تاثیر موسیقی بر مغز انسان چگونه است؟

تاثیر موسیقی بر مغز انسان چگونه است؟
تاثیر موسیقی بر مغز انسان چگونه است؟، اثرات انواع موسیقی بر مغز انسان، موسیقی سلامت و کارایی مغز شما را بهبود می بخشد، تاثیرات عجیب موسیقی روی عملکرد شما

تاثیر موسیقی بر مغز انسان چگونه است؟

موسیقی شاد یا غمگین بر نحوه چگونه دیدن صورت‌های خنثی تاثیر می‌گذارد:

وقتی یک قطعه‌ موسیقی بسیار شاد یا غمگین پخش می شود، علاوه براحساس، مغز شنونده هم به موسیقی شاد و غمگین واکنش نشان می دهد. حتی قطعات کوتاهی از موسیقی شاد یا غمگین می‌تواند بر ذهن شنونده تاثیرگذار باشد. طبق تحقیقات انجام شده، شرکت کنندگان بعد از شنیدن قطعه‌ای کوتاه از موسیقی، تمایل داشتند که یک تصویر از چهر‌ه‌ای خنثی را طبق لحن موسیقی‌ای که شنیده بودند، به عنوان شاد یا غمگین تفسیر کنند.

احساسات ما بر دو نوع تحت تاثیر موسیقی قرار می گیرند: احساسات درک شده و احساسات حس شده. یعنی گاهی اوقات ما احساسات یک موسیقی را بدون اینکه واقعا آن را حس کنیم، متوجه می شویم که دلیل بر این است که چرا برخی از ما گوش دادن به یک موسیقی غمگین را لذت‌بخش و نه افسرده‌کننده می‌دانیم.

مزایای گوش دادن به موسیقی غم انگیز 

 موسیقی غم انگیز به شما در برقراری ارتباط بهتر با احساساتتان کمک کند تا شما زودتر بهبود یابید. گوش دادن به موسیقی باعث افزایش مواد شیمیایی مغز و تقویت عملکرد مغز می شود.گوش دادن به موسیقی به همراه دیگران باعث تحریک هورمون اوکسی توسین مغز می شود. این هورمون به ما کمک می کند با دیگران ارتباط برقرار کنیم و به دیگران اعتماد کنیم.

موسیقی باعث پیشرفت خلاقیت می شود

افراد زیادی دوست دارند هنگام انجام کارهایشان به موسیقی گوش بدهند. گوش دادن به موسیقی می تواند عملکرد و کارایی شنونده را افزایش دهد. اما ممکن است وقتی که در حال انجام کار خلاقانه باشید، موسیقی با صدای بلند بهترین انتخاب نباشد. پخش یک موسیقی با صدایی در سطح متوسط می تواند تاثیر عالی برروی خلاقیت شما داشته باشد و برخلاف صدای بلند، حواس شما را پرت نمی‌کند.

پخش موسیقی با صدای ملایم  مغز را بیشتر درگیر می‌کند و عملیات پردازش مغز در سطح بالاتری انجام می شود. در نتیجه باعث خلاقیت بیشتر می‌شود. پخش موسیقی با صدای بلند تفکر خلاق شنونده را مختل می‌کند، چون این صدا بر شنونده غلبه می‌کند و کاربر برای پردازش مؤثر اطلاعات، باید بیشتر تلاش کند.

 دوستداران موسیقی با دید مثبت به مسائل نگاه می کنند و خلق و خوی بهتری دارند. علم روانشناسی ثابت کرده است که گوش دادن و پخش موسیقی هورمون استرس یعنی کورتیزول را کاهش می دهد. موسیقی می تواند شما را در مراحل زندگی قدرتمندتر و امیدوارتر کند و باعث می شود کنترل زندگی خودتان را بهتر داشته باشید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)