علت خاموش شدن گوشی آیفون و راه حل آن

علت خاموش شدن گوشی آیفون و راه حل آن
علت خاموش شدن ناگهانی گوشی های آیفون چیست؟ در این مطلب راهکارهایی برای حل مشکل خاموش شدن گوشی های آیفون در اختیار شما قرار داده ایم تا مشکل شما در کوتاه ترین زمان حل شود. همراه ما باشید.

چرا گوشی آیفون ناگهانی خاموش می شود؟

گوشی های آیفون محبوبیت زیادی بین کاربران دارد. گوشی های آیفون با وجود اینکه سیستم عامل و سخت افزار پیشرفته دارد باز هم کاربران آن از خاموش شدن ناگهانی گوشی های آیفون شکایت دارند. شما تصور کنید هنگام انجام کار مهم و حساس با گوشی هستید که ناگهان گوشی شما خاموش می شود. 

ما در ساتل دیجیتال با بیش از 15 سال سابقه در زمینه تعمیرات گوشی قصد داریم تجربیات خود را در زمینه خاموش شدن ناگهانی گوشی های آیفون در اختیار شما قرار دهیم. این ایراد ممکن است از مشکل سخت افزار یا نرم افزار گوشی باشد. برای اینکه متوجه شوید این مشکل از نرم افزار است یا سخت افزار باید راه حل های مشکلات نرم افزاری را اجرا کنید. همراه ساتل دیجیتال باشید. در صورتی که موفق به حل مشکل خاموش شدن گوشی آیفون نشدید با مراجعه به تعمیرگاه ساتل دیجیتال می توانید این مشکل را فوری توسط کارشناسان باتجربه برطرف کنید.  

روش اول: خالی کردن باتری

اگر گوشی آیفون تان خاموش شد اولین اقدامی که باید انجام دهید خالی کردن باتری گوشی است. این روش معمولا جواب می دهد. این روش کمی زمان بر است اما روشی کاربری است. برای انجام این روش باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • 1. گوشی تان را شارژ نکنید تا باتری آن خالی شود. باید چند ساعتی منتظر شوید تا باتری کاملا خالی شود تا گوشی خاموش شود. 
  • 2. بعد از خاموش شدن گوشی، گوشی را به شارژ بزنید.
  • 3. بعد از اینکه گوشی شارژ شد، آن را روشن کنید و بررسی کنید که مشکل برطرف شده است یا خیر؟

روش دوم: گوشی را از طریق iTuns ریستور کنید

روش دیگر برای حل مشکل خاموش شدن گوشی آیفون از طریق iTuns است. حتما قبل از ریستور کردن از اطلاعات گوشی بکاپ بگیرید. برای استفاده از این روش باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • 1. برنامه iTuns را برروی لپ تاپ یا کامپیوتر نصب کنید. بعد از نصب گوشی را از طریق کابل به سیستم متصل کنید. 
  • 2. سپس گوشی را ریبوت کنید. برای این کار باید کلید Home و کلید Power on/off را همزمان تا 10 ثانیه نگه دارید بعد از ده ثانیه کلید Power را رها کنید. وقتی برنامه iTuns گوشی را در حالت DFU Mode / Recovery Mode نشان داد کلید Home را هم رها کنید.
  • 3. یک کادر مانند تصویر پایین نمایش داده می شود که باید برروی OK کلیک کنید. 
  • 4. در انتها برروی گزینه Restore iPhone کلیک کنید منتظر شوید تا این فرایند انجام شود. 
  • 5. بعد از انجام مراحل بالا مشکل خاموش شدن گوشی آیفون حل خواهد شد. 

