلکسی S24 اولترا

بررسی گلکسی S24 اولترا
بررسی گلکسی S24 اولترا سامسونگ پرچمدار اندروید، مشخصات دقیق گوشی S24 Ultra سامسونگ، آیا گلکسی s24 Ultra ارزش خرید دارد یا خیر؟

بررسی Samsung Galaxy S24 Ultra: بهترین Ultra تا کنون که ارزش خرید دارد.

این بررسی اولیه من بر اساس هفت روز کار با گوشی Galaxy S24 Ultra است که در این مدت به طور گسترده به عنوان تلفن هوشمند اصلی خود استفاده کردم. بعد از هفت روز با یک گوشی دیگر، نظر خود را در مورد عمر باتری، عملکرد دوربین و قابلیت اطمینان نرم افزار نهایی می کنم. با این حال، هیچ یک از این جنبه‌ها (یا هیچ بخش دیگری از تلفن) در حال حاضر باعث نگرانی من نشده است، و نظر من را در این مورد عوض نمی کند، مگر اینکه چیزی به طور چشمگیری تغییر کند.

قابلیت های مثبت:

  • پردازنده با عملکرد بالا
  • دوربین های تله فوتو بهبود یافته
  • صفحه نمایش صاف تر 
  • نگهداری باتری تا دو روز
  • پشتیبانی 7 ساله نرم افزار
  • فریم تیتانیومی و مقاومت بالاتر شیشه روبرویی و پشتی

معایب:

  • قیمت بالا
  • سرعت شارژ پایین

Samsung Galaxy S24 Ultra: طراحی

سامسونگ واقعاً طراحی گلکسی اس 24 اولترا را تغییر نداده است و ظاهر آن بسیار شبیه به گلکسی اس 23 اولترا است، اما تغییرات مختلفی را ایجاد کرده است که گوشی را بادوام تر، استفاده آسان تر و حتی مدرن تر می کند. ممکن است طراحی مجدد قابل توجهی نداشته باشد، اما آنچه تغییر کرده است، معنادارتر از تنها چند خط جدید و ظاهری متفاوت به دوربین است.

s24 ultra

یک قاب تیتانیومی جایگزین قاب آلومینیومی Armor مورد استفاده در S23 Ultra شده است و هنگام استفاده و در دست احساس بهتری به شما می دهد. این قاب در برابر خش مقاوم‌تر است و بافت بصری جذاب‌تری دارد. کناره‌ها نسبت به قبل انحنای کمتری دارند، که در ترکیب با تیتانیوم بیشتر، احساس امنیت بیشتری در دستان شما ایجاد می‌کند. صفحه نمایش نیز صاف تر است، و با حاشیه کوچک تر در پایین، صفحه نمایش عظیم را تا حدودی بزرگتر نشان می دهد. این یک گوشی هوشمند با ابهت است.

صفحه‌نمایش تخت مانند برخی از گوشی‌های دیگر فاجعه‌ای در طراحی S24 Ultra نیست، و در واقع نوشتن با قلم S Pen را زمانی که گوشی را در دست می‌گیرید، راحت‌تر می‌کند. از نظر ابعادی، هیچ یک از این ها تفاوت زیادی در مقایسه با Galaxy S23 Ultra ایجاد نمی کند، زیرا فقط یک مو نازک تر (8.6 میلی متر در مقایسه با 8.9 میلی متر) و یک میلی متر کوتاه تر و عرض کمتر است، به علاوه یک گرم سبک تر است.

اگر S24 Ultra از دستتان بیفتد ممکن است با هزینه بالای تعمیرات گوشی و تعویض ال سی دی روبرو شوید. البته خوشبختانه یک خبر خوب هست که، این گوشی به هیچ وجه یک گوشی لیز نیست. سامسونگ به اندازه کافی گوشی را به خوبی مهر و موم کرده است تا دارای رتبه بندی مقاومت در برابر آب و گرد و غبار IP68 بگیرد و صفحه نمایش با شیشه Corning’s Gorilla Armor، انحصاری S24 Ultra پوشانده شده است. قرار است در برابر خش مقاوم‌تر باشد، که این قابلیت عالی است. صفحه نمایش این مدل نسبت به شیشه‌های دیگر بازتابش کمتری دارد و باعث می‌شود صفحه نمایش در شرایط روشن راحت‌تر دیده شود.

