فرایند جدید رجیستری غیرحضوری موبایل مسافری در مبادی ورودی و گمرکات کشور

فرایند جدید رجیستری غیرحضوری موبایل مسافری در مبادی ورودی و گمرکات کشور
خبر تکمیلی فرایند جدید رجیستری غیرحضوری موبایل مسافری در مبادی ورودی و گمرکات کشور

گروه خبری ساتل دیجیتال

فرایند جدید رجیستری غیرحضوری گوشی تلفن همراه مسافری در مبادی ورودی و گمرکات مجری طرح رجیستری اعلام شد.

همانظور که در مطالب قبلی ذکر شد با بوجود آمدن شرایط نامناسب پذیرش و ثبت موبایل همراه مسافران در هنگام ورود به کشور و سردرگمی و ازدحام مسافران برای ثبت موبایل خود در سیستم رجیستری ، موضوع با دستور مستقیم مسئولان برای پیگیری و بهبود وضعیت مورد پیگیری قرار گرفته است .

با اعلام ابلاغیه جدید گمرک جمهوری اسلامی ایران تغییراتی در فرایند رجیستری گوشی تلفن همراه مسافری صورت می پذیرد.با بررسی ابلاغیه مربوطه فرایند رجیستری گوشی های موبایل مسافرین در هنگام ورود به مبادی کشور از جنله فرودگاه ها صرافا باید احراز هویت شخص مسافر و گوشی موبایل وی در مبادی ورودی گمرک و در حداقل زمان ممک صورت پذیرد و کلیه کنترل ها لازم بعدی در راستای رجیستر نمودن گوشی از جمله کنترل گذرنامه از طریق سرویس ناجا و و جود سیمکارت بنام مسافر مورد نظر به صورت کاملا غیرحضوری و ظرف حداکثر مدت یکماه از ورود وی صورت پذیرد.

به طور کلی در فرایند رجیستری گوشی های موبایل تغییر چندانی صورت نگرفته است و قرار بر این شده است که فرایند ثبت اطلاعات در هنگام ورود مسافرین در کوتاهترین زمان ممکن صورت پذیرد.

مشکلی که عده ای از مسافران در مورد رجیستر نمودن گوشی موبایل خود با آن برخورد می نمایند این است که  در زمان ورود اطلاعی از اینکه باید حتما  مشخصات گوشی خود جهت رجیستری را اعلام نمایند و پس از وارد شدن نیز امکان ثبت گوشی خود برای رجیستری را ندارند . عده ای دیگران از کاربران نیز از ازدحام جمعیت د ر هنگام درخواست برای ثبت رجیستری گوشی خود اظهار نارضایتی می نمایند .

از طرفی دیگر دلیلی که حتما مسافران را ملزم به ارائه مشخصات گوشی موبایل در هنگام ورود به کشور می نماید به راه افتادن بازار ورود گوشی های موبایل بصورت غیر رسمی و ثبت و رجیستر نمودن آن با استفاده از امتیاز مسافران می باشد .

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)