روش سوم: dr.fone – iOS System Recovery

برنامه dr.fone – iOS System Recovery یک برنامه رایگان با قابلیت های فراوان برای حل مشکلات گوشی های آیفون است. برای استفاده از این برنامه باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • 1. برنامه dr.fone – iOS System Recovery را دانلود و نصب کنید. بعد از نصب گوشی را به سیستم متصل کنید. از میان گزینه ها، گزینه System Recovery را انتخاب کنید. 
  • 2. سپس گزینه Start را بزنید تا فرایند بازیابی آغاز شود. 
  • 3. در این مرحله باید گوشی را در حالت DFU Mode ریبوت کنید. برای ریبوت کردن باید کلید Power و Home را همزمان به مدت 10 ثانیه نگه دارید سپس کلید Power را رها کنید. وقتی روی صفحه نمایش گوشی صفحه DFU را مشاهده کردید کلید Home را رها کنید. در صورتی که گوشی شما ریبوت نشد گزینه Try Again را بزنید.

حل مشکل خاموش شدن آیفون

  • 4. اطلاعات گوشی را مانند تصویر زیر وارد کنید و برروی Download کلیک کنید. 

علت خاموش شدن گوشی های آیفون

  • 5. بعد از دانلود شدن فایل، برنامه dr.fone شروع به تعمیر گوشی می کند تا مشکل پیش آمده برای گوشی را حل کند. بعد از انجام این فرایند گوشی ریستارت می شود. 
  • 6. این برنامه یک برنامه کاربردی برای کاربران آیفون است. با این برنامه می توانید مشکلات بوجود آمده برای آیفون مانند سیاه شدن صفحه نمایش، مشکلات نرم افزاری و ... را برطرف کنید. 

روش چهارم: Force Restart

یکی از روش های حل مشکل خاموش شدن گوشی آیفون استفاده از قابلیت Hard Reset است. برای استفاده از این روش باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • 1. در گوشی های قدیمی و قبل آیفون 7 کلید Sleep/Wake و Home و در گوشی های آیفون 7 به بالا کلیدهای ولوم پایین و Sleep/Wake را همزمان فشار دهید. کلیدها را تا زمانی که لوگوی اپل را روی صفحه نمایش گوشی مشاهده کنید نگه دارید. 
  • 2. وقتی که صفحه راه اندازی ظاهر شد کلیدها را رها کنید. 
  • 3. بعد از انجام مراحل بالا مشکل گوشی شما حل خواهد شد. 

روش چهارم: تعویض باتری

اگر تمام روش های بالا را انجام دادید و به نتیجه نرسیدید باید باتری گوشی را آیفون را عوض کنید. برای تعویض باتری گوشی آیفون بهتر است به مراکز تعمیر مورد اطمینان مراجعه کنید. زیرا تعویض باتری کپی می تواند در عملکرد گوشی تاثیر دارد و مجدد شما را به دردسر خواهد انداخت. برای تعویض باتری آیفون می توانید با بخش تعمیرات ساتل دیجیتال تماس بگیرید. ما در ساتل دیجیتال با بیش از 15 سال تجربه در زمینه تعمیرات گوشی، لپ تاپ، کامپیوتر، هدفون و اسپیکر آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستیم.

باز هم تاکید می کنیم که اگر گوشی آیفون شما خاموش می شود به دنبال تعویض باتری نباشید. قبل از همه مراحل بالا را انجام دهید در صورتی که با هیچ کدام از روش های بالا مشکل شما حل نشد به فکر تعویض باتری باشید. تمام روش های گفته تست شده است و کاربران با انجام این روش های نتیجه مناسب را دریافت کرده اند. در صورتی که گوشی آیفون شما خاموش می شود و شرایط استفاده از روش های بالا را ندارید می توانید با بخش تعمیرات ساتل دیجیتال تماس بگیرید تا کارشناسان شما را راهنمایی کنند. 

در این مطلب ما راه های حل مشکل خاموش شدن گوشی آیفون را به شما معرفی کردیم. آیا این روش ها برای حل این مشکل به شما کمک کرد؟ امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد. لطفا نظرات و تجربیات خود را در بخش نظرات در اختیار ما و سایر کاربران قرار دهید. با تشکر از شما 

☎️ تلفن تماس: 02188969497

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)