5 روش برای اسکرین شات گرفتن در گوشی های شیائومی

5 روش برای اسکرین شات گرفتن در گوشی های شیائومی
چگونه در گوشی های شیائومی از صفحه اسکرین شات بگیریم؟ در این آموزش 5 روش کاربردی برای اسکرین شات گرفتن از صفحه شیائومی در اختیار شما قرار داده ایم که باتوجه به سلیقه خود می توانید از هریک از روش های گفته شده برای اسکرین شات گرفتن در شیائومی استفاده کنید.

چگونه در گوشی های شیائومی از صفحه اسکرین شات بگیریم؟

گوشی های شیائومی با رابط کاربری MIUI و گوشی های سامسونگ با رابط کاربری OneUI عرضه می شود. به دلیل تفاوت رابط های کاربری در گوشی های شیائومی و سامسونگ اکثر اوقات کاربرانی که از گوشی سامسونگ به گوشی شیائومی مهاجرت می کنند، اوایل کمی دچار سردرگمی می شوند. کاربران ممکن است با رابط کاربری MIUI آشنایی نداشته باشند و در ابتدا برای استفاده از قابلیت های موردنظر در گوشی شیائومی به مشکل برخورد کنند. یکی از این قابلیت ها اسکرین شات گرفتن در شیائومی است. ممکن است این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که چگونه در گوشی های شیائومی اسکرین شات بگیریم؟. در این آموزش 5 روش کاربردی برای اسکرین شات گرفتن از صفحه گوشی شیائومی آموزش داده ایم. همراه ساتل دیجیتال باشید. 

نحوه اسکرین شات گرفتن از شیائومی

برای اسکرین شات گرفتن از شیائومی 5 روش وجود دارد. خیلی از کاربران شیائومی از این روش ها ممکن است اطلاعای نداشته باشند. خیلی از این روش ها ممکن است با گوشی سامسونگ یا سایر گوشی گوشی های اندرویدی یکسان باشد و سایر روش ها فقط مختص گوشی شیائومی باشد. در ادامه این مطلب 5 روش اسکرین شات گرفتن در گوشی شیائومی را با توضیح کامل در اختیار شما قرار داده ایم. 

1. اسکرین شات گرفتن با کلیدهای گوشی

یکی از روش های اصلی برای اسکرین شات گرفتن در گوشی ها، استفاده از کلیدهای گوشی می باشد. معمولا با کلیدهای کم کردن صدا و کلید پاور اسکرین شات ثبت می شود. البته ممکن است این ترکیب در گوشی ها متفاوت باشد. شما برای اسکرین شات گرفتن از صفحه گوشی لازم است این دو دکمه را همزمان با هم فشار دهید. 

2. اسکرین شات گرفتن با سوایپ سه انگشتی

روش  بعدی برای اسکرین شات گرفتن در گوشی های شیائومی سوایپ همزمان سه انگشت در صفحه نمایش است. این مشابه همان روش کشیدن دست برروی صفحه نمایش در گوشی های سامسونگ است. برای استفاده از این روش کافی است سه انگشت تان همزمان روی صفحه نمایش به سمت پایین بکشید. 

اسکرین شات گرفتن با سوایپ سه انگشتی

3. اسکرین شات گرفتن از طریق نوار نوتیفیکیشن ها

یک روش کاربردی دیگر برای اسکرین شات گرفتن از صفحه گوشی شیائومی استفاده از پنل نوتیفیکیشن های گوشی است. برای استفاده از این روش باید نوار نوتیفیکشن های را بالا به سمت پایین بکشید. سپس آیکون ScreenShot را از بین گزینه ها انتخاب کنید. این روش ممکن است در برخی مواقع در حین اجرای یک نرم افزار خیلی راحت در دسترس نباشد. در صورتی که این گزینه را میان سایر گزینه ها در پنل نوتیفیکشن ها پیدا نکردید باید از طریق تنظیمات آن را به پنل اضافه کنید.  

 اسکرین شات گرفتن از طریق نوار نوتیفیکیشن ها

4. اسکرین شات در شیائومی با استفاده از منوی دسترسی سریع

شیائومی هم مانند سایر دستگاه های اندرویدی از منوی ناوبری سریع استفاده می کند. این منو می تواند میانبری برای عملکردهای گوشی باشد. یکی از این عملکردها گرفتن اسکرین شات است. 

 اسکرین شات در شیائومی با استفاده از منوی دسترسی سریع

برای فعال کردن قابلیت منوی ناوبری باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • وارد تنظیمات گوشی شوید.
  • وارد قسمت Additional Settings شوید.
  • سپس گزینه Turn on Quick ball را انتخاب کنید. 
  • با انجام مراحل بالا منوی ناوبری برروی صفحه نمایش گوشی شما به نمایش در می آید. 
  • برای اسکرین شات گرفتن با انتخاب آیکون قیچی به راحتی می توانید از صفحه نمایش گوشی شیائومی خود اسکرین شات بگیرید.

5. امکان ثبت اسکرین شات های طولانی در شگوشی شیائومی

ممکن است شما نیاز داشته باشید از یک صفحه طولانی مانند فایل PDF یا یک صفحه وب اسکرین شات بگیرید. برای اینکار باید از قابلیت اسکرین شات طولانی استفاده کنید. گوشی شیائومی هم مانند سایر گوشی های اندرویدی از قابلیت ثبت اسکرین شات های طولانی مستثنی نیست. برای استفاده از این قابلیت باید از طریق یکی از 4 روش گفته شده در بالا از صفحه مورد نظر در گوشی اسکرین شات بگیرید. سپس گزینه Scroll را انتخاب کنید تا اسکرین شات ادامه صفحه هم ثبت شود. 

در این مطلب ما 5 روش برای اسکرین شات گرفتن در گوشی های شیائومی به شما آموزش داده ایم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد. لطفا نظرات و تجربیات خود را در این زمینه در بخش نظرات در اختیار ما و سایر کاربران قرار دهید. با تشکر از شما 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)