9 قابلیت پنهان اپل واچ

9 قابلیت پنهان اپل واچ
هر گجتی یک سری قابلیت های پنهانی دارد که با دانستن آن می توانید استفاده بهینه تری از آن داشته باشید. اپل واچ هم جزو این دسته گجت ها می باشد که 12 قابلیت پنهان دارد و در این مطلب به طور کامل به آن ها اشاره کردیم.

بیشترین استفاده شما از اپل واچ چیست؟ فقط به تماس ها و پیام هایتان پاسخ می دهید و ساعت را چک می کنید و در نهایت هنگام ورزشی و پیاده روی کالری سوزانده شده را محاسبه می کنید؟ آیا می دانستید که قابلیت های اپل واچ محدود به این موارد نیست و یکسری قابلیت هایی دارد که از آن خبر ندارید؟ در ادامه 9 قابلیت استفاده از اپل واچ را معرفی کرده ایم که با دانستن این موارد حرفه ای تر از قبل می توانید از اپل واچ خود استفاده کنید. همراه ساتل دیجیتال باشید. 

قابلیت های اپل واچ

پیدا کردن دیگران با اپل واچ

شما با اپل واچ می توانید خانواده یا دوستانتان را ردیابی و پیدا کنید. برای استفاده از این قابلیت باید آن ها هم آیفون، آیپد یا اپل واچ داشته باشند. در این شرایط به راحتی می توانید با برنامه Find People موقعیت مکانی آن ها را در اپل واچ از طریق نقشه ببینید. 

همچنین می تونید تنظیماتی در نظر بگیرید که وقتی فرزندان شما به مکان خاصی نزدیک می شود یا خارج می شود به شما اعلام کند. برای این کار باید لیست افراد جهت ردیابی را به اپل واچ خود اضافه کنید. پس باید مراحل زیر را انجام دهید: 

  • اپلیکیشن Find People را در اپل واچ اجرا کنید. 
  • در انتهای صفحه Share My Location را انتخاب کنید.
  • شخص مورد نظر را میان لیست مخاطبین انتخاب کنید. 
  • سپس مدت زمانی که قصد دارد موقعیت مکانی خود را به اشتراک بگذارید، انتخاب کنید.
  • یک پیغام برای شخص مورد نظر که آن فرد هم باید موقعیت مکانی خود را با شما به اشتراک بگذارد. 
  • با انجام مراحل بالا هر بار اپلیکیشن Find People را اجرا کنید، می توانید موقعیت این شخص را بر روی نقشه ببینید. 

با اپل واچ عکس بگیرید

شاید تصور کنید که اپل واچ دوربین داخلی دارد. اما این چنین نیست و شما با یک ترفند ساده می توانید از اپل واچ به عنوان ریموت استفاده کنید و مواقعی که قصد دارید سلفی بگیرید یا ویدیو ضبط کنید، می توانید از اپل واچ استفاده کنید. این قابلیت برای کسانی که تولیدمحتوا انجام می دهند بسیار کاربردی می باشد. برای این کار کافی است کادر دوربین را در اپل واچ در جای مورد نظر تنظیم کنید و برای عکس گرفتن یک دکمه از اپل واچ را فشار دهید. به همین راحتی می توانید بدون نیاز به حضور کسی تولیدمحتوا انجام دهید. 

بی صدا کردن تماس و پیام ها با اپل واچ

ممکن است مواقعی پیش بیاید که لازم باشد صدای نوتیفیکیشن یا تماس اپل واچ را بی صدا کنید. با یک حرکت ساده می توانید بدون قطع کردن کل صدا، اعلان و تماس های جدید را بی صدا کنید. برای این کار باید کف دستتان را چند ثانیه صفحه نمایش اپل واچ نگه دارید تا صدای اعلان های جدید قطع شود. اگر با این روش قطع نشد از طریق تنظیمات با روش زیر اقدام کنید. 

  • در اپل واچ وارد تنظیمات شوید.
  • در انتهای صفحه Sounds & Haptics را انتخاب کنید. 
  • سپس گزینه Cover to Mute را انتخاب کنید. 

پیدا کردن آیفون با اپل واچ

برای همه ما پیش آمده که گاهی فراموش کنیم گوشی موبایلمان را آخرین بار کجا گذاشته ایم. اگر از کاربران گوشی های آیفون هستید و اپل واچ دارید دیگر نیازی نیست از اطرافیان بخواهید تا با گوشی تماس بگیرند. با اپل واچ می توانید به راحتی آیفون تان را پیدا کنید. برای اینکار باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • کلید کنار اپل واچ را فشار دهید تا وارد منوی کنترل شوید. 
  • در این مرحله باید آیکونی که علامت گوشی در حال زنگ خوردن است را انتخاب کنید. 
  • در واقع با این کار از گوشی آیفون شما صدای هشدار پخش می شود و به راحتی می توانید آن را پیدا کنید. 
  • همچنین اگر دستتان را چند ثانیه روی این آیکون نگه دارید علاوه بر پخش صدا، فلاش هم می زند. 

