چگونه سلامت باتری در گوشی های اندورید را بررسی کنیم؟ 

چگونه سلامت باتری در گوشی های اندورید را بررسی کنیم؟ 
چگونه سلامت باتری گوشی های اندروید را بررسی کنیم؟، تست سلامت باتری گوشی های اندرویدی از طریق شماره گیری کد و اپلیکیشن، تست سلامت باتری گوشی سامسونگ و شیائومی

تست سلامت باتری گوشی های اندورید

مهم ترین بخش یک گوشی باتری آن می باشد. اگر باتری گوشی خراب شود یا کارایی باتری کاهش پیدا کند دیگر نمی توان به راحتی از گوشی  استفاده کنیم. باتری گوشی بعد از مدتی استفاده، کارایی اولیه خودش را از دست می دهد و کیفیت شارژدهی باتری کاهش می یابد. به همین دلیل باید وضعیت سلامت باتری را بررسی کنیم. در این مطلب راه های تست سلامت باتری گوشی سامسونگ و شیائومی را به شما آموزش می دهیم. همراه ساتل دیجیتال باشید. 

اگر بعد از مدتی استفاده از گوشی با کاهش شارژدهی باتری مواجه شدید قبل از اینکه اقدام به تعویض باتری کنید وضعیت سلامت باتری گوشی را بررسی کنید. ممکن است این مشکل از باتری نباشد و با یک به روزرسانی ساده برطرف شود. 

تست وضعیت سلامت باتری سامسونگ با نرم افزار Samsung Members

یکی از روش های تست سلامت باتری گوشی های سامسونگ استفاده از برنامه Samsung Members است. برای تست سلامت باتری با کمک برنامه Samsung Members باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • 1. برنامه Samsung Members را اجرا کنید. این برنامه به صورت پیش فرض برروی گوشی های سامسنوگ نصب شده است. اگر این برنامه را برروی گوشی نداشتید می توانید آن را دانلود کنید.
  • 2. گزینه Get Help را در انتهای صفحه انتخاب کنید.
  • 3. سپس در منوی نمایش داده شده گزینه Interactive Checks را انتخاب کنید. 
  • 4. از لیست امکانات و ویژگی ها گزینه باتری را انتخاب کنید تا تست سلامت باتری انجام شود. 
  • 5. در این مرحله اطلاعاتی درباره سلامتی و میزان شارژ باتری گوشی نمایش داده می شود. اگر باتری گوشی شما سالم باشد وضعیت Life با عبارت Good نمایش داده می شود.  

تست سلامت باتری گوشی سامسونگ

کد تست وضعیت سلامت باتری سامسونگ  

از دیگر روش های تست وضعیت سلامت باتری گوشی های سامسونگ استفاده از کد دستوری می باشد. برای استفاده از این روش باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • 1. کد دستوری #0228#* را شماره گیری کنید.
  • 2. با شماره گیری کد بالا یک صفحه جدید به شما نمایش داده می شود که می توانید اطلاعاتی مانند وضعیت شارژ ولتاژ را مشاهده کنید.

کد تست وضعیت سلامت باتری شیائومی 

برای بررسی سلامت باتری گوشی شیائومی باید مراحل زیر را انجام دهید:

1. کد دستوری *#*#6485#*#* را شماره گیری نمایید.

2. با شماره گیری کد بالا یک صفحه جدید به شما نمایش داده می شود که می توانید اطلاعاتی مانند وضعیت شارژ ولتاژ را مشاهده کنید.

تست وضعیت سلامت باتری گوشی شیائومی

در پنجره باز شده اطلاعات زیادی به شما نمایش داده می شود که ممکن است این اطلاعات کمی برای شما گیج کننده باشد. شما می توانید از طریق اطلاعات زیر مفهوم این کدها را متوجه شوید.

کد: MB_00 / MF_01 ... ظرفیت درحال حاضر باتری

کد: MB_01 ... وضعیت شارژ باتری

کد: MB_02 ... سرعت شارژ گوشی

کد: MB_03 ... ولتاژ لحظه ای باتری گوشی

کد: MB_04... شدت جریان باتری گوشی

کد: MB_05 ... دمای باتری گوشی

کد: MB_06 ... وضعیت سلامت باتری

کد: MF_02 ... دفعات چرخه باتری گوشی

کد: MF_05 ... ظرفیت در حال حاضر باتری

همچنین شما می توانید با استفاده از نرم افزار مدیریت باتری AccuBattery از تست سلامت و مدیریت باتری در گجت های هوشمند مطلع شوید. 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)