سبک گلکسی اس 24 اولترا در چند نسل گذشته اصلاح شده است و فورا قابل تشخیص است. افزودن تیتانیوم آن را مدرن‌تر می‌کند و به‌طور شگفت‌انگیزی، صفحه‌نمایش تخت نیز همین‌طور است، که مزایای ارگونومیک قابل‌توجهی نیز دارد. همچنین به اندازه گوشی ها بادوام است. 

بررسی S24 Ultra

شیشه ویژه Gorilla Armor مانع از این می شود که انعکاس این چنین دردسرساز باشد، اما صفحه نمایش 6.8 اینچی Dynamic AMOLED 2x ترفند دیگری برای سهولت مشاهده بیرونی دارد: حداکثر روشنایی 2500 نیت. روشنایی تطبیقی در این گوشی ​​به خوبی کار می کند، و نیازی به تنظیم دستی آن نخواهید داشت. این قابلیت نشان می دهد که برای صرفه جویی در عمر باتری، روشنایی را به شدت محدود نمی کند.

این نکته را در نظر داشته باشید که صفحه نمایش روی رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل تنظیم شده است و شما باید به صورت دستی به رزولوشن کامل 3120 در 1440 پیکسل آن تغییر دهید. نرخ تازه‌سازی به‌صورت استاندارد روی تطبیق‌پذیر تنظیم شده است، به این معنی که بسته به فعالیت صفحه‌نمایش، به‌صورت پویا بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز تغییر می‌کند. در طول استفاده معمولی، هنگام استفاده از تنظیمات بالاترین وضوح، تفاوتی در وضوح مشاهده نمی‌کنم، و در هر زمان به طرز شگفت‌انگیزی صاف و پایدار است. 

بررسی S24 Ultra

Samsung Galaxy S24 Ultra: دوربین

همانند گلکسی اس 23 اولترا، گلکسی اس 24 اولترا نیز دارای سه عدد دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی، دوربین 12 مگاپیکسلی با زاویه دید عریض و دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی برای زوم اپتیکال 3 برابر است. تغییر اصلی سخت افزار دوربین تله فوتو جدید 50 مگاپیکسلی برای زوم اپتیکال 5 برابر است و عکس های زوم 10 برابر اکنون "کیفیت اپتیکال" هستند. در داخل، موتور ProVisual Samsung، Super HDR، و مجموعه‌ای از ابزارهای ویرایش Galaxy AI برای بهبود عکس‌های شما در حین و بعد از عکس‌برداری قرار دارد. مطمئن باشید که دوربین‌های تله‌فوتوی گلکسی اس 24 اولترا به جز جزئیات کمی کمتر در زوم 10 برابری بهتر، رنگارنگ‌تر و از نظر بصری دقیق‌تر هستند. 

با دوربین اصلی و زاویه باز عکس بگیرید. S24 Ultra بسیار شبیه به S23 Ultra عمل می کند - عکس های رنگارنگ .

می گیرد که برای رسانه های اجتماعی عالی هستند، اما عمق و جزئیات نیز دارند، بنابراین می توانید با استفاده از برنامه هایی مانند Lightroom آن ها را ویرایش کنید. ظاهر نهایی صیقلی عکس‌ها در نور شدید مناسب هستند، اما می‌توانند کمی پر سر و صدا باشند، و من هنوز در حال آزمایش عکاسی در نور کم به طور کلی هستم. من دوست ندارم که چگونه نماهای نزدیک دوربین اصلی را مجبور می کند تا حالت نفوذی "افزایش دهنده فوکوس" را فعال کند و هر عمق میدانی را که ممکن است بخواهید ایجاد کنید خراب می کند.

یکی از ویژگی‌های موفق‌تر، حالت جدید حرکت آهسته خودکار با کمک هوش مصنوعی است، که در آن روی یک ویدیوی گرفته شده با سرعت معمولی ضربه می‌زنید و نگه می‌دارید، و S24 Ultra سرعت آن را کاهش می‌دهد در حالی که هوش مصنوعی فریم‌های از دست رفته را پر می‌کند. اگر ویدیو خیلی شلوغ است، کمی تند و ناگهانی است، اما در بقیه مواقع، هرگز نمی‌دانید که در واقع در حرکت آهسته گرفته نشده است. می‌توانید ویدیو را طوری ویرایش کنید که فقط در لحظات خاصی سرعتش را کاهش دهد و فیلم سبک کوچک خود را بسازید.  

