چگونه حافظه گوشی اندروید را خالی کنیم؟ | پاک کردن حافظه اندروید

چگونه حافظه گوشی اندروید را خالی کنیم؟ | پاک کردن حافظه اندروید
چگونه حافظه گوشی اندروید را افزایش دهیم؟ روش های مختلفی برای خالی حافظه گوشی های اندروید وجود دارد که در این مطلب کاربردی ترین روش ها را در اختیار شما قرار داده ایم

چگونه حافظه گوشی اندروید را افزایش دهیم؟ - خالی کردن حافظه گوشی های اندرویدی

امروزه با نصب برنامه های مختلف برروی گوشی های اندرویدی و بالا رفتن کیفیت عکس ها و ویدیوهای گرفته شده توسط دوربین گوشی های اندرویدی باعث ایجاد مشکل کمبود حافظه روی گوشی های اندرویدی شده است. هرچقدر حجم حافظه داخلی گوشی شما بالا باشد باز هم با نصب برنامه های مختلف، ذخیره عکس و فایل، کش برنامه ها وسایر موارد حافظه گوشی شما اشغال می شود. ما در این مطلب راه های خالی کردن حافظه گوشی های اندرویدی را در اختیار شما قرار داده ایم. همراه ساتل دیجیتال باشید. 

خالی کردن حافظه گوشی های اندرویدی کار سختی نیست. برای خالی کردن حافظه گوشی های اندرویدی راه های مختلفی وجود دارد. شما با برنامه های مختلف می توانید میزان حافظه پر و آزاد گوشی را بررسی کنید. در کنار این برنامه ها می توانید از طریق تنظیمات گوشی های اندرویدی میزان حافظه اشغال شده را بررسی و به حذف آن بپردازید.

خالی کردن حافظه گوشی اندروید از طریق تنظیمات گوشی

در گوشی های اندرویدی از قسمت تنظیمات از طریق بخش Storage می توانید حافظه گوشی را مدیریت کنید. از بخش Storage می توانید میزان فضای آزاد و فضای اشغال شده را بررسی کنید. 

اکثر گوشی های اندرویدی دارای قابلیت Trash هستند. در این بخش فایل های حذف شده تا 30 روز باقی ماند. با حذف این بخش مقداری از فضای اشغال شده، آزاد می شود. برای حذف فایل ها از قسمت Trash باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • از قسمت تظیمات گوشی وارد بخش Storage شوید.
  • وارد بخش Trash شوید.
  • سپس گزینه All items را انتخاب کنید.
  • گزینه Delete را انتخاب کنید.

افزایش حافظه گوشی های اندرویدی

اگر گوشی شما قابلیت Trash را نداشت باید حافظه Trash هر برنامه را بصورت دستی از طریق از قسمت تنظیمات حذف کنید. 

حذف تصاویر و ویدیوها و انتقال آنها به حافظه جانبی

کیفیت عکس ها و ویدیوها در گوشی های هوشمند بسیار بالا رفته است. افزایش کیفیت تصاویر و ویدیوها حجم زیادی از حافظه را اشغال می کند. کاربران با انتقال تصاویر و ویدیوها به حافظه جانبی می توانند فضای آزادتری در گوشی هوشمند خود داشته باشند. 

خالی کردن حافظه گوشی های اندرویدی

علاوه بر کارت حافظه، گوگل درایو یکی دیگر از فضای ذخیره سازی اطلاعات می باشد و محبوبیت زیادی بین کاربران دارد. شما عکس ها و فایل های خود را می توانید در گوگل درایو ذخیره کنید و دیگر مشکل کمبود حافظه نداشته باشید. برنامه Drive بصورت پیش فرض برروی گوشی های اندرویدی نصب شده است اگر این اپلیکیشن را میان برنامه ها پیدا نکرید می توانید از گوگل پلی دانلود و نصب کنید. 

حذف کش برنامه ها

اکثر برنامه های نصب شده برروی گوشی یکسری فایل های کش ایجاد می کنند که این فایل ها در طولانی مدت سرعت اجرای برنامه را افزایش می دهند. برای خالی کردن حافظه کش اپلیکیشن ها باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • وارد تنظیمات گوشی شوید.
  • سپس از بخش گزینه Apps را انتخاب کنید.
  • برنامه ای که قصد خالی کردن کش را دارید را انتخاب نمایید.
  • در آخر گزینه Clear Cache را انتخاب نمایید. 

پاک کردن کش گوشی های اندرویدی

اکثرا برنامه هایی مانند تلگرام، اینستاگرام و واتساپ کش زیادی اشغال می کنند. این نکته را در نظر داشته باشید که با پاک کردن کش برنامه ای مانند تلگرام عکس ها و فایل های دانلود شده نیز حذف می شوند. 

حذف برنامه های غیر ضروری

گاهی برروی گوشی اپلیکیشن های  غیر ضروری نصب کرده ایم که شاید مدت هاست از آن استفاده نمی کنیم. این اپلیکیشن های غیرضروری مقدار قابل توجهی از فضای گوشی شما را اشغال می کنند. بهتر است برای آزادسازی بخشی از حافظه گوشیتان برنامه های غیر ضروری را حذف کنید. برای حذف برنامه های نصب شده برروی گوشی مراحل زیر را انجام دهید:

  • وارد تنظیمات گوشی شوید.
  • وارد بخش Apps ها شوید. 
  • سپس برنامه مورد نظر را انتخاب کنید و گزینه Uninstall را انتخاب کنید.

لطفا نظرات و تجربیات خود را در اختیار ما و سایر کاربران قرار دهید با تشکر از شما

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)