چگونه از کند شدن گوشی اندروید جلوگیری کنیم؟ | کند شدن سرعت گوشی

چگونه از کند شدن گوشی اندروید جلوگیری کنیم؟ | کند شدن سرعت گوشی
چگونه از کند شدن گوشی اندروید جلوگیری کنیم؟، علت پایین آمدن سرعت گوشی چیست و چگونه سرعت گوشی را بالا ببریم؟

بالا بردن سرعت گوشی اندروید - کند شدن گوشی اندروید

هنگامی که یک گوشی جدید خریداری می کنید برنامه ها با سرعت بالایی اجرا می شوند و گوشی سرعت بالایی دارد. با گذشت زمان سرعت گوشی کند می شود. کند شدن سرعت گوشی دلایل مختلفی دارد که در این مطلب آنها را بررسی می کنیم و راه های جلوگیری از کند شدن سرعت گوشی را به شما آموزش می دهیم. همراه ساتل دیجیتال باشید.

1. حذف برنامه های سنگین

حجم تمام برنامه ها یکسان نیستند. بعضی از برنامه ها از منابع گوشی استفاده می کنند و روی گوشی های پایین رده قابل اجرا نیستند. بازی ها معمولا برنامه های سنگینی هستند که ممکن است برای گوشی شما مشکل ایجاد کنند. شما برای جلوگیری از کاهش سرعت گوشی باید برنامه هایی را نصب کنید که به منابع کمتری نیاز دارند. برنامه هایی که حجم کمتری نسبت به برنامه اصلی دارند با نام لایت شناخته می شوند. البته مشکلی که در اینجا وجود دارد این است که ممکن است توسعه دهندگان اپ ها نسخه لایت برنامه‌ را در اختیار کاربران قرار ندهند. شما با استفاده از روش زیر می توانید از وجود نسخه لایت برنامه مورد نظر آگاه شوید:

  • گوگل پلی را اجرا کنید و برنامه مورد نظر را جستجو کنید.
  • بعد از دکمه نصب برنامه یا Install برنامه های مشابه را مشاهده کنید. 
  • اگر بین برنامه های مشابه نسخه لایت برنامه وجود داشت، آن را انتخاب کنید و دانلود کنید. بعد از نصب می توانید نسخه اصلی برنامه را از روی گوشی پاک کنید. 

2. نصب تعداد زیادی برنامه

یکی دیگر از دلایل کند شدن گوشی های اندرویدی نصب تعداد بالایی برنامه برروی گوشی است. برنامه ها برای اجرا به فضای ذخیره سازی و رم نیاز دارند اگر تعداد برنامه های نصب شده بالا باشد فرآیند پردازشی بیشتری در پس زمینه اجرا می شود و باعث کاهش سرعت گوشی می شود. برای جلوگیری از این مشکل بهتر است برنامه هایی را که کمتر استفاده می کنید را از روی گوشی پاک کنید. 

3. گوشی را ریستارت کنید

در طول شبانه روز گوشی را خاموش می کنید؟ اگر گوشی را خاموش نمی کنید باید هر از گاهی آن ریستارت کنید تا مجدد راه اندازی شود. با ریستارت کردن گوشی باگ هایی که ممکن است روی عملکرد گوشی شما تاثیر منفی بگذارد برطرف می شود. 

4. خالی کردن حافظه گوشی

از دیگر دلایل کاهش سرعت گوشی پر شدن حافظه داخلی گوشی است. برای عملکرد مناسب گوشی باید فضای خالی وجود داشته باشد. اگر فضای گوشی به اندازه کافی خالی نباشد سرعت گوشی شما کند می شود و تاثیر منفی روی عملکرد گوشی شما می گذارد. 

5. بستن دستی اپلیکیشن ها

هنگامی که برنامه ها را توسط اپلیکیشن یا بصورت دستی می بندید و دوباره به سراغش می روید، آن برنامه برای اجرای مجدد نیاز به منابع بیشتری دارد. سیستم عامل اندروید بعضی از برنامه ها را در پس زمینه باز نگه می دارد تا هنگام استفاده بدون بروز مشکلی اجرا کنید. سیستم عامل اندروید وضعیت رم را بصورت خودکار مدیریت می کند. پس نیازی نیست برنامه‌ها را به صورت دستی بندید.

با انجام روش های بالا می توانید از کند شدن سرعت گوشی اندروید خود جلوگیری کنید و بدون مشکل از آن استفاده کنید. 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)