این دوربین همچنین مملو از ویژگی‌های ویدیویی است، از جمله ضبط با وضوح UHD با دسترسی به تمام سطوح زوم مختلف، 8K با سرعت 30 فریم در ثانیه (فریم بر ثانیه) و فیلم‌برداری با حرکت آهسته UHD با سرعت 120 فریم در ثانیه. همراه با ارزیابی عمر باتری، در هفته آینده از دوربین گلکسی اس 24 اولترا استفاده خواهم کرد.

در صورتی که متوجه نشده بودید که صنعت فناوری در حال حاضر دائماً در مورد آن صحبت می کند، هوش مصنوعی به عنوان یک معامله بسیار بزرگ معرفی می شود و سامسونگ وقت خود را تلف نکرده است. Galaxy S24 Ultra مجموعه ای از ابزارها و ویژگی های Galaxy AI را در خود جای داده است. اما آن ها چه هستند، آیا کار می کنند، و مهم تر از همه، آیا شما هرگز از آنها استفاده خواهید کرد؟

ویژگی Circle to Search by Google یک برنده فوری است، همه چیز مفید در مورد Google Lens را می گیرد و یک حرکت سریع و ساده اضافه می کند تا به عنوان یک ابزار جستجوی بصری برای عکس های شما، فید اینستاگرام شما و در سراسر وب کار کند. ابزار عکاسی Generative Edit به آن ملحق شده است، که کمی مانند پاک کن جادویی گوگل کار می‌کند تا عناصر مزاحم را از عکس‌ها حذف کند، اندازه عکس‌ها را تغییر اندازه یا صاف کند و سپس با استفاده از هوش مصنوعی، جاهای خالی را پر کند. در این کار فوق‌العاده است و فقط منتقدترین چشم می‌داند که از آن استفاده شده است، بنابراین یک واترمارک درخشان به تصاویری که جادوی خود را انجام داده است اضافه می‌شود.

خارج از این دو ویژگی، ممکن است کاربردهای زیادی برای سایر ابزارهای Galaxy AI به طور منظم پیدا نکنید. قابلیت Live Translate یک ترجمه بی‌درنگ (در 13 زبان مختلف) برای صوت و متن ارائه می‌کند، در حالی که مترجم بین دو نفر می‌نشیند و متن تایپ‌شده را به‌طور هم‌زمان ترجمه می‌کند. خارج از نمایشی که در جریان عرضه گلکسی اس 24 اولترا برگزار شد، من هنوز نیازی به استفاده از هیچ یک از این ویژگی ها نداشته ام.

Chat Assist در بدترین حالت خود هوش مصنوعی است، زیرا پیشنهادهایی در مورد نحوه دادن صدای متفاوت به پیام های تایپ شده شما ارائه می دهد - و تقریباً همیشه خنده دار است. به غیر از اضافه کردن رقت‌انگیز چند ایموجی یا هشتگ برای شبیه‌سازی «شخصیت»، زمانی که سعی می‌کند لحن حرفه‌ای یا مؤدبانه‌ای به پیام‌های شما بدهد، تمام ویژگی‌های فردی شما را از بین می‌برد. این کاملا افتضاح است.

این ویژگی دارای یک بررسی گرامر و املا است که مفیدتر است، و همه با ضربه زدن بر روی نماد درخشان بالای صفحه کلید سامسونگ فعال می شود. برنامه Notes سامسونگ همچنین دارای برخی ویژگی‌های هوش مصنوعی برای خلاصه کردن یادداشت‌ها و افزودن قالب‌بندی است. Galaxy AI دلیلی برای خرید گلکسی اس 24 اولترا نیست، اما به نظر می رسد همه ویژگی ها همانطور که تبلیغ می شود کار می کنند، و تعداد انگشت شماری از آنها واقعا مفید و سرگرم کننده هستند، اگرچه ممکن است هر روز استفاده ای برای آنها پیدا نکنید.

