چگونه از هک شدن اینستاگرام جلوگیری کنیم؟

چگونه از هک شدن اینستاگرام جلوگیری کنیم؟
برای جلوگیری از هک شدن اکانت اینستاگرام باید امنیت حساب اینستاگرامتان را افزایش دهید. در این مطلب راه‌های جلوگیری از هک شدن در اینستاگرام را در اختیار شما قرار داده ایم.

اینستاگرام یک اپلیکیشن جذاب برای اشتراک گذاری عکس و ویدیو است. اگر امنیت اکانت اینستاگرام را حفظ نکنید ممکن است حریم خصوصی شما در فضای مجازی به خطر بیفتد. بعد از نصب اینستاگرام و ساخت اکانت باید امنیت اکانت اینستاگرام را بالا ببرید تا حریم شخصی و امنیت اکانت اینستاگرامتان حفظ شود. 

کاربران برای استفاده از شبکه های اجتماعی باید از کاملا با بحث امنیت آن آشنا باشند. ما در این مطلب قصد داریم درباره راه های جلوگیری از هک شدن اکانت اینستاگرام صحبت کنیم. همراه ساتل دیجیتال باشید. 

راه های جلوگیری از هک شدن اکانت اینستاگرام

حفظ امنیت اکانت اینستاگرام کار سختی نمی باشد و با رعایت چند نکته ساده و تنظیمات اینستاگرام می توانید از هک شدن اکانت اینستاگرام خود جلوگیری کنید. 

انتخاب پسورد قوی برای اکانت اینستاگرام

اولین قدم برای افزایش امنیت اینستاگرام، انتخاب یک پسورد قوی برای اکانت اینستاگرام است. رمز عبور قوی شامل حداقل 6 کاراکتر با ترکیب حروف بزرگ و کوچک، عدد و کاراکتر (*، %، @ و ...) می باشد. سعی کنید رمز عبور انتخابی شما در برنامه ای، متفاوت باشد تا اگر کسی به یکی از پسوردهای شما دسترسی پیدا کرد امکان دسترسی به سایر حساب های شما را نداشته باشد. 

اگر رمز عبور اینستاگرام شما هم ضعیف است برای تغییر پسورد اکانت اینستاگرام باید مراحل زیر را انجام دهید:

وارد تنظیمات اینستاگرام شوید.

  • از قسمت Security، وارد بخش Password شوید.
  • در این مرحله در کادر Current password باید رمز عبور فعلی را وارد کنید. سپس در کادر New Password باید رمز عبور جدید را وارد کنید. در کادر آخر هم باید مجدد رمز عبور جدید را وارد کنید.
  • در انتها تنظیمات انجام شده را ذخیره کنید. 

تغییر پسورد اینستاگرام

ایمیل و شماره همراه را به حساب اینستاگرام اضافه کنید

اگر اکانت اینستاگرام را با شماره موبایل یا ایمیل ساخته اید حتما از بخش تنظیمات ایمیل یا شماره موبایل هم به اکانت اینستاگرامی خود اضافه کنید. داشتن شماره موبایل و ایمیل در صورت فراموشی رمز عبور باعث می شود راحت تر بازیابی رمز پسورد را انجام دهید. 

برای اینکه ایمیل یا شماره موبایل را به اکانت اینستاگرام اضافه کنید باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • وارد تنظیمات اینستاگرام شوید.
  • سپس گزینه Account را انتخاب کنید.
  • در این مرحله وارد قسمت Personal information شوید. 
  • از این قسمت ایمیل یا شماره موبایل را قبلا وارد نکرده اید را می توانید به راحتی به اکانت اینستاگرام خود اضافه کنید. بعد از اضافه کردن ایمیل یا شماره موبایل یک کد تایید به ایمیل و شماره وارد شده ارسال می شود. با ثبت کد ارسال شده ایمیل و شماره همراه به حساب اینستاگرام شما اضافه می شود. 

فعال کردن ورود دو مرحله ای اینستاگرام

یکی از روش های بالا بردن امنیت اینستاگرام فعال کردن ورود دو مرحله ای است. با فعال کردن ورود دو مرحله ای اکانت اینستاگرام، شما هنگام ورود به حساب کاربریتان بعد از وارد کردن پسورد باید کد ارسال شده به شماره همراه یا ایمیل ثبت شده در اکانت اینستاگرام را وارد کنید. با فعال کردن این ویژگی کسی که می خواهد وارد اکانت اینستاگرام شود باید به کد ارسال شده دسترسی داشته باشد. به همین دلیل با فعال سازی این قابلیت احتمال هک کردن اکانت شما به صفر می رسد. تنها در صورتی می توانند وارد حساب شما شوند که به کد ارسال دسترسی پیدا کنند. 

