مشخصات گلکسی واچ 7

مشخصات گلکسی واچ 7
با توجه به مطالب منتشر شده توسط سامسونگ، مشخصات و قابلیت های گلکسی واچ 7 را بررسی کردیم و به همراه تصاویر در اختیارتان قرار دادیم.

سامسونگ بار دیگر با گلکسی واچ 7، گامی در جهت ارتقای نسل قبلی خود، گلکسی واچ 6، برداشته است. این ساعت هوشمند جدید با طراحی ظریف و شیک، قابلیت‌های سلامتی پیشرفته و عمر باتری طولانی، به عنوان یکی از رقبای اصلی در بازار ساعت‌های هوشمند مطرح می‌شود. در ادامه به مشخصات گلکسی واچ 7 می پردازیم. همراه ساتل دیجیتال باشید.

مشخصات گلکسی واچ 7

قبل از هر چیزی این نکته را در نظر داشته باشید که تمام اطلاعات این مقاله بر اساس اطلاعات لو رفته از وب سایت های خبری است. به همین دلیل ممکن است برخی از اطلاعات دقیق یا کامل نباشد. اما به محض دریافت اطلاعات جدید این مطلب به روز رسانی خواهد شد. 

تقریبا یک سال از عرضه گلکسی واچ 6 می گذرد و کم کم به زمان معرفی گلکسی واچ 7 نزدیک می شویم. تاکنون نسخه های گلکسی واچ بدون تغییرات عرضه شدند اما از اخبار و شواهد به نظر می رسد که گلکسی واچ 7 با تغییرات چشمگیری به بازار عرضه شود. 

مشخصات گلکسی واچ 7

طبق اطلاعات موجود، گلکسی واچ 7 برخلاف نسل های قبلی به صورت مستطیلی یا مربعی طراحی شده است. طبق گفته TheGalox on X، سری آتی سامسونگ گلکسی واچ می تواند دارای یک Exynos SoC جدید باشد که نوید 50 درصد کارایی بهتر و 30 درصد عملکرد سریع تر را می دهد. در حالی که گزارش های اولیه حاکی از نامگذاری این تراشه Exynos W940 بود، گزارش اخیر SamInsider به جای آن به نام W1000 اشاره می کند. این با روند اخیر سامسونگ در ساده‌سازی طرح‌های نام‌گذاری برای پردازنده‌های موبایل پرچمدار خود نیز مطابقت دارد.

گزارشی از وب سایت کره ای New Daily نشان می دهد که سامسونگ می تواند از فرآیند 3 نانومتری Samsung Foundry برای SoC خود در سری گلکسی واچ 7 استفاده کند. اتصال نقاط، می تواند به این معنی باشد که Exynos W940/W1000 می تواند یک SoC 3 نانومتری باشد که سری گلکسی واچ 7 را تامین می کند. اگر درست باشد، این یک ارتقاء مناسب نسبت به Exynos W930 5 نانومتری است که در سری Galaxy Watch 6 وجود دارد. جابجایی به فرآیند 3 نانومتری نیز بهبودهای بازده ادعایی را توضیح می دهد.

گزارشی از SamMobile نشان می دهد که سامسونگ می تواند حافظه داخلی ساعت را نیز افزایش دهد. سری گلکسی واچ 6 دارای 16 گیگابایت حافظه داخلی است، در حالی که سری گلکسی واچ 7 می تواند آن را تا 32 گیگابایت دو برابر کند.

گلکسی کلاب در اوایل آوریل گزارش داد که یکی از ساعت ها (شماره مدل SM-L70x) دارای باتری با ظرفیت نامی 578 میلی آمپر ساعت است. خروجی پیشنهاد کرد که این ظرفیت معمولی 590 میلی آمپر ساعتی است که مطابق با Galaxy Watch 5 Pro خواهد بود.

مشخصات فاش شده از Android Headlines اطلاعات فوق را تایید می کند اما جزئیات بیشتری را در مورد صفحه نمایش و مواد ساعت ارائه می دهد. گلکسی واچ اولترا ممکن است پنلی با توان 3000 نیت ارائه دهد و گلکسی واچ 7 حداکثر 2000 نیت را دارد. هر دو ممکن است در کریستال یاقوت کبود فرو بریزند. جزئیات دیگر شامل استفاده از تیتانیوم برای پوسته Ultra و آلومینیوم برای Galaxy Watch 7 بود. طبق گزارش‌ها، هر دو ساعت دارای IP68 مقاومت در برابر آب و گرد و غبار با درجه دوام MIL-STD-810H هستند، در حالی که Ultra دارای رتبه 10ATM نیز است.

علاوه بر این تصاویر، Sudhanshu Ambhore همچنین فاش کرد که Galaxy Watch FE ممکن است به تراشه قدیمی‌تر Exynos W920، 1.5 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شود. این گوشی می تواند دارای باتری 247 میلی آمپر ساعتی با عمر باتری 30 ساعته و صفحه نمایش 1.2 اینچی Super AMOLED باشد.

