چگونه امنیت گوشی های شیائومی را بالا ببریم؟

چگونه امنیت گوشی های شیائومی را بالا ببریم؟
امنیت گوشی مسله بسیار مهمی است. راه های مناسبی برای افزایش امنیت گوشی های شیائومی وجود دارد که در این مطلب به طور کامل به آن ها پرداخته ایم. اگر از کاربران گوشی های شیائومی هستید با این مطلب می توانید امنتی گوشی خود را افزایش دهید.

افزایش امنیت گوشی های شیائومی

شرکت‌های تولید کننده نرم افزار و تلفن همراه تلاش می‌کنند حریم خصوصی مشتریان خود را حفظ کنند. حفظ امنیت اطلاعات مشتریان در فضای مجازی یکی از دغدغه‌های اصلی شرکت‌های ارائه دهنده خدمات می‌باشد. ورود به حریم خصوصی باعث نشت اطلاعات کاربران می‌شود که خسارات غیرقابل جبرانی در پی دارد. یکی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات نرم افزاری شرکت چینی شیائومی است، که برای پیشی گرفتن از رقبای خود در بازار جهانی این موضوع توجه ویژه‌ای کرده است. اما سوالی که برای کاربران شیائومی پیش می آید این است که چگونه امنیت گوشی های شیائومی را بالا ببریم؟. در این مطلب به بررسی راه های افزایش امنیت گوشی های شیائومی پرداخته ایم. همراه ساتل دیجیتال باشید. 

شرکت شیائومی تلاش کرده است در رابط کاربری MIUI امکانات امنیتی مناسبی را برای مشتریان خود فراهم کند.بدیهی است، راهکارهای مناسب و بسیاری برای افزایش امنیت گوشی های شیائومی وجود دارد.برای مثال ابتدایی ترین کاری که همه کاربران برای امنیت تلفن همراه خود انجام می‌دهند؛‌ گذاشتن پسورد، تنظیم اثر انگشت و تشخیص چهره از طریق سنسور اسکن عنبیه چشم است. این موارد برای امنیت حریم کاربران بسیار کاربردی و ضروری هستند. بعد از انجام این تنظیمات، کارهایی که در ادامه بیان خواهد شد بسیار مهم هستند.

پنهان کردن نوتیفیکیشن در صفحه قفل برای افزایش امنیت گوشی شیائومی

شاید این موضوع کمی بی‌اهمیت به نظر برسد. اما باید بدانید که نوتیفیکیشن‌هایی که برای شما ارسال می‌شود، بخش کوتاهی از اطلاعات آن در صفحه قفل قابل مشاهده است. اعلانات مهمی مثل پیامک رمز پویا، پسوردها یا پیام‌های خصوصی که هرکدام برای هر کاربری مهم هستند. توصیه می‌شود نمایش نوتیفیکیشن‌ها در صفحه قفل را پنهان کنید. با این کار امنیت گوشی شما افزایش پیدا می‌کند. به خصوص زمانی که خدایی نکرده گوشی شما دزدیده شود، سارقین از دسترسی به اطلاعات کاربری شما عاجز خواهند شد. برای پنهان کردن نوتیفیکیشن، مسیر پایین را طی کنید:

Settings/ Notifications/ Notification on the lock screen

در این بخش گزینه‌های مختلفی وجود دارد. گزینه Notification on the lock screen را انتخاب کنید. لازم به ذکر است، با پنهان کردن اطلاعات هر نوتیفیکیشن در صفحه قفل، در داخل صفحه هوم گوشی اطلاعات نوتیفیکیشن همچنان نشان داده می‌شود.

 

فعال کردن آنتی‌ویروس برای افزایش امنیت گوشی شیائومی

رابط کاربری MIUI برای حفظ امنیت گوشی های شیائومی به صورت پیش‌فرض به یک آنتی‌ویروس مجهز شده است. این آنتی‌ویروس به گوشی شما کمک می‌کند تا در برابر نصب بدافزارها و ویروس‌ها ایمن بماند. این آنتی‌ویروس Xiaomi Security نام دارد. برای اینکه میزان امنیت گوشی خود را افزایش دهید، توصیه می‌شود هر ۱۰ روز یکبار، گوشی خود را اسکن کنید. برای انجام این کار کافی است این اپلیکیشن را باز کنید و روی دکمه Security Scan کلیک کنید. گوشی شما شروع به اسکن می‌کند تا ویروس‌های احتمالی داخل گوشی را ردیابی کند.

