آموزش استعلام اصالت گوشی در سامانه همتا

آموزش استعلام اصالت گوشی در سامانه همتا
آموزش استعلام اصالت گوشی در سامانه همتا، طرح ریجستری گوشی موبایل، روش استعلام گوشی موبایل از طریق کد دستوری، روش استعلام اصلات گوشی موبایل از طریق سامانه همتا

آموزش استعلام اصالت گوشی در سامانه همتا

برای استعلام اصالت گوشی موبایل در سامانه همتا چهار روش وجود دارد که در این مطلب به آنها می پردازیم. در هریک از این چهار روش به شناسه IMEI دستگاه نیاز داریم. این شناسه را می توانید از پشت جعبه دستگاه و در صورت عدم دسترسی به آن با شماره گیری کد دستوری #۰۶#* پیدا کنید.

روش اول: ارسال پیامک به شماره ۷۷۷۷

شما در این روش از طریق بخش پیامک شناسه IEMI گوشی موبایلی را که قصد خرید آن را دارید به شماره 7777 پیامک می کنید. بعد از ارسال یک پیام از سامانه همتا ارسال می شود که اصالت و یا عدم اصالت کالا را به شما اعلام خواهد کرد.

روش دوم: از طریق وب سایت همتا

روش بعدی استعلام اصالت گوشی موبایل از طریق وب سایت همتا به آدرس hamta.ntsw.ir می باشد. بعد ورود به سامانه روی گزینه استعلام کلیک کنید.

بعد از کلیک برروی گزینه استعلام اصالت یک صفحه جدید باز می شود که باید شناسه IMEI گوشی موبایل و عبارت امنیتی را در کادر مشخص شده وارد کنید و برروی گزینه جستجو کلیک کنید. بعد از انجام این مراحل وضعیت گوشی موبایل نمایش داده می شود و شما می توانید از اصالت دستگاه اطمینان پیدا کنید. 

روش سوم: استفاده از کد دستوری *۷۷۷۷#

شما با استفاده از گوشی موبایل با شماره گیری کد دستوری *7777# به منوی سامانه همتا که شامل گزینه های استعلام اصالت، فعالسازی، انتقال مالکیت، راهنما و نرم افزار می باشد دسترسی پیدا می کنید. شما با انتخاب گزینه استعلام اصالت وارد صفحه جدیدی می شوید که باید شناسه IMEI دستگاه مورد نظر را به درستی وارد کنید و منتظر پیامک از سوی سامانه همتا بمانید.

روش چهارم: استعلام اصالت دستگاه ازطریق اپلیکیشن همتا

روش آخر برای استعلام اصالت گوشی موبایل استفاده از نرم افزار همتا می باشد. بعد از نصب برنامه گزینه استعلام اصالت را انتخاب کنید.

در ادامه صفحه جدیدی به منظور وارد کردن شناسه IMEI گوشی موبایل جدید نمایش داده خواهد شد. شما باید شناسه را با دقت و به درستی وارد کنید و در آخر، گزینه استعلام اصالت را انتخاب کنید تا نتیجه نهایی برای شما نمایش داده شود.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)