برای فعال کردن ورود دو مرحله ای اینستاگرام باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • وارد تنظیمات اینستاگرام شوید.
  • از قسمت تنظیمات وارد بخش Security شوید.
  • سپس گزینه Two-Factor Authentication را انتخاب کنید.

فعال کردن ورود دو مرحله ای اینستاگرام

کادر آبی Get Started را انتخاب کنیدتا وارد صفحه انتخاب روش امنیتی شوید. در این صفحه می توانید مشخص کنید که کد تایید ورود چگونه برایتان ارسال شود. در این صفحه از بین سه گزینه می توانید روش مورد نظر را انتخاب کنید:

روش اول - Authentication App: در این روش کد تایید با استفاده از برنامه های رمز ساز تولید می شود. برنامه های رمزساز مانند Google Authenticator و Duo Mobile و Microsoft Authenticator هستند که می توانید آنها را برروی گوشی خود نصب کنید. شما بعد از نصب یکی از این اپلیکیشن های رمزساز، کد یکتایی که مخصوص اکانت شما می باشد در این برنامه نصب شده وارد کنید. هربار برای ورود که نیاز به کد تایید دارید، می توانید با مراجعه به این برنامه رمز یکبار مصرف را دریافت کنید. 

روش دوم - WhatsApp: برای استفاده از این روش کافی است شماره که با آن حساب واتساپ دارید را وارد کنید. با انتخاب این روش از این پس کدهای یکبار مصرف را از طریق واتساپ دریافت خواهید کرد. 

روش سوم - Text Message: روش سوم دریافت کد یکبار مصرف از طریق ارسال پیامک به شماره همراه ثبت شده در حساب اینستاگرام است. در این روش ممکن است گاهی دریافت پیامک به دلیل اختلال اپراتورها با تاخیر ارسال شود. 

افزایش امنیت اینستاگرام 

نکات امنیتی درباره اینستاگرام

اپلیکیشن اینستاگرام یک سری نکات برای امنیت کاربران در اختیارشان قرار داده است که در ادامه آنها بررسی کرده ایم.

نصب برنامه های شخص ثالث که به اکانت اینستاگرام متصل می شوند

بعضی از برنامه های شخص ثالث هستند که برای استفاده از این اپلیکیشن ها باید به اکانت اینستاگرام متصل شوید. برنامه هایی مانند آنفالو یاب، ادیت عکس و ... که کاربران زیادی به علت ویژگی های هیجان انگیز جذب این برنامه ها می شوند. شما با نصب این برنامه ها و وارد کردن نام کاربری و پسورد اجازه دسترسی به پروفایل خود در اینستاگرام را می هید. برای حفظ امنیت و حریم خصوصی بهتر است فقط از اپلیکیشن هایی استفاده کنید و به اپلیکیشن هایی اجازه دسترسی دهید که توسط توسعه‌دهندگان معتبر ارائه شده باشد.

استفاده از لپ تاپ و دستگاه های عمومی ممنوع

اگر از اکانت اینستاگرام خود در لپ تاپ، کامپیوتر یا سیستم های دیگران استفاده می کنید، حتما بعد از اتمام کار از اکانت خود خارج شوید. نکته ای دیگر که باید هنگام استفاده از سیستم های عمومی رعایت کرد این است که تیک پیغام Remember me را علامت نزنید. زیرا با انتخاب این گزینه اکانت اینستاگرام شما فعال باقی می ماند و فرد بعدی می تواند به حساب کاربری شما دسترسی داشته باشد. 

اشتراک گذاری موقعیت مکانی را غیرفعال کنید

اشتراک گذاری مکانی و نمایش موقعیت های حساس مانند خانه، محل کار و ... یک کار غیر عقلانی است. با این کار افراد می توانند به مکان حضور شما دسترسی داشته باشند که این مورد می تواند حریم خصوصی و شما را به خطر بیندازد. پس با این توضیحات اگر قبلا موقعیت مکانی خود را به اشتراک گذاشته اید، حتما غیرفعال کنید و تمام برچسب‌های جغرافیایی قبلی خود را حذف کنید.

ایمیل معتبر ثبت کنید

توجه داشته باشید حتما ایمیلی که ثبت می کنید معتبر باشد و فقط خودتان به آن دسترسی داشته باشید. چون اگر ایمیل شما در دسترس افراد دیگر باشد به راحتی می توانند به حساب اینستاگرام و سایر اکانت های شما دسترسی پیدا کنند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)