حذف فرایند حضوری رجیستری گوشی موبایل در مبادی گمرگ و فرودگاه

حذف فرایند حضوری رجیستری گوشی موبایل در مبادی گمرگ و فرودگاه
فرایند رجیستری گوشی های موبایل مسافری که تا بحال بصورت اظهار در لحظه ورود به کشور و بصورت حضوری انجام می شود با اعلام معاون فنی گمرک کشور ،مهرداد ارونقی از این پس بصورت غیر حضوری پیگیری و ثبت می شود. /فروشگاه موبایل ساتل دیجیتال

گروه خبری فروشگاه موبایل ساتل دیجیتال

حذف فرایند حضوری رجیستری گوشی در مبادی گمرگ و فرودگاه

فرایند رجیستری گوشی های موبایل مسافری که تا بحال بصورت اظهار در لحظه ورود به کشور و بصورت حضوری انجام می شده است با اعلام معاون فنی گمرک کشور ،مهرداد ارونقی از این پس بصورت غیر حضوری پیگیری و ثبت خواهد شد.

در حال حاضر فرایند رجیستری گوشی های موبایل که توسط مسافران به کشور وارد می شود و تمایل به استفاده از آن در داخل کشور دارند بصورت اظهار سریال موبایل مورد نظر در لحظه ورود به کشور و ثبت و پیگیری مجدد از طریق سامانه گمرک و پرداخت عوارض و ثبت موبایل در سامانه همتا انجام می شود.

مشکلی که برای بسیاری از دارندگان گوشی های رجیستر نشده پیش می آید این است که برای ثبت گوشی برای انجام رجیستر حتما می بایست اظهار سریال تلفن همراه در لحظه ورود به کشور و در بخش گمرک انجام شود و در صورت فراموشی مسافران و یا عدم اطلاع از این موضوع دیگر امکان ثبت تلفن همراه برای رجیستر و استفاده از گوشی وجود ندارد .

همچنین بسیاری از مسافران در لحظه ورود  قصد رجیستر گوشی تلفن خود داخل کشور را ندارند اما بدلایل مختلف مثلا طولانی شدن مدت حضور در کشور و نیاز به استفاده از گوشی موبایل نیاز به رجیستر کردن گوشی موبایل خود پیدا می کنند و متوجه می شوند که باید در همان لحظه ورود تقاضای ثبت سریال گوشی موبایل خود جهت رجیستر شدن را ارئه می دادند .

با توجه به مشکلات پیش آمده در بازدید وزیر اقتصاد از بخش گمرک فرودگاه امام خمینی و بررسی روند فعلی رجیستری تلفن همراه مسافران ، با دستور وزیر اقتصاد مقرر شده است به زودی کارگروهی از دستگاه های ذیربط تشکیل و اقدامات لازم جهت حذف فرایند حضوری رجیستری گوشی تلفن انجام شود.

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)