حل مشکل عدم نمایش عکس و ویدیوهای واتساپ در گالری

حل مشکل عدم نمایش عکس و ویدیوهای واتساپ در گالری
حل مشکل عدم نمایش عکس و ویدیوهای واتساپ در گالری، در این مقاله به رفع مشکل نمایش عکس و ویدئوهای واتساپ را در گالری می پردازیم.

رفع مشکل عدم نمایش عکس و ویدیوهای واتساپ در گالری - چگونه مشکل عدم نمایش عکس و ویدیوهای واتساپ در گالری را برطرف کنیم؟

واتساپ یک پیام رسان عالی برای اشتراک گذاشتن تصاویر، ویدئوها و فایل ها با خانواده و دوستان است. کاربران واتساپ روزانه عکس ها و ویدئوهای زیادی از طریق این برنامه برای همدیگر ارسال می کنند. از طرفی مشاهده عکس ها و ویدئوها در واتساپ ممکن است خیلی خوشایند نباشد و بخواهید از گالری گوشی محتوای مورد نظر را مشاهده کنید. اما ممکن است گاهی تصاویر یا ویدئو در گالری گوشی نمایش داده نشود. در این مقاله قصد داریم دلایل به وجود آمدن این مشکل را و ارائه راهکارهایی برای حل عدم نمایش عکس های واتساپ در گالری در اختیار شما قرار دهیم. همراه ساتل دیجیتال باشید. 

1. گوشی خود را مجدد ریستارت کنید.

اگر تصاویر یا ویدئو در گوشی های اندروید یا ios نمایش داده نمی شود در اولین قدم گوشی را مجدد راه اندازی کنید. 

2. تنظیمات Media Visibility را در گوشی اندروید فعال کنید.

در سیستم عامل اندروید هنگامی که عکس یا ویدئو را دانلود می کنید فایل های دانلود شده به طور اتوماتیک در گالری شما نمایش داده می شود. اپلیکیشن WhatsApp برای امنیت حریم خصوصی شما ویژگی Media visibility را برای گوشی های اندرویدی فعال کرده است. این ویژگی تصاویر یا ویدئوهای دانلود شده را از گالری پنهان می کند. به همین دلیل اگر ویدئو یا تصاویر دانلود شده از واتساپ در گالری گوشی قابل مشاهده نیستند ممکن است به این دلیل باشد. 

این قابلیت را برای همه مخاطبین یا مخاطبین خاص می توانید فعال کنید. فقط به این نکته توجه نمایید که با فعال کردن قابلیت Media Visibility فایل های قبلی پنهان نمی شود و این تنظیمات برروی فایل های جدید اعمال خواهد شد. 

فعال سازی قابلیت Media Visibility برای تمام مخاطبین

مرحله اول: برنامه واتساپ را اجرا کنید و از آیکون سه نقطه را انتخاب نمایید سپس وارد تنظیمات واتساپ شوید. 

مرحله دوم: وارد قسمت Chats شوید و گزینه Media visibility را فعال نمایید تا به رنگ سبز تغییر کند. با انجام این مراحل از این به بعد تمام تصاویر و ویدئوهای دریافتی در گالری شما از حالت مخفی خارج می شود و می توانید آن ها را مشاهده کنید. 

فعال کردن Media visibility برای مخاطبین خاص

اگر فایل های ارسالی یک یا چند مخاطب خاص را در گالری نمی توانید مشاهده کنید احتمالا Media visibility برای آن ها غیر فعال شده است. با انجام مراحل زیر می توانید این قابلیت را برای آنها فعال نمایید. 

مرحله اول: وارد برنامه واتساپ شوید چت با فرد مورد نظر را انتخاب نمایید.

مرحله دوم: نام فرد یا نام گروه را انتخاب کنید.

مرحله سوم: گزینه Media visibility را انتخاب کنید سپس گزینه Yes را انتخاب کنید. 

