علت پر شدن حافظه گوشی اندروید | نحوه خالی کردن حافظه گوشی

علت پر شدن حافظه گوشی اندروید | نحوه خالی کردن حافظه گوشی
علت پر شدن بی دلیل حافظه گوشی اندروید چیست؟ چگونه مشکل پرشدن حافظه گوشی را حل کنیم؟

بررسی علت پرشدن حافظه گوشی های اندروید

گوشی های هوشمند این روزها به بخشی از زندگی ما تبدیل شده اند. همه ما درطول روز دائم در حال گرفتن عکس و فیلم، ارسال مدارک، فعالیت در شبکه های اجتماعی و ... هستیم. بعد از مدتی حجم زیادی از عکس، فیلم، مدارک و سایر فایل ها در گوشی ما ذخیره می شود و با پیغام پرشدن حافظه گوشی روبه رو می شویم. اولین کاری که بعد از پرشدن حافظه گوشی انجام می دهیم حذف عکس، فیلم و فایل های ذخیره شده برروی گوشی است. گاهی اوقات بعد از حذف این فایل ها همچنان حافظه گوشی پر است و پیغام پر بودن حافظه گوشی را مشاهده می کنید. این مشکل در گوشی های سامسونگ بسیار زیاد پیش می آید. در این مطلب به بررسی دو سوال چرا حافظه گوشی های اندروید بدون دلیل پر می شود؟ چگونه حافظه داخلی گوشی های اندروید را پاک کنیم؟ می پردازیم. همراه ساتل دیجیتال باشید. 

علت پر شدن بی دلیل حافظه گوشی اندروید چیست؟

بسیاری از برنامه های گوشی های اندروید فایل های مختلفی به عنوان کش در حافظه گوشی ذخیره می کند. به عنوان مثال برنامه های تلگرام و واتساپ نیاز به حافظه زیادی دارند. وقتی که شما با پیغام پرشدن حافظه گوشی روبه رو می شوید باید سراغ حذف کردن فایل های ذخیره شده کش برروی گوشی بروید. در ادامه مطلب راه های پاک کردن حافظه داخلی گوشی های اندرویدی را بیان شده است. 

کش گوشی اندروید را پاک کنید

اولین راه حل برای پاک کردن حافظه گوشی اندورید پاک کردن کش گوشی است. کش برنامه همان حافظه پنهان می باشد. هنگامی که شما از برنامه ای استفاده می‌کنید، از همان ابتدا، این برنامه شروع به ذخیره‌ی اطلاعات می‌کند تا بعدها بتواند از آنها استفاده کند. حالا تصور کنید 10 تا برنامه برروی گوشی نصب کرده اید و هر کدام از این برنامه ها حجم زیادی از حافظه را اشغال می کند. گاهی اوقات حافظه کش فضای زیادی را اشغال می کند که با حذف حافظه کش سرعت عملکرد نرم افزار تا حد قابل توجهی افزایش پیدا می کند. برای حذف حافظه کش در گوشی های اندروید باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • وارد تنظیمات گوشی شوید و بخش مدیریت برنامه یا Apps را انتخاب کنید.
  • آیکون سه نقطه در قسمت بالای صفحه سمت راست را انتخاب کنید و گزینه نمایش براساس سایز یا Sort by size را انتخاب کنید.
  • سپس برنامه ای را که فضای زیادی را اشغال کرده است را انتخاب کنید. 
  • گزینه Clear Cache را انتخاب کنید تا حافظه کش یا حافظه پنهان خالی شود و مقداری فضا آزاد شود.
  • این مراحل را می توانید برای تمام برنامه ها انجام دهید.

برنامه های غیر ضروری را پاک کنید

اگر برنامه های زیادی برروی گوشی نصب کنید باعث افزایش حافظه پنهان و کمبود حافظه گوشی می شود. بهتر است برنامه های غیر ضروری را پاک کنید تا فضای گوشی آزاد شود. 

عکس و فیلم ها را به حافظه SD منتقل کنید 

بهتر است فضای ذخیره سازی عکس ها و فیلم ها را بصورت پیش فرض برروی کارت حافظه SD تنظیم کنید. برای انجام این کار باید از قسمت تنظیمات دوربین گوشی فضای ذخیره سازی را برروی SD Card انتخاب کنید. 

گوشی را به تنظیمات کارخانه برگردانید

اگر همه مراحل بالا را انجام دادید و هنوز پیغام پربودن حافظه گوشی را دریافت می کنید یک بار گوشی را ریست فکتوری کنید. برای انجام این کار باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • به تنظیمات گوشی بروید
  • وارد بخش General management شوید سپس گزینه Backup and restore  را انتخاب کنید.
  • گزینه Factory data reset را انتخاب کنید. در یک صفحه جدید با پیغام Erase all data (factory reset) رو به رو می شوید. این صفحه به شما هشدار می دهد که در ادامه فرآیند تمام اطلاعات ذخیره شده برروی گوشی حذف خواهد شد. حتما قبل از ریست فکتوری یک بکاپ از اطلاعات ذخیره شده برروی گوشی تهیه کنید. 
  • اگر از انجام کار اطمینان دارید گزینه Delete all data  در انتهای صفحه را انتخاب نمایید.
  • با انجام مراحل بالا فرآیند ریست فکتوری آغاز می شود و گوشی شما به تنظیمات کارخانه برمی گردد. 

    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)