علت خاموش نشدن گوشی های آیفون چیست؟

علت خاموش نشدن گوشی های آیفون چیست؟
اگر گوشی آیفون دارید و خاموش نمی شود و نمی دانید علت آن چیست در این مطلب به بررسی این مشکل پرداخته ایم. بررسی علت خاموش نشدن گوشی های آیفون و ارائه روش های اصولی برای حل مشکل خاموش نشدن گوشی های آیفون

چرا گوشی های آیفون خاموش نمی شود؟

خاموش نشدن گوشی های آیفون می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. مشکلاتی مانند خرابی دکمه پاور، هنگ کردن سیستم عامل و ... می تواند از دلایل خاموش نشدن گوشی های آیفون باشد. در این مطلب به بررسی و حل مشکل خاموش نشدن گوشی های آیفون پرداخته ایم، همراه ساتل دیجیتال باشید. 

گوشی آیفون را فورس ری استارت کنید: راه حلی برای حل مشکل خاموش نشدن گوشی آیفون

اگر گوشی آیفون شما خاموش نمی شود در اولین قدم آن را فورس ری استارت کنید. مراحل فورس ری استارت در گوشی های مختلف آیفون متفاوت است در ادامه مطلب این مراحل را در اختیار شما قرار داده ایم. 

فورس ری استارت در گوشی آیفون 7 به بالا

برای فورس ری استارت در گوشی آیفون 7 به بالا یک بار کلید افزایش صدا را فشار دهید و رها کنید. سپس کلید کاهش صدا را فشار دهید و رها کنید. بعد از انجام این مراحل کلید پاور را زیر انگشتتان نگه دارید تا لوگوی اپل نمایش داده شود. با انجام این مراحل گوشی آیفون شما مجدد راه اندازی می شود. 

فورس ری استارت در گوشی های آیفون 7 و آیفون 7 پلاس

برای فورس ری استارت در گوشی های آیفون 7 و آیفون 7 پلاس باید کلید کاهش یا افزایش صدا و کلید پاور را همزمان تا 10 ثانیه نگه دارید. بعد از انجام این کار صفحه نمایش گوشی برای چند لحظه شیاه می شود و سپس لوگوی اپل برروی صفحه نمایش گوشی ظاهر می شود. بعد از نمایش لوگوی اپل، دستتان را از روی کلیدها بردارید تا گوشی مجدد راه اندازی شود. 

فورس ری استارت در گوشی های آیفون 6 و مدل های قبلی

 برای فورس ری استارت در گوشی های آیفون 6 و آیفون های قبلی کلیدهای پاور و Home را به مدت 10 ثانیه زیر انگشتتان نگه دارید. با نگه داشتن این کلیدها صفحه نمایش گوشی برای لحظه ای سیاه می شود و سپس لوگوی اپل روی صفحه نمایش گوشی به نمایش در می آید. با دیدن لوگوی اپل برروی صفحه نمایش گوشی دستتان را از روی کلیدها بردارید. 

ریست کردن تنظیمات گوشی: راه حل دوم برای حل مشکل خاموش نشدن گوشی آیفون

روش دیگر برای حل مشکل خاموش نشدن گوشی ریست کردن بخش تنظیمات گوشی است. با ریست کردن تنظیمات گوشی آیفون تمام، تنظیماتی که برای گوشی در نظر گرفته اید پاک می شود و به حالت کارخانه برمی گردد. توجه داشته باشید با ریست کردن تنظیمات گوشی تنظیماتی مانند تم، پسورد و ... به حالت اولیه گوشی برمی گردد اما اطلاعات گوشی مانند تصاویر، مخاطبین و ... باقی می ماند. 

برای ریست کردن تنظیمات گوشی باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • وارد تنظیمات گوشی شوید.
  • سپس گزینه General را انتخاب کنید. 
  • در انتهای صفحه گزینه Reset را انتخاب کنید.
  • در این مرحله باید گزینه Reset All Settings را انتخاب کنید.
  • با انجام این مراحل تنظیمات گوشی به حالت اولیه بازمی گردد. 

حل خاموش نشدن گوشی آیفون با کمک AssistiveTouch

اگر کلید پاور گوشی شما خراب است می توانید از قابلیت AssistiveTouch استفاده کنید. برای استفاده از این قابلیت از طریق Settings وارد Accessibility سپس گزینه AssistiveTouch را انتخاب و فعال کنید.  

با فعال کردن این قابلیت یک دایره مشکی برروی صفحه نمایش گوشی نمایش داده می شود. اگر این دایره را انتخاب کنید. در میان گزینه های موجود گزینه Device را انتخاب کنید بعد از مشاهده گزینه Lock Screen ، آن را زیر انگشتتان انتخاب کنید تا گزینه Slide to power off به نمایش درآید. با کشیدن آیکون قرمز رنگ به سمت راست صفحه گوشی آیفون شما خاموش می شود. 

خاموش کردن گوشی آیفون با استفاده iTunes

اگر با انجام مراحل بالا هنوز موفق به خاموش کردن گوشی آیفون نشده اید با کمک iTunes می توانید گوشی آیفون خود را خاموش کنید. برای خاموش کردن گوشی آیفون با استفاده از برنامه iTunes باید آخرین نسخه iTunes را روی کامپیوتر یا لپ تاپ نصب کنید و گوشی را به سیستم متصل کنید. بعد از اتصال گوشی به سیستم برروی نام آیفون خود کلیک کنید. سپس مراحل زیر را انجام دهید:

  • در اولین گام گزینه Back Up Now را انتخاب کنید تا از اطلاعات گوشی یک بکاپ تهیه کنید.
  • سپس گزینه Restore Backup را انتخاب کنید و از میان لیست نسخه های بکاپ گرفته شده آخرین نسخه را انتخاب کنید. 
  • مراحل و دستورات iTunes را دنبال کنید تا آیفون را به تنظیمات قبلی برگردانید. 
  • بعد از انجام مراحل بالا گوشی را از سیستم جدا کنید. 

اگر با انجام روش های بالا هنوز موفق به خاموش کردن گوشی آیفون نشده اید از اطلاعات گوشی خود یک بکاپ تهیه کنید و به یک تعمیرکار حرفه ای جهت بررسی و حل این مشکل مراجعه کنید. 

در این مطلب ما راه های خاموش کردن گوشی آیفون را به شما معرفی کردیم. آیا این روش ها برای حل این مشکل به شما کمک کرد؟ امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد. لطفا نظرات و تجربیات خود را در اختیار ما و سایر کاربران قرار دهید با تشکر از شما 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)