از کجا بفهمیم گوشی ما هک شده است؟

از کجا بفهمیم گوشی ما هک شده است؟
چگونه بفهمیم گوشی ما هک شده است؟، راه های تشخیص هک شدن گوشی، نشانه های هک شدن گوشی، راه های جلوگیری از هک شدن گوشی

از کجا بفهمیم گوشی ما هک شده است؟ - چطور متوجه شویم گوشی‌مان هک شده؟

با پیشرفت تکنولوژی هک کردن همه دستگاه های هوشمند امکان پذیر است. مهم ترین چیزی که به ذهن اکثر افراد می رسد هک شدن گوشی است. هک شدن گوشی یک موضوع دردسرساز و خطرناک است. پس کسب اطلاعات در این زمینه ضروری است تا اگر یک زمانی گوشی شما هک شد زود متوجه شوید. ما در این مطلب نشانه های هک شدن گوشی را عنوان کرده ایم. همراه ساتل دیجیتال باشید. 

نشانه های هک شدن گوشی

هنگامیکه گوشی شما هک می شود از همان اول نشانه های مشکوکی نمایان می شود. برای شناسایی نشانه های هک شدن گوشی کافیست از طریق مطالعه از نشانه‌های بارز آن مطلع شوید. ما در این مطلب نشانه های هک شدن گوشی را برای شما شرح می دهیم تا اگر با این موارد روبه شدید با تحقیق و بررسی بتوانید درست‌ترین تصمیم را بگیرید.

افت ناگهانی باتری 

باتری گوشی یک عمر مفید مشخصی دارد که ممکن است به طور اجتناب ناپذیری با گذشت زمان کاهش یابد. اگر باتری گوشی شما ناگهان بعد از گذشت یک دوره کوتاه غیرقابل استفاده شد، حتی هنگامیکه با گوشی کاری انجام نمی دهید و هیچ برنامه ای در حال اجرا نمی باشد ممکن است توسط بدافزارها هک شده باشد. 

افت سرعت گوشی

اگر گوشی شما دائم هنگ می کند، برنامه های بسته شده مجدد اجرا می شوند یا حتی خود گوشی مجدد راه اندازی می شود ممکن است به دلیل هک شدن شدن گوشی توسط بدافزارها باشد. در این شرایط منابع گوشی بیش از حد بارگیری می شود یا با برنامه های دیگر درگیر می شود.

مصرف بیش از حد دیتا

افزایش بیش از حد مصرف داده می تواند ناشی از هک شدن گوشی و برنامه های جاسوسی باشد. اکثر نرم افزارهایی که برای هک کردن گوشی استفاده می شود برای بازگرداندن اطلاعات به سرور از اینترنت استفاده می کنند. اگر مصرف اینترنت شما به طرز عجیبی افزایش پیدا کرده است ممکن است یک بد افزار در گوشی شما نصب شده باشد. 

ارسال و دریافت تماس و پیامک های غیر معمول

اگر از گوشی شما با شماره های مختلف تماس گرفته می شود یا پیامک های متنی ارسال می شود ممکن است ناشی از عاملی مخرب مانند هک شدن گوشی باشد. هنگامیکه گوشی شما هک می شود احتمال استفاده از حساب شما توسط افراد دیگر وجود دارد.

رفتارهای غیرعادی حساب کاربری گوشی

هنگامیکه گوشی شما توسط هکرها هک می شود آنها می توانند به حساب های شخصی شما دسترسی داشته باشند. اگر هنگام استفاده از گوشی، یک برنامه خود به خود بسته یا باز می شود، رمزعبور برنامه ها تغییر می کند یا ایمیل های جدید در رابطه با ورود جدید و تغییر رمز عبور دریافت می کنید مطمئن باشید که گوشی شما هک شده است.

راه های جلوگیری از هک شدن گوشی:

یک رمزعبور پیچیده برای گوشی خود انتخاب کنید. از جاییکه برای نصب برنامه های جاسوسی باید به گوشی شما دسترسی داشته باشند با قرار دادن رمزعبور احتمال دسترسی به گوشی شما را تا حدی کاهش می دهد. 

به هیچ عنوان برنامه های ناشناس و عجیب را برروی گوشی نصب نکنید. برای اینکه اطمینان داشته باشید اپلیکیشن های که دانلود می کنید خطر هک شدن گوشی را ندارد حتما برنامه مورد نظرتان را از مراجعه قابل اعتمادی مانند گوگل پلی استور و اپ استور دانلود کنید.

  • آپدیت سیستم‌عامل
  • عدم نصب اپلیکیشن های مشکوک
  • متصل نشدن به وای فای بدون پسورد
  • خاموش کردن بلوتوث در صورت عدم استفاده
  • عدم روت یا جیلبریک کردن گوشی
  • توجه به دسترسی اپلیکیشن ها

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)