8 روش افزایش طول عمر باتری در گوشی های اندروید و آیفون

8 روش افزایش طول عمر باتری در گوشی های اندروید و آیفون
چگونه طول عمر باتری گوشی را افزایش دهیم؟ در این مطلب 8 روش برای افزایش طول عمر باتری گوشی در اختیار شما قرار داده ایم و با رعایت این روش ها عمر باتری گوشی شما افزایش می یابد و دیرتر نیاز به تعویض پیدا می کند.

چگونه عمر باتری گوشی را افزایش دهیم؟

طول عمر باتری گوشی براساس تعداد دفعات شارژ محاسبه می شود. اما شما می توانید با چند روش ساده طول عمر باتری را افزایش دهید و دیرتر نیاز به تعویض باتری گوشی پیدا کنید. روش های ساده ای برای افزایش طول عمر باتری گوشی وجود دارد که به کمک این روش ها می توانید تا مدت ها نیاز به تعویض باتری نداشته باشید. در این مطلب به 8 روش برای افزایش باتری در گوشی های اندروید و آیفون را در اختیارتان قرار داده ایم همراه ساتل دیجیتال باشید. 

روش اول: کاهش نور صفحه

اگر از آن دسته کاربرانی هستید که عادت دارید نور صفحه گوشی شما خیلی روشن باشد باید بدانید که این کار به باتری و نمایشگر گوشی شما آسیب وارد می کند. برای افزایش طول عمر باتری گوشی بهتر است شدت نور صفحه را کاهش دهید.

روش دوم: کاهش مدت زمان روشنایی نور صفحه نمایش

یکی دیگر از کارهایی که برای افزایش طول عمر باتری گوشی باید انجام دهیم این است که مدت زمان روشن بودن گوشی را کاهش دهید. هرچه صفحه نمایش گوشی بیشتر روشن باشد، انرژی بیشتری از باتری مصرف می شود. بهتر است مدت زمان روشنایی صفحه نمایش گوشی را در 30 ثانیه قرار دهید. 

روش سوم: استفاده از قابلیت Power Saving یا بهینه سازی انرژی

گوشی های هوشمند یک قابلیتی به نام Power Saving یا بهینه سازی انرژی دارند. با فعال سازی این قابلیت می توانید میزان نور نمایشگر و مصرف انرژی اپلیکیشن ها در پس زمینه به پایین ترین حد خود می رسد و باعث افزایش عمر باتری گوشی می شود. 

روش چهارم: شارژ اصولی باتری گوشی

خیلی از کاربران عادت های غلطی در هنگام شارژ گوشی دارند. برای اینکه باتری گوشی شما عمر مفید داشته باشد بهتر است نکاتی را که در ادامه این مطلب عنوان کرده ایم را رعایت کنید.

وقتی باتری گوشی شما به 15 درصد رسید آن را شارژ کنید و نگذارید تا 0 درصد برسد.

میزان شارژ کامل باتری گوشی 85 درصد است وقتی به این میزان رسید آن را از شارژر جدا کنید.

هنگامی که شارژ گوشی شما کامل شد گوشی را برق جدا کنید.

وقتی گوشی شما درحال شارژ است از آن استفاده نکنید. 

برای شارژ گوشی حتما از شارژر اصلی استفاده کنید و به هیچ عنوان از لپ تاپ و کامپیوتر به عنوان شارژر استفاده نکنید. 

روش پنجم: خاموش کردن اینترنت، وای فای و بلوتوث

خیلی از افراد عادت دارند دیتا، وای فای و بلوتوث گوشی را همیشه در حالت روشن قرار می دهند. در صورتی که دیتا، وای فای و بلوتوث گوشی شما همیشه روشن باشد طبیعی است که مصرف انرژی باتری افزایش پیدا کند. هنگامی که اینترنت گوشی شما روشن است باتری گوشی به صورت پنهانی در حال مصرف است. در صورتی که نیاز به این قابلیت ها ندارید آنها را خاموش کنید تا در مصرف باتری صرفه جویی کنید و عمر باتری گوشی را افزایش دهید. 

روش ششم: غیر فعال سازی مکان یاب (GPS)

برای استفاده از اپلیکیشن های راهنمای مسیر در همان ابتدای راه اندازی برنامه از شما اجازه دسترسی به موقعیت مکان شما ارسال می شود. هنگامی که GPS گوشی برای همیشه فعال باشد یعنی دائم در حال استخراج اطلاعات از موقعیت مکانی کنونی شما می باشد و این فرآیند نیاز به باتری می باشد. برای افزایش عمر باتری و نگهداری شارژ باتری بهتر است در مواقع نیاز GPS را روشن کنید. 

روش هفتم: لغو فعالیت برنامه در پس زمینه

بعضی اوقات ممکن است زمانی که از گوشی استفاده نمی کنید و آن را قفل کرده اید هنوز برنامه ای که در حال استفاده از آن بودید در پس زمینه در حال اجرا باشد. این اتفاق ممکن است هنگامی که در حال استفاده برنامه های دیگر هستید نیز رخ دهد. در این حالت مصرف باتری گوشی شما به شدت افزایش می یابد. با غیرفعال سازی برنامه ها در پس زمینه میزان شارژ باتری گوشی کمتر مصرف می شود و عمر باتری گوشی نیز افزایش می یابد. 

روش هشتم: تست وضعیت سلامت باتری

برای بررسی وضعیت سلامت باتری می توانید از اپلیکیشن های تست سلامت باتری استفاده کنید. در گوشی های ios قابلیت بررسی سلامت باتری گوشی وجود دارد اما کاربران اندرویدی باید برای این بررسی یک اپلیکیشن برروی گوشی نصب کنند. برای بررسی سلامت باتری در گوشی های اندرویدی پیشنهاد می کنیم مقاله بررسی سلامت باتری در گوشی های اندروید را مطالعه بفرمایید. 

باتری گوشی یک قطعه مصرفی است که ما با رفتار و نوع استفاده از آن می توانیم در کاهش یا افزایش عمر آن نقش داشته باشیم. اگر موارد ذکر شده در بالا را همیشه رعایت نکنید عمر باتری گوشی شما زود به پایان می رسد. 

شما چه روشی برای افزایش عمر باتری گوشی پیشنهاد می کنید. لطفا نظرات و تجربیات خود را در اختیار ما و سایر کاربران قرار دهید با تشکر از شما

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)