مشکلات رایج گوگل پلی و راه‌ حل آن‌ها

مشکلات رایج گوگل پلی و راه‌ حل آن‌ها
مشکلات رایج گوگل پلی و راه‌ حل آن‌ها ، مشکل کرش پی‌درپی گوگل پلی، عدم دانلود برنامه توسط گوگل پلی، نصب مجدد گوگل پلی، چگونه باید گوگل پلی را نصب کنیم؟، آیا نیازمند نصب نسخه‌ای قدیمی از گوگل پلی هستید؟

مشکلات رایج گوگل پلی و راه‌ حل آن‌ها

۱- مشکل کرش پی‌درپی گوگل پلی

اگر گوگل پلی بعد از راه‌اندازی دچار مشکل شود، ممکن است مشکل به دلیل حافظه کش باشد. در اکثر اواقات پاک کردن حافظه کش می‌تواند مشکل کرش کردن گوگل پلی یا همان قطع شدن ناگهانی گوگل پلی را رفع کند.

برای این کار باید مراحل زیرا انجام دهید::

  • در اولین قدم از قسمت تنظیمات گوشی و از قسمت برنامه‌ها و اعلان‌ها (Apps & Notifications) گزینه‌ی See all X apps را انتخاب کنید.
  • در قسمت لیست برنامه ها، گوگل پلی را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید.
  • سپس وارد بخش Storage & Cache شوید و برروی هر دو گزینه پاک کردن حافظه کش (Clear Cache) و پاک کردن حافظه (Clear Storage) ضربه بزنید. در نسخه های قدیمی اندروید، به‌جای Storage عبارت Data را خواهید دید.
  • گوشی را راه اندازی مجدد کنید.

۲- عدم دانلود برنامه توسط گوگل پلی

بعضی اواقات پیش می آید که گوگل پلی نمی‌تواند برنامه‌هایی را نصب کند. برای حل این مشکل، فقط دو راه حل دارید. روش اول همان پاک کردن حافظه کش می باشد که در مرحله یک مراحل انجام آن را توضیح دادیم. روش دوم هم پاک کردن تاریخچه گوگل پلی یا همان Google Play History است.

حذف کامل تاریخچه گوگل پلی

  • برنامه گوگل پلی را اجرا کنید.
  • از قسمت سایدبار سمت چپ برنامه وارد تنظیمات شوید.
  • سپس گزینه Clear Local Search History را انتخاب کنید.

۳- نصب مجدد گوگل پلی

برنامه گوگل پلی بدون روت کردن گوشی اندروید حذف نمی شود. در صورتی که برنامه گوگل پلی را روی گوشی موبایل خود مشاهده نمی کنید، ممکن است آن را غیرفعال کرده باشید. برای فعال کردن مجدد گوگل پلی باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • از قسمت تنظیمات گوشی موبایل از قسمت برنامه‌ها و اعلان‌ها یا همان Apps & Notifications گزینه‌ی See all X apps را انتخاب کنید.
  • در ابتدای لیست می‌توانید برنامه‌های غیرفعال Disabled Apps را انتخاب کنید.
  • برنامه گوگل پلی را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید و برای فعالسازی مجدد گوگل پلی Enable را انتخاب کنید.

۴- چگونه باید گوگل پلی را نصب کنیم؟

بعضی از گوشی های موبایل و تبلت ها به‌صورت پیش‌فرض دارای برنامه گوگل پلی نیستند. شما برای نصب گوگل پلی باید آن را از یک منبع متفرقه مانند APKMirror دانلود و نصب کنید. 

لینک دانلود برنامه: Google Play Store

۵- آیا نیازمند نصب نسخه‌ای قدیمی از گوگل پلی هستید؟

بعضی اوقات ممکن است جدیدترین نسخه‌های گوگل پلی برروی گوشی موبایل شما به‌درستی کار نکند. در این حالت باید نسخه قدیمی را نصب کنید. شما می توانید نسخه قدیمی گوگل پلی را از وب سایت های متفرقه دانلود کنید.

اگر در رابطه با برنامه گوگل پلی مشکلاتی برای شما پیش آمده است و در این مطلب به آن اشاره نشده است با ما به اشتراک بگذارید تا در آموزش های بعدی به آنها بپردازیم.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)