تفاوت آیفون اکتیو شده و نات اکتیو چیست؟ | فرق آیفون اکتیو و نات اکتیو

تفاوت آیفون اکتیو شده و نات اکتیو چیست؟ | فرق آیفون اکتیو و نات اکتیو
تفاوت آیفون اکتیو شده و نات اکتیو چیست؟ آیفون اکتیو شده بخریم؟دلیل قیمت کمتر آیفون های اکتیو شده چیست؟ نکات مهم در هنگام خرید آیفون را باهم بررسی می کنیم

تفاوت آیفون اکتیو شده و نات اکتیو چیست؟ آیفون اکتیو شده بخریم؟ دلیل قیمت کمتر آیفون های اکتیو شده چیست؟ 

در بازار این روزها زمانی که برای خرید آیفون به فروشگاههای موبایل و یا فروشگاههای آنلاین مراجعه می کنید با دو اصطلاح جدید آیفون اکتیو و آیفون نات اکتیو (Active -Not Active) مواجه می شویم و می بینیم که آیفون های با مشخصات یکسان و فرق در اکتیو شده یا اکتیو نشده اختلاف قیمتی تا حدود دو میلیون تومان دارند و خریداران را بر سر دو راهی قرار می دهند. قبل از اینکه توصیه به خرید آیفون اکتیو شده یا آیفون نات اکتیو کنیم ابتدا به بررسی این دو اصطلاح و دلیل پیدایش آیفون های اکتیو نات اکتیو می پردازیم.

چگونه اکتیو بودن آیفون را چک کنیم؟

همان طور که می دانید در کشور ایران بدلیل اینکه مورد تحریم های آمریکا قرار دارد نمایندگی رسمی فروش و خدمات اپل وجود ندارد و همچنین هیچ گونه فروش رسمی از سوی اپل برای کشور ایران صورت نمی گیرد. تاکنون واردکنندگان مختلف از منابع فروش گوناگون اقدام به خرید عمده گوشی های آیفون و توزیع آن در داخل کشور می کردند. با بروزرسانی های قوانین فروش اپل، این شرکت با هدف کنترل بازار فروش و مبارزه با پولشویی سیاست های فروش محصولات اپل دستخوش تغییراتی شده اند.

یکی از این تغییرات که در بازار فروش گوشی های آیفون در ایران تاثیرگذار بوده است محدودیت برای فروش عمده محصولات اپل توسط توزیع کنندگان منطقه ای با هدف استفاده در سایر مناطق بوده است. به زبان ساده اپل محدودیتی را برای  توزیع کنندگان کشور امارات برای  فروش عمده ی محصولات به کشورهای سایر مناطق را تعیین نموده است و اجازه صادرات بیش از 20 درصد کل محصولات توزیعی را نمی دهد. این مسئله باعث پیدایش آیفون اکتیو و نات اکتیو شده است. یعنی شرکت های فروش عمده برای اینکه بازار کشورهایی مانند ایران را با ایجاد محدودیت جدید از دست ندهند، گوشی های آیفون را ابتدا در منطقه اصلی فعال نموده و سپس اقدام به فروش آن می نمایند . به این ترتیب محدودیت ایجاد شده توسط اپل دور زده می شود.

آیا خرید آیفون اکتیو شده اشتباه است؟

فرایند اکتیو شد دستگاه به این صورت است که پلمپ  دستگاه باید باز شود و مراحل فعال سازی آیفون صورت پذیرد و دوباره دستگاه پلمپ شده و بفروش می رسد. خرید آیفون اکتیو به این معنی است که پلمپ دستگاه در جایی غیر از کمپانی باز شده است و دستگاه فعال شده ، این کار معمولا توسط توزیع کنندگان منطقه ای عمده اپل صورت می پذیرد امل  اگر  بخواهیم بسیار بدبینانه به این مسئله نگاه کنیم امکان تغییر لوازم داخل دستگاه (البته ملزومات مهم داخل دستگاههای جدید فقط کابل است) و ایجاد آسیب دیدگی ظاهری روی دستگاههای آیفون اکتیو شده وجود دارد. اما بدلیل کم بودن آیفون های اکتیو نشده و قیمت بالاتر آن ها بسیاری از خریداران آیفون های اکتیو را انتخاب می نمایند.

این نکته را باید بدانیم که در حال حاضر تمامی گوشی های موبایل از طریق مبادی رسمی وارد کشور می شوند و با گارانتی  شرکت های داخلی و رجیستر شده به بازار عرضه می شوند. پس گوشی های اکتیو و نات اکتیو از این لحاظ تفاوتی ندارند و در صورت خرید از منابع معتبر شما از این لحاظ نگرانی نخواهید داشت .

چطور بفهمیم گوشی موبایل آیفون که قصد خرید آن را داریم اکتیو شده یا نات اکتیو است؟

برای اینکه وارد بخش پشتیبانی سایت اپل می شویم و سریال آیفون مورد نظر را وارد می نماییم و پس از بررسی پاسخ سیستم اکتیو یا نات اکتیو بودن دستگاه را مشخص می نماید. اگر آیفون مورد نظر اکتیو نشده باشد پیام سیستم به این صورت است که اطلاعات دستگاه را به شما ارائه می نماید و از شما می خواهد تا دستگاه فوق را اکتیو نمایید. برای مشاهده لینک بررسی سریال آیفون اینجا کلیک نمایید.

امیدواریم مطالب ارائه شده در این بخش به سوالات شما کاربران عزیز پاسخ داده باشد.

برای ارتباط هر چه بیشتر ما را در اینستاگرام دنبال نمایید.

https://www.instagram.com/satel_digital/

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)