مراحل ثبت و ردیابی گوشی سرقتی

مراحل ثبت و ردیابی گوشی سرقتی
مراحل لازم برای ثبت و ردیابی گوشی موبایل سرقتی و مفقودی، چگونه گوشی دزدی را ردیابی کنیم، روش ردیابی گوشی سرقت شده، بهترین روش های پیگیری گوشی سرقت شده، مراحل پیگیری گوشی مفقودی

مراحل لازم برای ثبت و ردیابی گوشی سرقتی و مفقودی - ثبت گوشی دزدی در همتا

این روزها با افزایش قیمت گوشی موبایل در بازار سرقت گوشی به یک مشکل بزرگ تبدیل شده است. کاربران باید بدانند که هنگام سرقت گوشی و یا مفقود شدن آن تنها از دست دادن آن نیست. چند مساله وجود دارد که در صورت عدم اطلاع کاربران برای مقابله با آن ها، می توانند مشکلات زیادی را برایتان به وجود بیاورند. ممکن است فرد با استفاده از سیم کارت روی گوشی مرتکب جرم شود، ممکن است گوشی موبایل خرید و فروش شود و یا از مرز کشور خارج شود.

هنگام سرقت و یا مفقود شدن گوشی موبایل باید چه اقداماتی را انجام داد تا از بروز اینگونه مشکلات جلوگیری شود؟

هنگام سرقت گوشی موبایل قبل از طرح شکایت کیفری و یا هنگام مفقود شدن آن کاربران باید ابتدا اقدام به فعال سازی فرآیند ردیابی گوشی سرقتی یا گمشده در سامانه همیاب۲۴ کنند.

برای فعالسازی باید مراحل زیر را انجام دهید:

۱- با مراجعه به نمایندگی اپراتور خود و یا دفتر پیشخوان سیم کارت روی گوشی موبایل را مسدود کنید.

2- در سامانه ردیابی گوشی های سرقتی و یا مفقودی همان وب سایت سامانه همیاب 24 شماره IMEI گوشی را ثبت کنید تا از طریق خدمات جامع این سامانه مراحل ردیابی گوشی موبایل شما شروع شود.

هنگام سرقت گوشی چیکار کنیم؟

3- پس از انجام مراحل بالا سامانه همیاب۲۴ یک کدی را در اختیارتان قرار می ­دهد که از طریق این کد می­ توانید در دادسرا شکایت سرقت گوشی موبایل خود را تنظیم کنید.

نکته:

هنگام خرید گوشی موبایل، تبلت و یا لپ تاپ برای اطمینان یافتن از رجیستر بودن و سرقتی نبودن دستگاه، با شماره IMEI گوشی موبایل، تبلت و یا شماره سریال لپ تاپ می توانید به صورت رایگان از سامانه همیاب ۲۴ و یا اپلیکیشن آن استعلام بگیرید تا از رجیستر بودن و سرقتی نبودن دستگاه مطمئن شوید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)