Samsung Galaxy S24 Ultra: باتری، تماس‌ها و شارژ

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی داخل گلکسی اس 24 اولترا از استقامت بالایی برخوردار است که با قدرت بسیار زیاد گوشی مطابقت دارد. در طول دوره شکست، یک بار شارژ تقریباً پنج ساعت استفاده متوسط ​​بدون بازی دوام آورد و حدود 25٪ در پایان روز باقی می ماند. این عملکرد خوب است، اما از آن زمان بسیار بهتر شده است. پس از چند دوره شارژ، باتری گلکسی اس 24 اولترا نزدیک به 5 ساعت از صفحه نمایش را می خورد و روز را با 50 درصد باقی مانده به پایان می رساند، و این با بازی، برنامه ها، پخش ویدیو و تماس ها است.

s24 ultra

با اجرای معیار تست استرس شدید 20 دقیقه‌ای Wild Life، باتری از 33 درصد به 19 درصد رسید که نشان می‌دهد بازی‌های جدی آن را تحت فشار قرار می‌دهد، اما گوشی در طول این فرآیند چیزی بیش از داغ نشد. Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3 بسیار کارآمد است، حتی با استفاده نسبتاً سنگین، و نرم افزار سامسونگ نیز به همین ترتیب در مدیریت انرژی موثر است. عمر باتری در حال تبدیل شدن به یک مزیت بزرگ برای انتخاب بزرگترین مدل S24 سامسونگ است.

شارژر در جعبه ندارید و برای دریافت سریعترین سرعت شارژ سیمی، به یک آداپتور 45 واتی نیاز دارید. من از شارژر Anker 313 GaN سازگار با سامسونگ و کابل صحیح استفاده کردم و شارژ کامل باتری 70 دقیقه طول کشید. قابل قبول است، اما OnePlus 12 بسیار سریعتر است. اگر از شارژری استفاده می کنید که از سریع ترین سرعت S24 Ultra پشتیبانی نمی کند، شارژ کامل آن 90 دقیقه طول می کشد. گلکسی اس 24 اولترا از شارژ بی سیم نیز پشتیبانی می کند و از شارژ معکوس نیز برخوردار است.

تماس ها و اتصالات عالی هستند و S24 Ultra یکی از بهترین و قابل اعتمادترین گوشی های هوشمندی است که مدتی در این زمینه استفاده کرده ام. اسپیکر شفاف است و پیدا کردن نقطه مناسب برای قرار دادن آن در مقابل گوش آسان است. من هیچ شکایتی در مورد کیفیت نداشتم، حتی در مناطقی با سیگنال کم بدون تماس Wi-Fi فعال. به طور محکم به وای فای خانه من و به هر دو شبکه 4G و 5G در هنگام بیرون و در اطراف متصل است. همه چیز به نظر می رسد داده شده است، اما همیشه اینطور نیست. اگر می خواهید از گوشی خود به عنوان گوشی استفاده کنید، Galaxy S24 Ultra یک انتخاب عالی است.

Samsung Galaxy S24 Ultra: نرم افزار و قلم S Pen

اگر چک لیستی از همه چیزهایی که یک گوشی هوشمند مدرن باید داشته باشد تهیه کرده باشید، گلکسی اس 24 اولترا احتمالاً در هر جعبه علامتی خواهد داشت. اندروید 14 به همراه One UI 6.1 نصب شده است و تا به حال کاملاً قابل اعتماد بوده است. نرم‌افزار سامسونگ کمی به آن عادت می‌کند، اما وقتی چند تنظیمات اصلی انجام شد - مانند تنظیم صفحه نمایش همیشه روشن و تغییر صدای زنگ و هشدار - استفاده از آن راحت و یادگیری آن ساده است.

سفارشی‌سازی‌های زیادی در سرتاسر وجود دارد، و من گزینه جدید کاغذدیواری Creative را دوست دارم، جایی که می‌توانید با استفاده از چند کلمه کلیدی مانند «برج سورئال ساخته شده از آمیتیست در سایه‌های نیلی و آبی»، کاغذدیواری‌های جالبی ایجاد کنید که با هوش مصنوعی تولید شده‌اند. صفحه تنظیمات سریع پر است اما به طور منطقی چیده شده است و ضربه زدن روی نمادهای اعلان در صفحه قفل امکان تعامل زیادی را بدون جستجو در صفحه اصلی یا باز کردن برنامه می دهد.