 

محدود کردن دسترسی اپلیکیشن‌ها

سیستم‌ عامل اندروید دارای ویژگی دسترسی دادن به اپلیکیشن‌ها است. بعد از نصب هر برنامه، اپلیکیشن از کاربر اجازه دسترسی به امکاناتی مثل دوربین، میکروفون یا شماره تلفن‌های گوشی می‌کند. برای اینکه امنیت گوشی شیائومی افزایش یابد، توصیه می‌شود امکانات دسترسی به گوشی هر اپلیکیشن را محدود کنید.

میلیون ها کاربر روزانه از دستگاه های تلفن همراه خود برای انجام فعالیت های روزانه خود استفاده می کنند. به همین دلیل، تلفن های ما حجم عظیمی از داده های شخصی را ذخیره می کنند. اطلاعات حساسی که در بدترین حالت ممکن است به دست افراد نادرستی ختم شود. موبایل های اندرویدی در سرتاسر جهان حضور گسترده ای دارند.

در واقع پرکاربردترین سیستم عامل محسوب می شود. با این حال، این او را به یک هدف اصلی برای مهاجمان تبدیل می کند. اگر دستگاه شما آسیب پذیر است، حریم خصوصی شما ممکن است در خطر باشد. باج گیری، سرقت هویت، کلاهبرداری، سرقت اطلاعات بانکی یا رمز عبور، تنها برخی از شرارت هایی هستند که یک تلفن همراه محافظت نشده ممکن است با آن مواجه شود. به همین دلیل، افزایش امنیت ضروری است، بنابراین ما قصد داریم چندین نکته را برای بهبود امنیت در شیائومی به شما بگوییم.

 

نکاتی برای افزایش امنیت گوشی هوشمند

با توجه به تمام اطلاعات خصوصی آنها، دستگاه های تلفن همراه ما به اشیایی با بالاترین ارزش تبدیل می شوند. به همین دلیل، بسیاری از کاربران نگران به حداکثر رساندن اقدامات حفاظتی برای تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات شخصی خود هستند. هرچند قابل ذکر است که هنوز درصد زیادی از افراد نادیده گرفته می‌شوند. ممکن است به شما علاقه مند باشد: آسیب پذیری های اندروید: رایج ترین آسیب پذیری ها و نحوه جلوگیری از آنها کاربران تصور می‌کنند که دستگاه‌هایشان با تنظیمات پیش‌فرض محافظت می‌شوند، یا اینکه مهاجم علاقه‌ای به اطلاعات روی آن‌ها ندارد.

وقتی صحبت از آسیب‌پذیری‌های امنیتی به میان می‌آید، هر دو فکر می‌توانند مضر باشند. همه در هر زمان در معرض حمله سایبری قرار می گیرند. همانطور که اشاره کردیم، دستگاه های تلفن همراه تنظیمات امنیتی خاص خود را دارند. در این مورد، اقدامات حفاظتی اصلی موجود برای گوشی های دارای سیستم عامل اندروید به شرح زیر است:

  • به روز رسانی سیستم عامل: دستگاه های Android به طور دوره ای به روز رسانی نرم افزاری را برای رفع نقص های امنیتی احتمالی ارائه می دهند. به کاربران توصیه می شود برای ایمن بودن موبایل خود را همیشه به روز نگه دارند.
  • تنظیمات امنیتی گوگل: سیستم عامل اندروید از خدمات گوگل پلی بهره می برد، بنابراین از روش های حفاظتی آن نیز بهره می برد. کاربر اعلان‌های هشداری در برابر تلاش‌های دسترسی غیرمجاز دریافت می‌کند. علاوه بر این، این امکان را به شما می دهد که دستگاهی را که از آن سعی کرده اند وارد حساب شما شوند را مسدود کنید.
  • محدودیت دسترسی: امروزه دستگاه های تلفن همراه دارای اقدامات امنیتی مانند رمزهای عبور عددی قوی، تشخیص اثر انگشت، تشخیص چهره، پین یا ردیابی الگو هستند. داشتن هر یک از این دارایی ها یا ترکیبی از چندین ضروری است.

خوشبختانه، بسیاری از گزینه های دیگر برای جلوگیری از حضور برنامه های مخرب وجود دارد و دسترسی را برای اشخاص ثالث دشوارتر می کند. در مرحله بعد، ما قصد داریم توصیه هایی را برای بهبود حداکثر امنیت گوشی هوشمند خود جمع آوری کنیم.

 

دسترسی را برای افزایش امنیت گوشی شیائومی همیشه مسدود نگه دارید

مهم نیست کجا هستید، ضروری است که شیائومی خود را همیشه قفل نگه دارید. از الگو و رمز عبور برای داشتن یک مانع امنیتی دوگانه استفاده کنید. سعی کنید یک الگوی نسبتاً مفصل بسازید، اما نه آنقدر پیچیده که آن را فراموش کنید. به این ترتیب از ورود اشخاص ثالث به ترمینال خود جلوگیری می کنید.

