شکایت کاربران از کاهش باتری آیفون 14 و آیفون 14 پرو

شکایت کاربران از کاهش باتری آیفون 14 و آیفون 14 پرو
با گذشت کمتر از یک سال از معرفی و عرضه آیفون 14 برخی از کاربران آیفون 14 و آیفون 14 پرو از کاهش ظرفیت باتری آیفون 14 و آیفون 14 پرو شکایت می کنند. این در حالی است که ظرفیت باتری آیفون ها تا دو سال استفاده هم کاهش پیدا نمی کرد.

کاهش ظرفیت باتری آیفون 14 و آیفون 14 پرو

برخی از کاربران آیفون 14 و آیفون 14 پرو از کاهش ظرفیت باتری آیفون 14 و آیفون 14 پرو تا 88 درصد خبر دادند. همچنین برخی از کاربران هم با اعداد 91 تا 97 درصد هم نیز روبه رو شده اند. این در حالی است که کاربران سری های قبلی آیفون حتی تا دو سال استفاده هم مشکل کاهش ظرفیت باتری نداشتند.  

اپل با به روزرسانی ios 11.3 قابلیت سلامت باتری یا attery Health را به تنظیمات آیفون ها اضافه کرده است. اپل با افزودن این قابلیت به تنظیمات گوشی کاربران را از وضعیت باتری گوشی خود مطلع می کند. آیفون از باتری های لیتیوم-یونی استفاده می کند. این باتری ها با هربار شارژ ضعیف تر می شود. این مسله به این معنا می باشد که با افزایش عمر باتری، میزان شارژدهی باتری کاهش می باید و شما در این شرایط مجبور می شوید گوشی را در مدت زمان کوتاه تری شارژ کنید. 

سلامت باتری بر روی عملکرد گوشی تاثیر زیادی دارد. چون سیستم عامل ios برای برقرار توازن بین سلامت باتری و عملکرد گوشی یک سری اقدامات فنی انجام می دهد. وقتی باتری گوشی آیفون در اثر مرور زمان کاهش می باید کارهایی مانند باز کردن برنامه ها و کار کردن با گوشی نیاز به زمان بیشتری خواهد داشت. بنابراین شما در یان شرایط شما نیاز دارید تا باتری گوشی را عوض کنید. این در حالی است که هزینه تعویض باتری گوشی های آیفون 14 و آیفون 14 پرو نسبت به مدل های قبلی گران تر است و از 69 دلار به 99 دلار افزایش یافته است. 

علت کاهش ظرفیت باتری آیفون 14 و آیفون 14 پرو

کاهش ظرفیت باتری آیفون 14 و آیفون 14 پرو چند علت دارد که در ادامه آن ها را بررسی خواهیم کرد.

  • ممکن است الگوریتم محاسبه سلامت باتری آیفون به نسبت مدل های قبلی تغییر کرده باشد.
  • دلیل دوم ممکن است مربوط به نسخه آزمایشی ios 17 باشد که هنوز بخش مدیریت باتری و انرژی به طور کامل بهینه نشده باشد. 
  • مورد بعدی این است که ویژگی های آیفون 14 مانند صفحه نمایش همیشه روشن و سطح روشنایی بالا می تواند بر روی سلامت باتری تاثیر گذار باشد. 

با این وجود اپل هنوز از دلیل کاهش ظرفیت باتری در گوشی های آیفون 14 و ایفون 14 پرو را بیان نکرده است. طبق گفته اپل باید زمانی که میزان سلامت باتری آیفون به 80 درصد رسید باید باتری آیفون را تعویض کنید. این در حالی است که برخی از کاربران آیفون 14 کمتر از یک سال از استفاده آن مجبور به تعویض باتری می شوند. 

ما در این مطلب درباره علت کاهش باتری آیفون 14 و آیفون 14 پرو صحبت کرده ایم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. لطفا تجربیات و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)