باز کردن قفل آیفون با اپل واچ 

اگر به هردلیلی Face ID شما خراب بود یا ماسک روی صورت داشتید امکان شناسایی چهره وجود نداشت با این ترفند می توانید به راحتی قفل گوشی آیفون را باز کنید. اپل واچ با سیستم عامل watchOS 7.4 به بالا امکان باز کردن قفل گوشی را دارد. برای استفاده از این قابلیت باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • به تنظیمات آیفون بروید. 
  • سپس گزینه Face ID & Passcode را انتخاب کنید. 
  • رمز ورود را وارد کنید. 
  • به انتهای صفحه بروید و Unlock with Apple Watch را فعال کنید. 
  • با انجام تنظیمات بالا هر بار که Face ID شما کار نکرد، یک اعلان روی اپل واچ به نمایش در می آید. اگر با دیدن این پیام دستتان را از پایین صفحه به بالا بکشید قفل گوشی آیفون شما باز می شود. 

مدیریت اپل واچ با ژست های حرکتی

در اپل واچ اولترا 2 و سری 9 و مدل های جدیدتر یک قابلیت به اسم Double Tap اضافه شده است. با این قابلیت می توانید در مواقعی که امکان ضربه زدن یا فشار دادن روی صفحه اپل واچ را ندارید با حرکت دست آن را مدیریت کنید. 

در مدل های قدیمی اپل واچ هم می توانید از طریق مراحل زیر ژست های حرکتی را فعال کنید و سپس تعیین کنید با هر ژستی چه حرکتی در اپل واچ اجرا شود. 

مراحل Settings > Accessibility > AssistiveTouch طی کنید و سپس AssistiveTouch و Hand Gestures را فعال کنید. 

بررسی دقیق فعالیت ورزشی با اپل واچ 

اگر از اپل واچ برای بررسی فعالیت های ورزشی استفاده می کنید، حتما متوجه شده اید که اطلاعات فعالیت ورزشی را همراه با مکث و استراحت های بین ورزش ارائه می دهد. به عنوان مثال هنگام ورزش، دوچرخه سواری و ... حتما پیش می آید که گاهی توقف کنید. برای حذف مدت زمان توقف حین ورزش و بدست آوردن اطلاعات دقیق می توانید قابلیت مکث خودکار را فعال کنید. با فعال کردن این قابلیت هر زمان که حین تمرین، فعالیت را متوقف کنید، ساعت متوجه می شود و شمارش زمان را نگه می دارد و با حرکت مجدد شما شمارش را آغاز می کند. با این قابلیت شما می توانید اطلاعات دقیق تری از فعالیت خود داشته باشید. برای فعال کردن قابلیت auto pause باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • در گوشی آیفون خود برنامه Watch را اجرا کنید. 
  • سپس در انتهای صفحه Workout tab را انتخاب کنید. 
  • گزینه Auto-Pause را انتخاب کنید تا قابلیت auto pause فعال شود. 

با اپل واچ موزیک گوش کنید

با هندزفری بلوتوثی بدون نیاز به گوشی آیفون می توانید با اپل واچ آهنگ های مورد علاقه تان را گوش کنید. برای اینکه با اپل واچ آهنگ گوش کنید باید مراحل زیر طی کنید.

با اپل واچ برنامه موزیک را اجرا کنید. 

با دکمه چرخان کنار اپل واچ یا Digital Crown آهنگ مورد علاقه تان از بین لیست پیدا و انتخاب کنید. 

حتما توجه کنید که باید از یک هندزفری بلوتوثی برای گوش کردن به موزیک از طریق اپل واچ استفاده کنید. 

با اپل واچ پادکست گوش کنید

اگر اپل واچ شما مجهز به LTE باشد می توانید به راحتی بدون نیاز به اینترنت پادکست گوش کنید. برای این کار کافیست مراحل زیر را انجام دهید تا بتوانید به صورت آفلاین پادکست های مورد علاقه تان را گوش دهید. 

  • برنامه Apple Watch را اجرا کنید. 
  • سپس گزینه My Watch و در ادامه Podcasts را انتخاب کنید.
  • از قسمت Add Episodes From گزینه Custom را انتخاب کنید. 
  • در این مرحله می توانید پادکست های مورد علاقه تان را به اپل واچ اضافه کنید. 
  • این نکته را در نظر بگیرید که با اجرا شدن پادکست تا آخر به صورت خودکار از لیست پخش حذف می شود. 

جمع بندی:

اپل واچ یک ساعت هوشمند معمولی نیست و قابلیت های متنوع و جذابی دارد که اگر با آن ها آشنا شوید می توانید استفاده بهینه تری از اپل واچ خود داشته باشید. در این مطلب شما را با 9 قابلیت اپل واچ آشنا کردیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. شما هم تجربیات و نظرات خود را در رابطه با استفاده از اپل واچ با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید. 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)