انتظار می رود این دستگاه با One UI Watch 5.0 عرضه شود و با اندروید 11 یا نسخه های جدیدتر سازگار باشد. فهرست FCC Watch FE نشان می‌دهد که از LTE پشتیبانی نمی‌کند و تنها در نسخه بلوتوث در دسترس خواهد بود، که با توجه به موقعیت مقرون به صرفه آن در خط تولید منطقی است.

از نظر ویژگی‌های نرم‌افزاری، سامسونگ اکنون تأیید کرده است که Galaxy AI (به عنوان بخشی از One UI 6 Watch) به سری بعدی Galaxy Watch می‌آید، که بدیهی است که به این معنی است که Galaxy Watch 7 و Watch Ultra باید با Galaxy عرضه شوند. هوش مصنوعی ویژگی‌های هوش مصنوعی تأیید شده تا کنون شامل «امتیاز انرژی» است که بینش‌های روزانه را در مورد وضعیت کلی شما ارائه می‌کند، «روال‌های تمرین» شخصی‌سازی‌شده برای انتقال بی‌وقفه ورزش، و ویژگی «مسابقه» که به دوندگان و دوچرخه‌سواران امکان مقایسه عملکرد در مسیرهای مشابه را می‌دهد.

علاوه بر این، کاربران می‌توانند «نکات سلامتی» متناسب، تجزیه و تحلیل خواب جامع‌تر با معیارهای دقیق «امتیاز خواب» و معیارهای پیشرفته دویدن مانند «آستانه هوازی (AT) / آستانه بی‌هوازی (AnT) ضربان قلب» را پیش‌بینی کنند. در حالی که اینها ویژگی‌های تایید شده فعلی هستند، سامسونگ ممکن است قابلیت‌های هوش مصنوعی بیشتری را زمانی که One UI 6 Watch رسما منتشر شود معرفی کند.

ظرفیت باتری و سرعت شارژ گلکسی واچ ۷

نسل قبلی گلکسی واچ سامسونگ یعنی گلکسی واچ 6، با هر بار شارژ کامل بین یک روز و نیم تا دو روز قابلیت شارژدهی دارد. بر اساس اخبار منتشر شده احتمالا سامسونگ میزان شارژدهی گلکسی واچ 7 را نیز افزایش می دهد. 

قابلیت‌های نرم افزاری Galaxy Watch 7

ساعت گلکسی واچ 6 به سیستم عامل Wear OS 4 با رابط کاربری One UI 5.0 مجهز است. طبیعی است که در نسل بعدی ساعت سامسونگ هم سیستم عامل هم اندروید ارتقا پیدا کند. بنابراین ساعت گلکسی واچ 7 با سیستم عامل Wear OS 5.0 و رابط کاربری One UI 6.0 بر پایه اندروید 14 طراحی می شود. 

سامسونگ تاکنون ساعت های هوشمند را با چهار سال آپدیت و به روزرسانی های امنیتی راعرضه می کرد. اما با تحول در آپدیت گوشی گلکسی سری S24 انتظار می رود تا آپدیت ساعت گلکسی واچ 7 به 7 سال ارتقا پیدا کند. البته این نکته را در نظر داشته باشید که این خبر هنوز به طور رسمی از سمت سامسونگ تایید نشده است. 

تاریخ معرفی گلکسی واچ 7 

همه کمپانی های بزرگ زمان مشخصی برای رونمایی محصولات دارند. سامسونگ معمولا ساعت های هوشمند خود را با گوشی های تاشو معرفی می کند. بنابراین انتظار داریم گلکسی واچ 7 در ماه آگوست میلادی معرفی و دو هفته بعد از رونمایی به بازار عرضه می شود. البته یکسری شایعات هم است که چون امسال در اواخر ماه جولای برگزار می شود، رونمایی محصولات جدید یک ماه زودتر انجام شود. 

قیمت گلکسی واچ 7 حدودا چقدر است؟

سال گذشته گلکسی واچ 6 با قیمت 300 دلار برای نسخه وای فای و با قیمت 350 دلار برای نسخه 4G/LTE رونمایی شد. همچنین مدل کلاسیک گلکسی واچ 6 در نسخه وای فای با قیمت 400 دلار عرضه شد. با بررسی مدل های قبلی گلکسی واچ می توان حدس زد که گلکسی واچ 7 تقریبا هم قیمت نسل های قبلی یا با کمی افزایش قیمت به بازار عرضه می شود. 

گلکسی واچ 7 را بخریم؟

اگر در حال حاضر به دنبال یک ساعت هوشمند عالی هستید، گلکسی واچ 6 همچنان یک انتخاب ثابت باقی مانده است. با این حال، اگر بتوانید چند ماه دوام بیاورید، گلکسی واچ 7 ممکن است ارتقاهای قابل توجهی ارائه دهد که این انتظار را ارزشمند می کند. به علاوه، حتی اگر به این فکر کنید که Watch 6 برای شما مناسب است، عرضه Watch 7 احتمالاً کاهش قیمت وسوسه انگیزی را در مدل قدیمی به همراه خواهد داشت.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)