چرا نباید از پاوربانک باد کرده استفاده کنیم؟

چرا نباید از پاوربانک باد کرده استفاده کنیم؟
چرا نباید از پاوربانک باد کرده استفاده کنیم؟ ما در این مطلب علت باد کردن پاوربانک و بایدها و نبایدهای استفاده از پاوربانک بادکرده را در اختیار شما قرار داده ایم تا خدای نکرده دچار حادثه نشوید.

امروزه استفاده از پاوربانک ها بین کاربران گوشی و دستگاه های هوشمند افزایش پیدا کرده است. چون افراد ساعت طولانی در بیرون از منزل هستند، پس به یک پاروبانک باکیفیت و مناسب برای شارژ گوشی یا سایر دستگاه های هوشمند خود نیاز دارند. اما باید هنگام استفاده از پاوربانک نکات مهمی را در نظر داشته باشید تا دچار مشکل یا حادثه خطرناکی نشوید. ما در این مطلب علت باد کردن پاوربانک، بایدها و نبایدهای استفاده از پاوربانک باد کرده را به شما توضیح داده ایم. تا انتهای این مطلب همراه ساتل دیجیتال باشید.  

علت باد کردن پاوربانک چیست؟

بیشتر پاوربانک ها از باتری لیتیوم یونی با مدارهایی داخل یک قاب فلزی یا پلاستیکی ساخته شده اند. باتری های لیتیوم یونی با همه ویژگی های مثبتی که دارند، بسیار آسیب پذیر هستند. که یکی از این آسیب ها متورم شدن باتری است. اما این سوال پیش می آید که علت باد کردن باتری پاروبنک چیست؟ علت باد کردن باتری پاوربانک افزایش بیش از حد جریان داخلی و در نهایت گرم شدن باتری است. این علت باعث افزایش گازهای داخلی باتری می شود و در نهایت موجب باد کردن باتری پاروبانک می گردد. که این باد کردن باتری می تواند منجر به انفجار یا آتش سوزی پاوربانک شود. از دیگر علل باد کرده می توان به شارژ بیش از حد پاروبانک، گرم شدن بیش از حد پاوربانک، پاروبانک های تقلبی و نداشتن استانداردهای ایمنی می باشد. بهتر است پاروبانک استاندارد تهیه کنید تا دچار مشکلات این چنینی نشوید.

پاوربانک باد کرده قابل تعمیر است؟

بله. پاوربانک باد کرده تنها در یک شرایطی قابل تعمیر است که باتری آن را در یک مرکز تعمیر معتبر توسط کارشناسان باتجربه و متخصص تعویض گردد. 

اگر پاوربانک باد کرد چه کنیم؟

در اولین قدم اگر پاوربانک باد کرد به هیچ عنوان از آن استفاده نکنید یا مجدد آن را شارژ نکنید. در چنین شرایطی بهتر است به فکر دستگاه جدید باشید. اما اگر قصد تعمیر آن را دارید حتما به افراد متخصص و باتجربه در زمینه تعمیرات لوازم الکترونیکی مراجعه کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که پاوربانک باد کرده را داخل سطل زباله های عمومی نیندازید چون مواد سمی داخل پاوربانک ممکن است به انسان و محیط زیست آسیب بزند. 

چه کار کنیم تا پاوربانک باد نکند؟

متاسفانه برخی از برندهای پاوربانک ها به دلیل استفاده باتری نامرغوب بی دلیل متورم می شوند. اما در کل برای جلوگیری از باد کردن باتری پاوربانک بهتر است موارد زیر را رعایت کنید:

  • پاوربانک را برندهای معتبر و فروشگاه های مورد اطمینان خریداری کنید. شاید شما پاوربانکی با قیمت نسبتا ارزان خریداری کنید، اما قطعا پاروبانک خریداری شده از کیفیت مطلوبی برخوردار نمی باشد و همین کیفیت پایین منجر به باد کردن باتری پاوربانک یا طول عمر کوتاه پاروبانک می باشد. 
  • پاوربانک حتما دارای استانداردهای ایمنی برای جلوگیری شارژ بیش از حد، محافظت در برابر اتصال کوتاه و ... باشد. 
  • حتما بعد از شارژ کامل پاوربانک آن را از شارژ جدا کنید. چون همین امر باعث می شود به باتری دستگاه فشار زیادی وارد شود. 
  • پاوربانک را در جای گرم و مستقیم زیر نور خورشید قرار ندهید. بهترین دما برای نگهداری بین 20 تا 25 درجه می باشد. این نکته را یادآوری کنیم که هنگامی که گوشی با پاوربانک در حال شارژ است، دمای پاوربانک کمی افزایش پیدا می کند. شما باید این افزایش دما را مدیریت کنید تا به باتری پاوربانک و گوشی آسیبی وارد نشود. 
  • برای شارژ پاروبانک ها از شارژر مناسب استفاده کنید. استفاده از شارژر نامناسب باعث می شود جریان نامناسب به باتری پاوربانک برسد و به همین سادگی باتری پاوربانک شما آسیب می بیند. 

ما در این مطلب درباره علت باد کردن پاوربانک ها و کارهایی که باعث باد کردن باتری پاوربانک می شود را بیان کردیم. برای جمع بندی اگر بخواهیم بگوییم پاروبانک را بیش از حد شارژ نکیند، در دمای بالا نگهداری نکنید و مدت زمان طولانی پاروبانک را بدون استفاده کنار نگذارید. همچنین تحت هیچ شرایطی از پاوربانک باد کرده استفاده نکنید. 

ما در این مطلب درباره علت باد کردن باتری پاوربانک و استفاده نکردن پاوربانک در این شرایط را در اختیارتان قرار دادیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. لطفا تجربیات و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)