همچنین توصیه می شود از یک پین امنیتی شش رقمی برای افزایش محافظت از تلفن همراه استفاده کنید، زیرا رایج ترین رمزهای عبور که در معرض خطر قرار می گیرند، رمزهای چهار رقمی هستند. ناگفته نماند که بسیاری از کاربران به عنوان رمز عبور خود از "1234" سنتی استفاده می کنند. برای پیکربندی رمز عبور، الگو یا پین در Xiaomi،  Redmi یا POCO خود، فقط باید به Settings> Passwords and Security> Password بروید.

 

برنامه ها را برای حفظ امنیت گوشی از فروشگاه رسمی دانلود کنید

بسیاری از کاربران زمانی که نمی توانند برنامه خاصی را پیدا کنند به APK روی می آورند. با این حال، دانلود یک برنامه در اینترنت می تواند خطری برای حریم خصوصی شما ایجاد کند. اگر وارد یک پورتال غیرقابل اعتماد شوید، نرم افزار دانلود شده احتمالاً آلوده به بدافزار است. بدافزار برنامه های مخربی است که می تواند اطلاعات شما را بدزدد یا ترمینال شما را بی فایده کند.

به همین دلیل توصیه می شود برنامه ها را فقط از فروشگاه Google Play دانلود کنید. فروشگاه اندروید مسئول بررسی همه برنامه‌های خود است تا مشخص کند کدام یک می‌توانند مضر باشند تا آنها را از فهرست خود حذف کند. یکی دیگر از گزینه های توصیه شده، زمانی که می خواهید نرم افزار جدید دانلود کنید، وارد کردن تنظیمات امنیتی دستگاه است. کادر «مجاز دانلود از منابع ناشناس» را در کدام بخش پیدا کنید و علامت آن را بردارید. به این ترتیب مطمئن می شوید که برنامه های قابل اعتمادی دارید.

 

مراقب مجوزهای برنامه باشید

برنامه‌های تلفن همراه معمولاً برای دسترسی به اتصال WiFi، فهرست تماس، پیام‌های متنی، تماس‌ها، حافظه داخلی و غیره درخواست مجوز می‌کنند. با این حال، باید مطمئن شوید که برنامه‌های شما مجوزهایی را درخواست نمی‌کنند که نباید. به عنوان مثال، اگر یک ویرایشگر عکس را از یک منبع غیر رسمی دانلود کرده اید و درخواست دسترسی به پیام های شیائومی یا گزارش تماس های شما را دارد، وقت آن رسیده است که مشکوک شوید. کاربران اندروید و MIUI می توانند با رفتن به مسیر زیر، مجوزها را از تنظیمات برنامه مورد نظر حذف کنند:

تنظیمات> برنامه ها> مجوزها> مدیر مجوز

 

رمزهای عبور را در موبایل خود ذخیره نکنید

بهترین گزینه همیشه حفظ رمزهای عبور پیچیده خواهد بود. اگر نه، می توانید از یک مدیر رمز عبور استفاده کنید. در برخی مواقع، کاربران انتخاب می‌کنند که رمزهای عبور خود را در مرورگر ذخیره کنند یا حتی آن‌ها را در دفترچه یادداشت بنویسند. این کار به منظور سرعت بخشیدن به وبگردی یا اینکه بتوانید راحت تر به حساب های خود دسترسی داشته باشید. با این حال، در صورت سرقت یا مفقود شدن، هر کسی به پروفایل های ترمینال شما دسترسی خواهد داشت. شبکه های اجتماعی، فروشگاه های آنلاین، حساب های بانکی. به همین دلیل توصیه می شود رمزهای عبور را در موبایل خود ذخیره نکنید. اگر احساس نیاز به انجام این کار دارید، یک مدیر رمز عبور دانلود کنید تا از رمزهای عبور خود با کلید اصلی محافظت کنید.

 

پشتیبان گیری مکرر

دزدی یا مفقود شدن تنها شرارتی نیست که یک دستگاه تلفن همراه می تواند با آن روبرو شود. آسیب به سخت افزار یا نرم افزار موبایل نیز می تواند مضر باشد. به خصوص زمانی که گوشی در حالت "آجری" قرار دارد، یعنی به دلیل لمس یا دکمه های فیزیکی غیر قابل استفاده است. ممکن است علاقه مند باشید: پنج ترفند جالب برای MIUI 12 که باید در شیائومی خود امتحان کنید. نسخه‌های پشتیبان به شما این امکان را می‌دهند که از اطلاعات خود محافظت کنید تا بتوان آن‌ها را به دستگاه دیگری یا رایانه‌تان ارسال کرد. به همین ترتیب، شما همچنین می توانید مخاطبین خود را صادر کنید تا آنها را همیشه در دسترس داشته باشید. با کمک Google Drive می‌توانید عکس‌ها، ویدیوها، پیام‌ها، داده‌های مرورگر، برنامه‌ها و موارد دیگر را در فضای ابری ذخیره کنید.

