نحوه خالی کردن حافظه داخلی گوشی

نحوه خالی کردن حافظه داخلی گوشی
چگونه حافظه داخلی گوشی را خالی کنیم؟، 5 روش ساده برای خالی کردن حافظه داخلی گوشی های هوشمند

چگونه حافظه داخلی گوشی را خالی کنیم؟

همه ما حداقل یکبار هنگام عکس یا فیلم گرفتن و نصب برنامه با پیغام حافظه گوشی پر است رو به رو شده ایم. گاهی اوقات با مشاهده این پیغام فکر می کنیم که اطلاعات اضافی داخل گوشی نداریم. در این مطلب 5 روش خالی کردن حافظه گوشی های اندروید را به شما آموزش می دهیم همراه ساتل دیجیتال باشید. 

1. حافظه کش را خالی کنید

یکی از پرکاربردترین روش های خالی کردن حافظه گوشی حذف حافظه کش یا Cache اپلیکیشن ها است. اگر اپلیکیشن های زیادی روی گوشی نصب کرده اید، بعد از مدتی حجم اطلاعات ذخیره شده در حافظه کش گوشی زیاد خواهد شد. به همین دلیل حذف حافظه کش یکی از پرکاربرد ترین روش‌های خالی کردن حافظه گوشی به شمار می آید. شما می توانید از قسمت تنظیمات گوشی حافظه کش تمام برنامه های نصب شده را حذف کنید همچنین می توانید حافظه کش هر اپلیکیشن را جداگانه حذف کنید.

برای حذف حافظه کش گوشی وارد تنظیمات گوشی شوید و گزینه Storage را انتخاب نمایید. سپس گزینه Cached Data را انتخاب کنید تا حافظه کش تمام اپلیکیشن های نصب شده رو گوشی پاک شود. برای حذف حافظه کش اپلیکیشن ها باید وارد قسمت تنظیمات یا Settings شوید و گزینه Applications یا Apps را انتخاب کنید. سپس برنامه مورد نظر را انتخاب کنید و گزینه گزینه Clear Cache یا پاک کردن حافظه پنهان را انتخاب نمایید. 

2. حذف محتوای پوشه Downloads

روش بعدی که می توانید با آن حافظه گوشی را خالی کنید حذف فایل های پوشه دانلود است. اگر از آن دسته از افرادی هستید که در اینترنت جستجو می کنید و فایل های زیادی را دانلود می کنید بدون شک پوشه دانلود گوشی شما حجم بسیار زیادی از حافظه داخلی اشغال کرده است. برای خالی کردن پوشه دانلودها وارد فایل منیجر یا File Manager شوید و گزینه Downloads را انتخاب کنید. در این قسمت می توانید تمام فایل‌های دانلود شده را مشاهده کنید و محتواهای مورد نظر را حذف کنید. 

3. خالی کردن حافظه گوشی با حذف موسیقی

اگر علاقمند به گوش دادن به موسیقی هستید احتمالا بخش زیادی از حافظه گوشی شما با آهنگ و پادکست پر شده است. در این شرایط باید آهنگ های ذخیره شده در حافظه گوشی را بررسی کنید و مواردی را که مدت زیادی است که دیگر گوش نمی دهید را حذف کنید. اگر از برنامه های دانلود آهنگ استفاده می کنید حتما موارد زیادی از آن‌ها دانلود کرده‌اید که دیگر کارایی برایتان ندارند و فقط حافظه داخلی گوشی‌ شما را اشغال کرده اند. به همین دلیل لازم است هر چند وقت یکبار قسمت دانلودهای گوشی را بررسی کنید و فایل های اضافی را حذف نمایید. 

4. حذف بازی و اپلیکیشن های غیر ضروری

از دیگر راه های خالی کردن حافظه گوشی حذف بازی ها و برنامه های غیر ضروری است. در اکثر موارد بازی یا اپلیکیشن خاصی را برروی گوشی نصب می کنید و بعد از مدتی دیگر از آن برنامه استفاده نمی کنید. بهتر است گاهی اوقات لیست برنامه های نصب شده روی گوشی را بررسی کنید و موارد غیرضروری را از روی دستگاه حذف نمایید. با استفاده از این فضای بسیار زیادی از حافظه گوشی شما آزاد می شود. 

5. عکس ها و ویدیوها را حذف کنید

عکس ها و ویدیوها حجم بالایی دارند. اگر به عکاسی و ضبط ویدئو علاقه دارید باید بدانید که یکی از دلایل پر شدن حافظه گوشی وجود عکس و ویدیو  است. شما باید این فایل ها را بعد از انتقال به کامپیوتر یا Google Photos از حافظه گوشی خود حذف کنید. برای انجام این کار دو روش وجود دارد:

انتقال اطلاعات گوشی به لپ تاپ

روش اول: بکاپ گیری با Google Photos

اگر از نظر سرعت و حجم اینترنت محدودیت ندارید می توانید از برنامه Google Photos برای انتقال عکس ها به اکانت گوگل استفاده کنید. با استفاده از این روش عکس ها و ویدیوهایی را که توسط دوربین گوشی ثبت می کنید هنگام اتصال به اینترنت برروی اکانت گوگل آپلود می شود. با استفاده از این روش دیگر هیچ فایلی داخل گوشی ذخیره نمی شود و دیگر محدودیت حافظه ذخیره سازی نخواهید داشت. برای استفاده از این روش باید برنامه Google Photos را اجرا کنید و گزینه Settings را انتخاب نمایید. سپس گزینه Back up & Sync را برای آپلود یا بکاپ گیری اتوماتیک عکس های ثبت شده دوربین فعال نمایید. با فعال نمودن گزینه Free Up Device Storage از Google Photos بخواهید عکس های بکاپ گرفته شده را از حافظه داخلی گوشی حذف کند تا نیاز به حذف دستی نباشد. 

بکاپ گیری با گوگل فوتو

روش دوم: انتقال اطلاعات به لپ تاپ یا کامپیوتر

روش دوم انتقال اطلاعات به لپ تاپ یا کامیپوتر است. شما می توانید هر از گاهی عکس ها و ویدیوهای ذخیره شده در حافظه گوشی را به لپ تاپ یا کامپیوتر منتقل کنید و آنها را حافظه گوشی حذف کنید. این روش برای خالی کردن حافظه گوشی بسیار موثر است.

اگر مدت زیادی است که چنین فایل هایی را از حافظه گوشی حذف نکرده اید ممکن است حجم زیادی از حافظه داخلی گوشی شما اشغال شده باشد. شما می توانید با حذف فایل های اضافی به فضای بیشتری دسترسی پیدا کنید.

شما چه راه حل های برای خالی کردن حافظه گوشی های اندروید پیشنهاد می دهید؟

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)