علت سفید شدن صفحه نمایش گوشی های شیائومی چیست؟

علت  سفید شدن صفحه نمایش گوشی های شیائومی چیست؟
علت سفید شدن صفحه نمایش گوشی های شیائومی چیست؟، علت تغییر رنگ صفحه نمایش گوشی های شیائومی چیست؟، در این مطلب به بررسی علت و راه حل این مشکل پرداخته ایم.

سفید شدن صفحه نمایش شیائومی

در برخی مواقع صفحه نمایش گوشی های شیائومی سفید می شود. هنگامی که صفحه نمایش گوشی شیائومی سفید می شود و هیچ کدام از کلیدهای لمسی گوشی قابل مشاهده نیستند و شما نمی توانید هیچ کاری با گوشی انجام دهید. به این مشکل اصطلاحا WHITE SCREEN OF DEATH (صفحه سفید مرگ) می گویند. 

مشکل سفید شدن صفحه نمایش گوشی های شیائومی دلایل مختلفی مانند نصب برنامه های مشکل دار، پربودن حافظه گوشی، پربودن حافظه موقت گوشی، ضربه خوردن، مشکلات مربوط به سیستم عامل دارد. همچنین اگر گوشی شیائومی شما ناگهانی خاموش شده است و نیاز به بررسی دارد می توانید تعمیر گوشی شیائومی خاموش شده را مطالعه کنید. در این مطلب به بررسی و راه حل این مشکل پرداخته ایم. همراه ساتل دیجیتال باشید. 

دلیل اول سفید شدن صفحه نمایش شیائومی: نصب برنامه های مشکل دار

یکی از علت های سفید شدن صفحه نمایش شیائومی نصب برنامه های مشکل دار است. دانلود و نصب برنامه از منابع غیر رسمی می تواند مشکلات زیادی برای گوشی شما به وجود آورد. دانلود برنامه از منابع غیر رسمی ممکن است کد نویسی آن مشکل داشته باشد یا آلوده به ویرووس باشد. از طرفی نصب برنامه ای که نسخه اندروید آن با ورژن اندروید گوشی شما سازگار نباشد هم می تواند باعث بروز این مشکل شود. 

پر بودن حافظه موقت گوشی علت سفید شدن صفحه نمایش شیائومی

هنگام اجرای یک برنامه فایل های برنامه روی حافظه RAM گوشی ذخیره می شوند. اگر شما برنامه های زیادی همزمان روی گوشی اجرا کنید و اگر حجم این برنامه ها بیشتر از ظرفیت حافظه رم گوشی باشد ممکن است صفحه نمایش گوشی شما سفید شود. 

سفید شدن صفحه نماش گوشی در اثر ضربه

گوشی ها به دلیل اینکه در همه شرایط همراه شما هستند در معرض آسیب پذیری زیادی قرار دارند. ممکن است گوشی شما بارها  از دست شما یا سطوح به زمین برخورد کند و مشکلی برای گوشی به وجود نیاید. اما اگر یکبار در همین ضربه خوردن ها به قطعات سخت افزاری گوشی آسیب وارد شود و باعث سفید شدن صفحه نمایش گوشی شود. 

پر بودن حافظه گوشی از دیگر علت سفید شدن صفحه نمایش

اگر حافظه گوشی شما بیش از حد پر باشد خواندن فایل ها از روی سیستم عامل گوشی با مشکل انجام مواجه می شود. پر بودن حافظه گوشی می تواند یکی از دلایل سفید شدن صفحه نمایش باشد. 

مشکلات مربوط به سیستم عامل گوشی علت سفید شدن صفحه نمایش گوشی

در برخی مواقع با پاک شدن برخی از فایل های سیستم عامل اندروید گوشی ممکن است با مشکل برخورد کند. یکی از این مشکلات همان سفید شدن صفحه نمایش است. 

برطرف کردن مشکل سفید شدن گوشی

برای حل مشکل سفید شدن صفحه نمایش گوشی می توانید گوشی را ریست کنید. بعد از ریست کردن گوشی یک سری راه حل برای جلوگیری از این مشکل به شما ارائه داده ایم. با انجام راه های ذکر شده در زیر صفحه نمایش گوشی شما سفید نمی شود و دیگر نیازی به ریست کردن گوشی پیدا نمی کنید.

برنامه های غیر ضروری را پاک کنید

برنامه های غیر ضروری را حذف کنید. اگر احساس می کنید برنامه ای باعث ایجاد اختلال در روند کار گوشی شما شده است را حذف کنید. با انجام این کار می توانید مانع بروز این مشکل شوید.   

حافظه کش برنامه های مشکوک را پاک کنید

اگر با اجرای یک برنامه خاص صفحه نمایش گوشی شما سفید می شود، با پاک کردن حافظه کش آن برنامه می توانید این مشکل را برطرف کنید. برای پاک کردن حافظه کش برنامه باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • وارد تنظیمات گوشی شوید و گزینه Apps & Notifications را انتخاب کنید.
  • برنامه ای را که به عنوان اپلیکیشن مخرب شناسایی کردید را از لیست برنامه ها پیدا کنید و انتخاب کنید.
  • سپس گزینه Storage & cache را انتخاب کنید.
  • در این مرحله گزینه Clear cache را انتخاب کنید و در مرحله آخر گزینه Clear storage را انتخاب کنید. 

اطلاعات گوشی را به کارت حافظه منتقل کنید

برای جلوگیری از پر شدن حافظه گوشی عکس، ویدیو، فایل ها و ... را به کارت حافظه منتقل کنید. اپلیکیشن ها به طور پیش فرض روی حافظه گوشی ذخیره می شوند و بخشی از حافظه را به خود اختصاص می دهند. با این وجود بهتر است شما فایل و اطلاعات خود را به کارت حافظه منتقل کنید تا حافظه داخلی گوشی اشغال نشود. 

گوشی را ریست کنید

اگر روش های گفته شده در بالا را انجام دادید و به نتیجه نرسیدید، باید گوشی را ریست فکتوری کنید. در نظر داشته باشید که با ریست فکتوری تمام اطلاعات ذخیره برروی گوشی حذف می شود. قبل از اینکه اقدام به ریست فکتوری کنید از اطلاعات گوشی بکاپ بگیرید.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد. لطفا نظرات و تجربیات خود را در اختیار ما و سایر کاربران قرار دهید با تشکر از شما 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)