چگونه نوتیفیکیشن و اعلان های اپلیکیشن‌های اندروید را مدیریت کنیم؟

چگونه نوتیفیکیشن  و اعلان های اپلیکیشن‌های اندروید را مدیریت کنیم؟
چگونه نوتیفیکیشن و اعلان های اپلیکیشن‌های اندروید را مدیریت کنیم؟، آموزش مدیریت نوتیفیکیشن های اپلیکیشن‌ اندروید

آموزش مدیریت نوتیفیکیشن های اپلیکیشن‌ اندروید - نحوه مدیریت نوتیفیکیشن های اپلیکیشن‌ اندروید 

کاربران در سیتسم عامل اندروید می توانند نوتیفیکیشن اپلیکیشن‌ها را به سبک دلخواه خود شخصی سازی کنند. قابلیتی که در سیستم عامل اندروید دیده نمی شود. 

سیستم عامل اندروید برای مدیریت اپلیکیشن‌های نصب شده اقدام به سازمان‌دهی اعلان های خود در قالب کانال می‌کنند. برای درک بهتر این موضوع را با یک مثال شرح می دهم. یک شبکه اجتماعی ممکن است برای کامنت ها از یک کانال اختصاصی بهره ببرد و اعلان های از بخش لایک ها جدا باشد. مدیریت این قابلیت بر عهده توسعه‌دهنده برنامه است. 

استفاده از کانال ها برای ارسال اعلان ها باعث می شود تا کاربران فضای بیشتری برای شخصی سازی نوتیفیکیشن‌های دریافتی در اختیار داشته باشند. شما می توانید بدون خاموش کردن کل نوتیفیکیشن‌های دریافتی یک کانال خاص از برنامه مورد نظر را غیر فعال نمایید. در این مطلب دو روش برای شخصی سازی نوتیفیکیشن ها به شما آموزش می دهیم. همراه ساتل دیجیتال باشید. 

روش اول: مدیریت کانال‌ها از قسمت تنظیمات اندروید

برای مدیریت کانال ها و شخصی‌سازی اعلان اپلیکیشن‌ها وارد تنظیمات گوشی یا تبلت خود شوید. سپس از قسمت تنظیمات Apps & Notifications را انتخاب کنید. ممکن است در بعضی گوشی یا تبلت ها بخش Apps & Notifications جدا باشد که در اینصورت باید قسمت Notifications را انتخاب کنید. 

در این بخش تعداد محدودی از اپلیکیشن های نصب شده برروی گوشی یا تبلت را مشاهده می کنید. برای مشاهده کامل لیست برنامه باید باید گزینه See All Apps و در برخی گوشی ها گزینه App Settings را انتخاب کنید. اپلیکیشن مورد نظر را که قصد شخصی‌سازی نوتیفیکیشن‌های آن را دارید در لیست پیدا کنید و آن را انتخاب نمایید. 

سپس گزینه Notifications را انتخاب کنید. در ورژن اندروید 12 به بالا نیازی به انجام این مرحله نیست. 

در قسمت بالا یک گزینه برای فعال و غیرفعالسازی تمام اعلان های برنامه وجود دارد. در قسمت پایین تر یک گزینه برای تغییر تنظیمات مرتبط با کانال‌های مختلف وجود دارد. در این مرحله می توانید کانال های مورد نظر را غیر فعال کنید. 

با انتخاب هر کانال می توانید نحوه نمایش نوتیفیکیشن‌های مربوط به آن را تغییر دهید. در این قسمت می توانید اعلان های کانال مورد نظر را به صورت کامل بی‌صدا کنید یا با پخش صدا و لرزش دستگاه همراه کنید. 

روش دوم: تغییر تنظیمات کانال از طریق نوتیفیکیشن اپلیکیشن‌ ها

این روش از روش اول بسیار ساده تر است و شما بصورت مستقیم می توانید نحوه نمایش نوتیفیکیشن‌ برنامه مورد نظر را تغییر دهید. برای انجام این روش باید انگشت خود را بر روی نوتیفیکیشن مورد نظر نگه دارید تا منوی جدیدی نمایش داده شود. سپس گزینه Turn off notifications از قسمت پایین منوی ایجاد باز شده انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه تمام نوتیفیکیشن‌ها غیر فعال می شود. در ادامه یک منوی جدید نمایش داده می شود که مانند روش قبلی می توانید کانال های مورد نظر را غیر فعال نمایید. در آخر پس از انجام تنظیمات گزینه Done را انتخاب نمایید. 

با استفاده از دو روش گفته شده می توانید تمام نوتیفیکیشن اپلیکیشن‌ها را در سیستم عامل اندروید مدیریت کنید و فقط اعلان های مورد نظر را دریافت کنید. 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)