چگونه پیام های پاک شده در واتساپ را برگردانیم؟

چگونه پیام های پاک شده در واتساپ را برگردانیم؟
چگونه پیام های پاک شده در واتساپ را بازیابی کنیم؟ یک آموزش کامل برای بازیابی چت های واتساپ در گوشی های اندروید و آیفون به صورت مرحله به مرحله با تصویر در اختیار شما قرار داده ایم.

یک زمانی ممکن است کاربران ناخواسته چت های واتساپ را پاک کنند. همه ما در واتساپ اطلاعات مهمی داریم که با حذف آنها ممکن است با مشکل مواجه شویم. در چنین شرایط جای نگرانی نیست و می توانید از طریق ریکاوری، پیام های حذف شده واتساپ را بازیابی کنید. در ادامه این مطلب به شما آموزش می دهیم که چگونه چت های حذف شده در واتساپ را بازیابی کنید. در این مطلب دو روش برای بازیابی چت های پاک شده در واتساپ در گوشی های اندروید و آیفون آموزش داده ایم. همراه ساتل دیجیتال باشید. 

بازگردانی چت های حذف شده واتساپ

برای بازیابی چت های پاک شده در واتساپ باید قبلا در قسمت تنظیمات گزینه Chat Backup را فعال کرده باشید. اگر تا به حال این گزینه را فعال نکرده اید می توانید از بخش تنظیمات واتساپ از قسمت Chat گزینه Chat Backup را فعال کنید سپس مدت زمان بکاپ گیری را (روزانه یا (Daily) و هفتگی (Weekly)) را مشخص کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که در گوشی های اندروید فقط از دو نسخه قبلی و در گوشی های آیفون فقط از نسخه آخر می توان بکاپ تهیه کرد.

بازیابی چت های حذف شده واتساپ در گوشی های اندروید

برای بازیابی پیام های حذف شده در واتساپ در گوشی های اندروید باید واتساپ را از روی گوشی حذف و مجدد نصب کنید. سپس با نصب واتساپ می توانید چت های آخرین نسخه پشتیبان را بازیابی کنید. برای بازیابی چت های پاک شده واتساپ باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • بعد حذف و نصب مجدد واتساپ، حساب کاربری خود را راه اندازی کنید. 
  • در مرحله بعد یک پیام با مضمون وجود نسخه پشتیبان در گوگل درایو نشان داده می شود که باید گزینه Restore را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه ریکاوری پیام های واتساپ آغاز می شود. 
  • کمی منتظر بمانید تا نسخه پشتیبان از گوگل درایو روی حافظه گوشی بارگذاری شود. بعد از بارگذاری نسخه پشتیبان نوبت به بازیابی پیام های واتساپ می رسد.
  • فرایند بازیابی پیام ها بستگی به حجم پیام و سرعت اینترنت دارد و ممکن است کمی این پروسه زمان بر باشد. 
  • با انجام مراحل بالا به چت های خود در واتساپ دسترسی خواهید داشت.

بازیابی چت های حذف شده واتساپ در گوشی های آیفون

در گوشی های آیفون فقط می توانید به نسخه آخر پشتیبان دسترسی داشته باشید در نتیجه امکان بازیابی پیام های قدیمی تر واتساپ در گوشی های آیفون وجود ندارد. از قسمت تنظیمات برنامه واتساپ وارد منوی Chat شوید سپس گزینه Chat Backup را وارد کنید. اگر گزینه Auto Backup فعال باشد، می توانید نسخه پشتیبان ذخیره شده برروی آی کلود را بازیابی کنید. اگر Auto Backup غیر فعال باشد امکان بازیابی چت ها حذف شده وجود ندارد. در نظر می گیریم که گزینه Auto Backup فعال است. برای بازیابی چت های پاک شده در آیفون باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • برنامه واتساپ را از گوشی حذف کنید و مجدد نصب کنید.
  • بعد از راه اندازی مجدد وارد صفحه Restore from iCloud می شوید که باید گزینه Restore Chat History را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که حتما باید دستگاه و آی کلود دارای اپل آیدی یکسانی باشند. 
  •  با انتخاب گزینه Restore Chat History اگر نسخه پشتیبان روی آی کلود باشد عبارت پروسه برگرداندن پیام های حذف شده در واتساپ آغاز می شود. 
  • فرایند بازیابی پیام ها بستگی به حجم پیام و سرعت اینترنت دارد و ممکن است کمی این پروسه زمان بر باشد. 
  • با انجام مراحل بالا به چت های خود در واتساپ دسترسی خواهید داشت.

در ادامه روش های دیگری برای بازیابی پیام های واتساپ در اندروید و آیفون بیان می کنیم همراه ما باشید.

بازیابی پیام های قدیمی واتساپ در اندروید

بازیابی پیام های قدیمی فقط در گوشی های اندروید امکان پذیر است.برای بازیابی پیام های قدیمی واتساپ باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • در اولین مرحله وارد File Manager یا مدیریت فایل شوید. سپس وارد پوشه واتساپ شوید. 
  • وارد فولدر Databases شوید و فایلی به طور مثال با نام msgstore-2022-12-10.1.db.crytp14 را انتخاب کنید. این فایل همان نسخه پشتیبان از چت های واتساپ می باشد. 
  • در این مرحله وارد حساب کاربری گوگل درایو شوید. در بخش Backups نسخه های قدیمی پشتیبان را پاک کنید تا واتساپ بتواند فایل های نسخه پشتیبان را از روی حافظه داخلی بخواند. 
  • دوباره مانند روش قبلی برنامه واتساپ را حذف و مجدد نصب کنید و برای بازیابی چت های پاک شده در واتساپ طبق مراحل گفته در ابتدای مقاله را دنبال کنید. 

بازیابی پیام های قدیمی واتساپ با آیتونز

روش دیگر بازیابی چت های حذف شده واتساپ در آیفون استفاده از آیتونز می باشد. حتما توجه داشته باشید که قبل از حذف پیام های واتساپ نسخه پشتیبان تهیه شده باشد در غیر این صورت امکان بازیابی پیام های حذف شده وجود ندارد. برای بازیابی چت های حذف شده از طریق آیتونز باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • برنامه آیتونز را روی لپ تاپ یا کامپیوتر نصب کنید و آیفون و آیپد را به سیستم متصل کنید. 
  • از قسمت Summary نام آیفون یا آیپد خود را انتخاب کنید. 
  • سپس از قسمت Manually Back Up and Restore برروی گزینه Restore Backup کلیک کنید. 
  • در بخشی که فایل پشتیبان چت های واتساپ را ذخیره کرده اید بروید و برروی گزینه Restore کلیک کنید. 
  • با انجام مراحل بالا پروسه بازیابی چت های واتساپ شروع می شود.

در این مطلب ما راه های حل های بازیابی چت های حذف شده در گوشی های اندروید و آیفون را به شما معرفی کردیم. آیا این روش ها برای حل این مشکل به شما کمک کرد؟ امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد. لطفا نظرات و تجربیات خود را در بخش نظرات در اختیار ما و سایر کاربران قرار دهید. با تشکر از شما 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)