اگر می خواهید از Xiaomi، Redmi یا POCO خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید، می توانید این کار را به روش زیر انجام دهید:

تنظیمات> درباره تلفن> پشتیبان گیری و بازیابی

هنگامی که وارد می‌شویم، می‌توانیم یک نسخه پشتیبان از شیائومی خود در خود دستگاه تلفن همراه، روی رایانه یا در فضای ابری شیائومی، یعنی Xiaomi Cloud تهیه کنیم.

 

از شبکه های وای فای عمومی استفاده نکنید

یکی از اصلی‌ترین مکان‌هایی که می‌توانید مورد حمله قرار بگیرید، از طریق شبکه WiFi عمومی است. شبکه های باز داده های کاربر را رمزگذاری نمی کنند و شما را در معرض هک احتمالی قرار می دهند. اتصال به یک شبکه عمومی ریسک بسیار بالایی دارد. هر کسی می تواند به راحتی یک حمله MITM را انجام دهد. مهاجمان می توانند سیگنال را رهگیری کنند، به عنوان یک واسطه (MITM) عمل کرده و به دستگاه دسترسی پیدا کنند. به همین دلیل است که به شما توصیه می کنیم هنگام خروج از خانه سیگنال وای فای را خاموش کنید.

 

از اتصال VPN استفاده کنید

مخفف VPN متعلق به اصطلاح Virtual Private Network است که به عنوان "شبکه خصوصی مجازی" ترجمه می شود. این برنامه ای است که وظیفه رمزگذاری و محافظت از داده های کاربر در هنگام مرور اینترنت را بر عهده دارد. زمانی ایده آل است که باید وارد یک شبکه WiFi عمومی شوید. چندین برنامه VPN وجود دارد که هر کدام مزایای متفاوتی را ارائه می دهند. می‌توانید فروشگاه Google Play را بررسی کنید تا موردی را پیدا کنید که مطابق با نیازهای شما باشد. به عنوان یک گزینه رایگان، ما مرورگر Opera را که شامل VPN است توصیه می کنیم، در حالی که اگر به دنبال چیزی حرفه ای تر و امن تر هستید، NordVPN پولی است اما ارزشش را دارد.

 

 

مکان دستگاه را فعال کنید

اگر تلفن همراه شما به سرقت رفته است یا آن را گم کرده اید، داشتن موقعیت مکانی فعال به شما امکان می دهد مکان گوشی را در زمان واقعی پیدا کنید. به همین ترتیب، گزینه هایی را نیز در اختیار شما قرار می دهد تا یک قفل از راه دور انجام دهید یا همه داده ها را از راه دور حذف کنید تا به دست افراد اشتباه نیفتد. ممکن است علاقه مند باشید: اگر شیائومی خود را گم کرده اید یا دزدیده اید، چگونه آن را پیدا کنید.برندهای مختلف موبایل، مانند شیائومی یا سامسونگ، خدمات مکان یابی دارند. به طور مشابه، گوگل نیز این گزینه را برای مکان یابی دستگاه و در نتیجه اقدام در مورد این موضوع دارد.

 

اطلاعات حساس را در موبایل خود ذخیره نکنید

این احتمالاً عملی ترین توصیه از همه است. اگر اطلاعات حساسی در دستگاه اندرویدی خود ندارید، لازم نیست نگران حملات احتمالی یا درز اطلاعات باشید. اطلاعات بانکی، گذرواژه‌ها، اطلاعات شخصی، آدرس‌ها و موارد دیگر را در مکان‌هایی که امن‌تر هستند ذخیره کنید. موبایل خود را برای کارهای روزمره بگذارید. فارغ التحصیل رشته ارتباطات اجتماعی علاقه مند به فناوری های جدید، سینما و ادبیات. مدخل امنیت شیائومی خود را با این نکات افزایش دهید اولین بار در وب سایت خبری و خبری شیائومی XIAOMIADICTOS منتشر شد.

در این مطلب ما راه های افزایش امنیت گوشی های شیائومی را بررسی کردیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد. لطفا نظرات و تجربیات خود را در این زمینه در بخش نظرات در اختیار ما و سایر کاربران قرار دهید. با تشکر از شما 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)