چگونه هدفون بلوتوث را شارژ کنیم تا آسیب نبیند؟

چگونه هدفون بلوتوث را شارژ کنیم تا آسیب نبیند؟
یکی از رایج ترین مواردی که باعث آسیب زدن به هدفون و هدست ها می شود، استفاده از شارژر نامناسب است. در این مطلب اطلاعات مهمی در مورد شارژر مناسب برای شارژ هدفون ها در اختیار شما قرار داده ایم.

هدفون بلوتوث را با چه شارژری، شارژ کنیم؟

این روزها هدفون و هدست های بلوتوثی یکی از همراهان همیشگی افراد شده است. بعد از انتخاب و خرید هدفون، نگه داری از هدفون و شارژ آن یک مسله مهم است که نباید آن را به عنوان یک کاربر نادیده بگیرید. هدفون و هندزفری های بلوتوثی از گجت های حساس هستند. اگر شما هم به تازگی هدفون بلوتوث یا ایرپاد خریداری کردید یا صاحب یک هدفون بلوتوث باشید، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که ایرپاد را با چه شارژری شارژ کنیم؟ با برای شارژ هدفون سردرگم شده باشید. برای افزایش عمر هدفون های بلوتوثی حتما باید هنگام شارژ هدفون یکسری نکات را رعایت کنید تا بعد از مدتی نیاز به تعویض باتری هدفون پیدا نکنید. در این مطلب قصد داریم نکات لازمی را که برای شارژ هدفون بلوتوث باید رعایت کنید را در اختیارتان قرار دهیم. همراه ساتل دیجیتال باشید. 

نکات مهم درباره شارژ هدفون

همانطور که می دانید هدفون و هدست های بلوتوثی مانند سایر دستگاه نیاز به شارژ دارند. شما برای شارژ هدفون و هدست ها می توانید از کابل شارژر مناسب با خروجی دستگاه تان استفاده کنید. اما نکته مهم انتخاب شارژر است که باید مناسب با ولتاژ دستگاه شما باشد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی شارژرهای متفاوتی در بازار موجود می باشد و چون این روزها زمان بسیار مهم است کمپانی های موبایل در تلاش هستند تا شارژرهایی تولید کنند که گوشی شما در مدت زمان کوتاهی شارژ شود.

گاهی افراد ندانسته از همان شارژر گوشی یا شارژرهای فست برای شارژ هدفون یا ایرپادشان استفاده می کنند. شما باید این نکته را در نظر داشته باشید که باتری هدفون و ایرپاد ظرفیت و اندازه کمتری نسبت به باتری گوشی های موبایل دارند. هنگامی که شما از شارژرهای گوشی یا شاررژرهای فست برای شارژ هدفون استفاده می کنید به علت وجود تفاوت در میزان ولتاژ، سیستم شارژ هدست نمی تواند به خوبی با آن منطبق شود. همین علت می تواند باعث آسیب دیدن باتری و کیس شارژ هدست شود. 

چگونه هدفون بلوتوث را شارژ کنیم؟

هدفون های بلوتوث دارای سه باتری هستند. هر گوشی هدفون یک باتری و داخل کیس شارژ هم یک باتری قرار دارد. شارژ باتری های هدفون بعد از چند ساعت استفاده تمام می شود و شما برای شارژ مجدد هدفون ها باید آن ها را داخل کیس شارژ قرار دهید. از طرفی کیس شارژ هدفون هم بعد از چندین بار شارژ باید توسط کابل و شارژر مناسب، شارژ کنید. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است هدفون شما از شارژر سریع پشتیبانی می کند یا خیر. شما با در نظر گرفتن ولتاژ هدفون و استفاده از شارژر مناسب هیچ گاه به مشکل برخود نمی کنید. از دیگر مواردی که باید در مورد شارژ ایرپاد و هدفون ها رعایت کنید این است که بعد از شارژ کامل آن ها را از شارژ خارج کنید و ساعت ها در حال شارژ آن را رها نکنید. 

بخشی از ساتل دیجیتال یک تعمیرگاه تخصصی هدفون و اسپیکر است که کارشناسان با تجربه هر روز در حال تعمیر انواع هدفون هستند. شایع ترین علت مراجعین برای تعمیر هدفون به ساتل دیجیتال استفاده از شارژرهای فست و آسیب دیدن باتری هدفون یا کیس شارژ آن می باشد. 

شارژر مناسب برای شارژ هدفون بلوتوثی

از چه شارژری برای شارژ هدفون استفاده کنیم؟

ما در ادامه این مطلب راهنمایی های لازم درباره انتخاب بهترین شارژر برای هدفون ها را عنوان کرده ایم. یکی از مهم ترین نکات لازم در انتخاب شارژر برای هدفون و هدست ها توجه به میزان ولتاژ و شدت جریان خروجی شارژر است. ولتاژ خروجی تمام شارژر ها 5 ولت و ولتاژ خروجی در شارژرهای فست 9 ولت و 12 ولت است.

توصیه ما به شما این است که اگر درگاه ورودی هدفون شما Micro USB (میکرو یو اس بی) است برای شارژ هدفون ها از شارژر 5 ولت 2 آمپر استفاده کنید. اما اگر درگاه ورودی شارژ هدفون Type-C (تایپ سی) است، از شارژرهای فست استفاده کنید. برای شارژ ایرپادهای اپل هم که مشخصا از شارژر آیفون استفاده کنید. اگر طبق این نکات هدفون یا هدست را شارژ کنید هیچ آسیبی به باتری هدفون یا کیس شارژ آن وارد نمی شود. 

در صورتی که هدفون یا ایرپاد شما نیاز به تعمیر یا سرویس دارد یا در رابطه با استفاده از ایرپاد و هدست بی سیم خود مشکلی دارید، می توانید با کارشناسان ما در ساتل دیجیتال تماس بگیرید.

در این مطلب ما درباره نکات مهمی که باید هنگام شارژ هدفون و هدست ها رعایت کنیم، صحبت کردیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد. لطفا نظرات و تجربیات خود را در این زمینه در بخش نظرات در اختیار ما و سایر کاربران قرار دهید. با تشکر از شما 

به روزرسانی در تاریخ: 8 شهریور 1402

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)