با انجام مراحل بالا فایل های ارسالی از این بعد در گالری گوشی نمایش داده می شود. اما اگر فایل های قبلی را می خواهید مشاهده کنید باید از طریق فایل منیجر اقدام کنید. 

3. کش واتساپ را در گوشی های اندروید پاک کنید.

برای انجام این کار باید مراحل زیر را انجام دهید:

مرحله اول: وارد تنظیمات گوشی شوید و گزینه Apps یا Apps & notifications را انتخاب کنید. 

مرحله دوم: برنامه واتساپ را پیدا کنید و آن را انتخاب کنید.

مرحله سوم: در صفح باز شده گزینه Storage را انتخاب کنید سپس گزینه Clear Cache را انتخاب کنید و گوشی را ریستارت کنید. 

این نکته را در نظر داشته باشید که با پاک کردن کش واتساپ اطلاعات شما حذف نخواهد شد اما با انتخاب گزینه های Clear Storage یا Clear Data اطلاعات شما به کل پاک می شود. 

4. فعال سازی قابلیت Save to Camera Roll در گوشی های آیفون

در گوشی های آیفون عکس ها و ویدئوها بعد از دانلود در Photos یا هر برنامه گالری دیگری نمایش داده نمی شود. برای این کار باید یا قابلیت Save to Camera Roll را فعال کنید یا هر عکس یا ویدئو را به صورت دستی ذخیره کنید. 

برای فعال کردن قابلیت Save to Camera Roll باید مراحل زیر را انجام دهید: 

مرحله اول: واتساپ را اجرا کنید و وارد تنظیمات واتساپ شوید. 

مرحله دوم: گزینه Chats را انتخاب کنید و سپس گزینه Save to Camera Roll را روی حالت فعال قرار دهید. 

5. دسترسی Photos در گوشی های آیفون را فعال نمایید

واتساپ برای دانلود عکس ها و ویدئوهای ارسال شده نیاز به دسترسی دارد. اگر عکس ها و ویدئوهای واتساپ در گوشی شما نشان داده نمی شود باید این دسترسی را بررسی کنید. 

برایانجام این کار باید مراحل زیر را طی کنید:

مرحله اول: وارد تنظیمات گوشی شوید و آیکون واتساپ را پیدا کنید. سپس وارد تنظیمات آن شوید. 

مرحله دوم: گزینه Photos را انتخاب کنید سپس گزینه Read and Write را انتخاب نمایید. 

6. Google Photos را بررسی کنید. 

اگر از Google Photos استفاده می کنید و قابلیت های Delete local copy یا Free up device storage را فعال کرده اید ممکن است مشکل عدم نمایش تصاویر و ویدئوهای ارسالی واتساپ به همین دلیل باشد. فعال بودن این گزینه ها باعث می شود تا عکس ها و ویدئوها از روی گوشی پاک شوند اما همچنان از طریق سرویس Google Photos در دسترس خواهند بود.

7. واتساپ را آپدیت کنید.

ممکن است این مشکلات به دلیل باگ های برنامه باشد. اگر از نسخه به روز برنامه واتساپ استفاده نمی کنید واتساپ را آپدیت کنید. 

8. نصب مجدد واتساپ

اگر روش های بالا را انجام دادید و مشکل شما هنوز برطرف نشده است یکبار برنامه واتساپ را از روی گوشی حذف کنید و مجدد نصب کنید. بعد از نصب مجدد عکس ها و ویدئوها در گالری گوشی نمایش داده می شود. این نکته را در نظر داشته باشید که قبلا از حذف برنامه واتساپ حتما از چت‌هایتان در گوگل درایو در گوشی های اندروید و یا آی‌کلاود در گوشی های آیفون از طرقی قابلیت backup در برنامه واتساپ پشتیبان بگیرید. زیرا با حذف واتساپ تمام چت‌ها، تنظمیات، فایل‌ها و سایر داده‌های موجود در اکانتتان حذف می شود.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)