چگونه از باتری لپ تاپ استفاده کنیم؟

چگونه از باتری لپ تاپ استفاده کنیم؟
چگونه از باتری لپ تاپ استفاده کنیم تا عمر آن افزایش یابد. نکات ضروری و راهنمای نگهداری از باتری لپ تاپ برای دوام بیشتر را در این مطلب در اختیار شما قرار داده ایم.

روش نگهداری باتری لپ تاپ

لپ تاپ یک وسیله ضروری برای خیلی از افراد جامعه است که بعضی از افراد برای کارهای حرفه ای و بعضی از افراد برای کارهای روزمره از آن استفاده می کنند. باتری لپ تاپ ها به دلیل قابل حمل بودن یکی از مهم ترین بخش آن می باشد. در نتیجه حفظ و نگهداری باتری یکی از دغدغه کاربران است که چگونه از باتری لپ تاپ مراقبت کنند تا دوام بیشتری داشته باشد. در این مطلب قصد داریم نکات لازم و ضروری برای نگهداری و استفاده از باتری لپ تاپ را در اختیار شما قرار دهیم تا با رعایت این نکات عمر باتری را افزایش دهید. همراه ساتل دیجیتال باشید. 

باتری لپ تاپ چقدر عمر می کند؟

عمر باتری های لپ تاپ معمولا بین 2 تا 3 سال است که با روش استفاده درست که در ادامه مطلب به شما می گوییم، می توانید طول عمر باتری را تا حدودی افزایش دهید. میزان نگهداری شارژ باتری هم بستگی به ظرفیت باتری دارد. 

نکات لازم برای استفاده از باتری لپ تاپ

  • لطفا در ابتدا شارژ باتری را تا %5 خالی نمایید و بعد آن را کاملا شارژ نمایید. برای اولین بار باتری لپ تاپ حدود 8 ساعت شارژ شود. 
  • باتری از گرما و تابش مستقیم آفتاب دور باشد. 
  • شارژ باتری لپ تاپ نباید کمتر از %3 شود. اگر شما همیشه از شارژ باتری لپ تاپ تا %0 استفاده می کنید باید بدانید که تکرار این کار باعث کاهش عمر باتری و خراب شدن آن می شود. 
  • اگر قصد دارید باتری لپ تاپ را برای مدتی استفاده نکندی و آن را کنار بگذارید باید باتری را تا %50 شارژ کنید. اگر شارژ باتری زیر %50 باشد باعث خراب شدن باتری می شود. 
  • اگر اکثرا برای کار با لپ تاپ از برق استفاده می کنید حداقل هفته ای یکبار لپ تاپ را از برق جدا کنید و از باتری آن استفاده کنید. 
  • هیچ گاه باتری در حال شارژ را از دستگاه خارج نکنید.

در این مطلب راه های نگهداری باتری لپ تاپ را به شما آموزش دادیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد. لطفا نظرات و تجربیات خود را در اختیار ما و سایر کاربران قرار دهید با تشکر از شما

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)