S24 Ultra

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که اگر می خواهید از ویژگی های Chat Assist سامسونگ استفاده کنید، باید از صفحه کلید سامسونگ نیز استفاده کنید که به خوبی گزینه های دیگر نیست. تایپ با کشیدن انگشت بسیار کمتر از Gboard گوگل است، حتی پس از صرف یک هفته برای "آموزش" آن، و مرتباً از تصحیح املا یا پیش بینی صحیح و منطقی ترین کلمات هنگام تایپ خودداری می کند. نکته خوب این است که Chat Assist نیز عالی نیست، بنابراین اگر می‌خواهید Gboard را به‌عنوان پیش‌فرض تنظیم کنید، احساس بدی نداشته باشید.

قلم S Pen از پایین گوشی بیرون کشیده شده است و به نظر نمی رسد که ویژگی جدیدی نسبت به Galaxy S23 Ultra به دست آورده باشد. با این حال، صفحه‌نمایش تخت باعث می‌شود که وقتی روی صفحه خط می‌زنید، استراحت دادن به پاشنه کف دستتان راحت‌تر باشد، و نحوه عملکرد آن به عنوان شاتر بی‌سیم برای دوربین برای سلفی‌هایی با استفاده از دوربین عقب یا اجتناب از تنظیم تایمر عالی است. عکس های گروهی

Samsung Galaxy S24 Ultra: قیمت و در دسترس بودن

قیمت گلکسی اس 24 اولترا از 1300 دلار یا 1250 پوند انگلیس در بریتانیا شروع می شود که قیمت آن را از گلکسی اس 23 اولترا و حتی آیفون 15 پرو مکس اپل بیشتر می کند. با این قیمت 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی ارائه می شود، اما می توانید برای 512 گیگابایت یا 1 ترابایت فضای ذخیره سازی بیشتر بپردازید. این محصول در چهار رنگ خاکستری تیتانیوم، مشکی تیتانیوم، بنفش تیتانیوم و زرد تیتانیوم عرضه می شود. سه رنگ دیگر نیز وجود دارد، آبی تیتانیوم، سبز تیتانیوم و نارنجی تیتانیوم که منحصراً از طریق فروشگاه آنلاین خود سامسونگ در دسترس است.

طراحی به روز شده ارتقای واقعی ایجاد نمی کند. ویژگی‌های جدید، فناوری‌های جدید و تغییراتی که سبک زندگی را بهبود می‌بخشد، این کار را انجام می‌دهند، و Samsung Galaxy S24 Ultra همه اینها را همراه با ظاهراً هر ویژگی یا ویژگی دیگری که می‌توانید از یک گوشی جدید بخواهید، دارد. اگر قبلاً گوشی گلکسی اولترا ندارید، نه تنها ارزش خرید دارد، بلکه حتی اگر گلکسی اس 23 اولترا دارید، ارزش خرید دارد. واقعا خیلی خوبه

بدیهی است که شما نیازی به ارتقای گلکسی اس 23 اولترا خود ندارید (هنوز عالی است)، اما مایه دلگرمی است که متوجه شوید سامسونگ امسال تازه‌ای مبهم از گران‌ترین گوشی تاشو خود را ارسال نکرده است، که واقعاً همین است. این کار با گلکسی زد فولد 5 نسبت به گلکسی زد فولد 4 انجام شد. چیزهای گلکسی AI به سختی تحت فشار قرار می گیرند، و در حالی که برخی از آن ارزش وقت گذاشتن را دارد، دلیلی برای انتخاب گلکسی اس 24 اولترا به تنهایی نیست. این ترکیبی از تمام قطعات آن - از عمر باتری شگفت‌انگیز گرفته تا دوربین واقعاً بهبود یافته - است که آن را به یک امر ضروری تبدیل می‌کند.

اگرچه من می‌گویم که حتی ارزش ارتقای گلکسی اس 23 اولترا را دارد، اما فکر می‌کنم بیشتر باید به سراغ گلکسی اس 24 اولترا بروید تا سال‌ها آن را نگه دارید. جدا از تلاش‌های سامسونگ برای استفاده بیشتر از مواد بازیافتی، تعهد به‌روزرسانی نرم‌افزار، توانایی محض دستگاه و افزایش قیمت همه فریاد می‌زنند: «من را نگه دار!» صادقانه بگویم، فکر نمی‌کنم به این زودی‌ها از Galaxy S24 Ultra خسته شوید یا به پتانسیل کامل آن برسید. آن را بخرید و نگه دارید، زیرا نمی توانید خیلی بهتر از این کار کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)